AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.889

är ni nöjda med 325/328 1992-1995

Sida 2 av 2
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Man kan borra på djupet utan att förändra diametern ;)

325snart:

När man mappar så justerar man bilen värden efter rådande omständigheter. Enkelt uttryckt, vad ska man med ett större spridare till om bilens motorstyrning inte vet om att den kan spruta in mer bensin? Mappar man bilen så ställar man in motorstyrningen för att utnyttja maximalt av motorns komponenter. Man måste helt enkelt göra bilens nya komponenter kompatibla med motorstyrningen för att det skall bli en effektökning.

Ett vanligt chip är en färdig mapp som är till för att utnyttja bilen originaldelar maximalt. Men byter man insug, kam, spridare och dyligt så stämmer inte chippets värden med motorns nya delar och en individuell mappning är då en nödvändighet.
okej så man kan säga att man ställer in saker i mororn, utan att köpa till saker som att chippa fasst gratis om man känner någon som kan göra det ?

alex_328
jag är nöjd med min .. 328 1995 .. rullat 15 000 mil och krånglar INTe ,, något alls ..

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Min vatten pump har lagt av nu vid 15 400 så visst måste det bytas slitdelar även på bmws...

Mpower
okej men är pumpen så dr att byta?

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Vet inte...jag har lämnat in bilen på verkstad för byte.Det finns under mektips i fliken Gör-det -själv annars om du inte har tummen mitt i handen!

Mpower
okej tack :D

Da
54
Dace
328i M Coupé -95
Grymt nöjd med min!

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
1985 kr för vattenpumpsbyte och ny glykol på verkstad blev det,hämtade bilen nyss!Jippi nu är det kul igen :-)

Mpower
hehe okej tack men om pumpen går sönder och man märker det inte i början vad ger det för defekter/fel i motorn?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.