|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har en kommpis som har en fiat coupe -95 och skulle hjärna villja veta om den bilen har samma klass som en bmw 325/328 från 92-95, en del säger att coupen är en rappel bil och andra säger tvärt om , skulle hjärna villja höra era åsikter om det :D | |
|
En 328 spöar en Fiat Coupe turbo -95 utan problem men 325 gör det inte rakt fram. Men hur roligt är det att åka omkring i en Fiat? Ifs så är det samma motor som i Lancia delta turbo men kvaliten är ju skit. |
|
|
sant? drar en 328 92-95 en 16ventilers coupe 95? |
|
|
Det finns inga 328 förens 95,jag tror att 328 hänger på 0-100 dem flesta ggr pga framhjulsdrift. Det är som vanligt ingen hit från start, men den är ovanligare än en E-36:a Fiat och klass? Det finns säkert andra positiva saker med fiaten än klass. Mpower |
|
| Ja, helt rätt. Kolla ordentligt innan du köper en bil! Sitt och läs i nått år, häng här på sidan och sen när du väl slår till så vet du nästan exakt vad du har att förvänta vad gäller driftsäkerthet, underhåll, försäkring, prestanda, förbrukning, standardfel osv! | |
|
mm prescis så jag täker + att jag tycker att det är intressant att lära sig nya saker om bilar spesciellt BMW eftersom jag alltid gillat BMW våran familj har en BMW och jag ska följa mönstret |
|
|
Det är rätta takter! :) Var samma som för mig, när jag skulle köpa bil så var det på föräldrarnas initiativ som jag köpte en BMW 318i e36 -92. Skitbra förstabil! Mitt råd till dig är att du ska satsa dina kulor på en 328i/323i. Vad gäller e36 karossen så kom de första 1995 och fanns kvar fram till 1999/2000 ungefär, då i compact utförande har jag för mig. 328i går väldigt bra men 325:ans motorkaraktär är helt annorlunda, den upplevs vassare pga draget efter 3500/3700 rpm. Den motorn som 325:orna har heter m50 och har topp i aluminium och block i gjutjärn. 328i/323i har topp i alu och även block i alu. Dessutom är de motorerna mer sofistikerade om man får säga så. Dem drar bra från låga varv och saknar den effekt puckeln m50 har. Börja spara pengar redan nu så kan du hitta en någorlunda fräsch bil om något år. Ekonomin kanske bara räcker till en 325i, som om nått år går att få tag i för runt 30 lappar. |
|
|
jo jag sparar alla pengar jag får tag på ex sommarjobb och barn bidrag, pappa stödjer mig också när det gäller bmw han är nöjd med sin 523a men han tänker väll byta till en ny 325 eller nått senare då blir man väll advundsjuk hehe, jag är inte ute efter bara racer även om jag vill ha lite dra och så men jag vill också ha en bil med lite klass konfort och något som inte gårsönder hela tiden :D |
|
|
en kille på en fiat hemsida skrev såhär. Gillar inte fiat men var bara roligt att höra vad fiat freaks skrev:D Med min gamla gjorde jag 100-200 på under 10sek på mätaren i en repa från 0-200. Även om det är helt ovetenskapligt så är det ändå kul att mäta. Några säger säkert ja men det visar helt fel den mätare. I vilket fall som helst så körde ifrån polarens m3 med 343hk gång på gång i vilket moment somhelst. ska man skratta eller gråta hehe:D |
|
|
klart de kan stämma men undrar när den fiaten RASERAR? |
|
|
Om den Fiaten är trimmad så kan det säkert stämma. Man brukar behöva ett vikt/effekt-förhållande på omkring 4,5 kg/hk för att vara nere och nosa på 10s mellan 100-200 km/h mätarfart. Fiat coupe som väger 1350 kg behöver alltså 300 hk för att kunna ligga på runt 10s i det nämnda intervall. Jag är ingen expert på fiats motor men gissningsvis räcker det med att peta dit en lite större turbo, IC, downpipe + mappning så är man säkerligen i närheten av 300 hk. Om sedan drivlinan håller är en annan femma... |
|
|
jo stämmer säkert:D |
|
|
Det går inte att jämföra BMW och en Fiat. En polare hade en Fiat Coupé 20v Turbo och 220Hk. Den rörde på sig satan men han sa att han till och med kände hur bilen blev mer och mer sliten, och den hade inte gått speciellt långt heller. En BMW 325/328 har inte en chans i ett race om det inte gäller de första meterna eller konstant svängande. Men den slår Fiaten på fingrarna i allt annat. 16 ventilaren från -95 har jag dock ingen koll på. Fiaten borde väga mycket mindre men jag vet inte vad den har för effekt. Personligen skulle jag aldrig köpa en Fiat pga av kvaliteten, taskig andrahandsvärde och ganska okänd (svårsåld). "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
16 ventilaren har kring 195-200 hp tror jag ungefär |
|
|
16v 190hk 0-100 7,5sek 20v 220hk 0-100 6,5sek Men jag skulle inte ens fundera på att välja en sketen Fiat mot en BMW. Jag åker hellre i en bil med kvalitet än i en Fiat som kan rasa i nästa kurva. |
|
|
Hoppas att ni förstod att de var min kommpis som hade fiat och jag ville kolla klass skilnader men jag har ingen tanke på att köpa en :D |
|
|
Hej igen det här är min kommpis bil som jag pratade om längre upp Länk Länk Vi skulle hjärna villja veta vad ni tycker... OBS!! ägeren är en stabil medlem i fiat forumet |
|
|
Jag tycker du borde gå och idiotförklara din svensklärare för bristande kunskap i ämnet. Hjärna? Kommpis? ägeren? Skämta bara lite med dig. =) Fiaten är väl kanske inte direkt nån jätte lyckad skapelse, man kan säga att den är ful snygg. Personligen så tycker jag inte om en bil utan lister på sidorna. Bakdelen på bilen är inte genomtänkt när det gäller design. Prestandan är helt okej, men det gäller ju att skiten håller ihop oxå. Nää, jag väljer inte bort min E36:a för nån Fiat. |
|
Zocker |
Innan vi snackar kvalitet kan ni läsa följande: Länk eller varför inte det här Länk |
| skrämmande när man läser problem på bilägares sida ang bmw.. läste lexus av jämförelse.. tre anmälda fall för enkla fel.. hm en tankeställare kanske | |
|
du ska se att det finns nog andra bilar som krånglar men än BMW :D // If you want power and comfort, BMW CALA... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.