|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar på att komma hem till Sverige nu över sommarn. Vad kan man köpa för BMW för cykelpengar? En sak jag inte riktigt klarar av på någon bil hur billig den än må vara är rost. Så det gör ju saken genast mycket svårare. Jag är givetvis medveten om att en "gratisbil" är skit. Är inte direkt ohändig och har skruvat BMW ett par år. Funderat på: 518is kanske en 318 316 e30 en e23 om man är lite våghalsig? Fler grovt undervärderade men trots det trevliga BMW? -Phil | |
|
318i E30, 518, 520E34 finns det gott om! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
520 känns så meningslöst, att ha en sjönsjungande sexa när bilen är så otroligt slö. Gäller M20 bilarna. Nästan så man blir deprimerad varje gång man försöker köra bilen. Då är nästan 518 bättre faktiskt känns mer körbar på lägre varv. Klart i den prisklassen spelar det ingen roll. E28 518is E30 av något slag är ju som sagt inte heller fel. Tittat runt lite på blocket nu med sökord som nybes, bes och liknande. Ganska tunnsått med BMW. I alla fall bilar som är körbara. Hittade av misstag en snygg vit e36 coupe som stör tankarna med att köpa en riktigt billig "skitbil". Kanske får bli en annan bil, kanske är dödfött att ha en BMW som skitbil. Kommer inte klarar av det, slutar väl med en helrenovering. Säkrast vore att köpa en mazda man kan krocka lite med skita i att tvätta, aldrig serva och dra för tunga släp med. -Phil |
|
|
Hade 2 st E28 518 o dom kan jag rekomendera! E36 är ingen dålig bil heler... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag hade letat efter en så fin som möjligt oavsett modell, det är det som avgör ett bra köp, min gamla 520iS-87 var dålig, den avslutade jag ägandet genom att köra bort på gaffeltruck=) Medan min Scirocco-83 "ej BMW men mycket roligare än 520" den njöt jag av i tre år och sålde för 860% mer än jag köpte den för=) Mvh Stephan |
|
|
Köp en fin(du får en hyffsad för småpengar) 528i E28...Givet val :) Mvh Janne. |
|
|
Jo tanken är ju att köpa en "fin" om det blir en BMW. E28 är nog en bra modell mkt prisvärda. Mycket bil för pengarna. Länk här är en inte helt ointressant, synd att man inte får med några sommar puckar. Får se vad som finns kvar om en vecka. Synd att jag inte hittar ngn trevlig e28. -Phil |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Varför inte en 520 (m50). Visst! I jmf med en 540 så är den otroligt slö men i jmf med en 525 är det bara en marginell skillnad om man kör manuell. Fördelen är att det finns en uppsjö av billiga 520 som är "perfekta" i lacken och välvårdade. De fås för "cykelpengar" annars är det ju som så att man får ju i regel vad man är villig att betala för inom resp modellserie. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Philip>>>Nja...Tycker nästan att den du länkade till inte är speciellt prisvärd måste jag nog säga,defekt toppackning skriver han...Ja,nog kan det säkert bara vara den som behövs bytas,men ska du fixa upp så att du får "tillräcklig driftsäkerhet"så tillkommer en del kostnader hur som helst utöver packningen...t.ex ny kamrem,spännare mm,vattenpump osv.. Äh,renovera hela toppen vet ja ;) Ok,du hittar ingen fin(nåja) E28 528i klassiker :)...Kanske dyker upp någon inom kort iaf.. Lycka till hur det än blir.. Mvh Janne. |
|
|
Klart hittar jag en "fin" med m50 så hugger man ju den, men chansen är ju ganska liten. Tanken var ju igentligen att det skulle vara en riktigt billig bil så man slapp gå ett tag. Får man då tag i en rolig gammal modell kan man ju ha kvar den och återuppta det sunda bilsamlandet. Fanns en e28 i Halland för några veckor sedan som verkade fin. Tänkte inte så mycket på det då. E28/e12 vore ganska kul faktiskt en modell jag inte ägt hittils men har velat. Får man säga att den är så ful att den är snygg? 520n i annonsen jag länkade har ju ganska ok utrustning, tänkte snarare att det kanske är värt att slänga i en b25. Klart allt kostar alltid mer än man tänkt sig. Får ta och kamma igenom utbudet riktigt ordentligt nästa vecka. Hoppas det resulterar i något kul. Tackar för de uppmuntrande svaren, kommer säkert hitta någon bil som är värd att rädda förr eller senare. -Phil |
|
|
hmmm...en fin E28 528i kostar ju inga "cykelpengar" direkt... det gör däremot E34:orna :-) Nej, Du får inte säga att E12/E28 är ful ;-) jag tycker de är skitsnygga, ju... ;-) Lycka till i alla fall, med att hitta nåt trevligt att sladda runt i :oD /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Länk Några tips iaf...Kan naturligtvis variera i skick, men som sagt,lite tips :) Även BMW 518i E28 kanske kan vara värt att kolla upp,kanske lättare att hitta fina dylika som varken är "slutkörda" eller på annat vis defekta.. Mvh Janne |
|
|
Hm...Lite fel på länkningen som synes,men på blocket fanns ju en del 528i E28 som eventuellt tål att kontrolleras.. Mvh Janne. |
|
|
Japp har nu tittat ögonen blodiga på blocket mm finns några som är värda att ringa och höra med. Finns en 518is med M-kontur både här och på blocket, lite saftigt pris för en 518 men bilen kanske är värd de pengarna. Får se hur det blir. Röd e30 323 i Halland också med skinn och lite lull lull men även en del gds. Svart 525ia m20 med lite lull lull för en bra slant också. Vit e21 318 som ser lovande ut. Finns en 3,0cs i silverskrud som stör tankarna, otroligt billigt också. Mfl. Kommer nog beta av de flesta som ser hyfsat rostfria ut. Tänk en gammal entusiastägd bil, eller en välskött orginalbil med några få ägare. Får förbereda ett ordentligt telefonmaraton. -Phil |
|
|
Är det denna 3.0cs:en du menar? Länk Visst är det lockande, tycker jag också, helt klart en fantastiskt vacker coupé men bruksbil? Njaaaa... Vad dricker en sån, 1,75 liter/milen, inte så praktiskt va.. Jag hade slagit till på den med en gång om jag hade garage och lite mer verktyg och svets och sånt för det lär vara en hel del rostjobb på den.. Som bruksbil är väl en 518is e28 ett bra val! Den med m-kontur fälgar förefaller okey, men personligen tycker jag inte alls de fälgarna passar. Får du den för 7-8-9 max 10 lappar är det kanske ett bra köp? |
|
|
Japp Klart det är väl ingen bruksbil och behöver formodligen en hel del jobb. Kan ju köpa den och en annan :-) Inser att jag inte har tid nu, hade läget varit ett annat så hade den varit med i leken. En av de bilar man bara måste ha ju! Utan fälgar och några tusen billigare är den med m-kontur kanske ett bra köp, får se om den är kvar när jag kommer hem. Vågar inte börja ringa nu. Missat ett par bilar pga. att jag inte kunnat komma hem tillräckligt snabbt och att ingen annan kunnat komma ifrån för att ta en titt. -Phil |
|
kamelkungen |
Jag föreslår att du väntar tills du hittar en billig 750 E32, mer bil för pengarna kan man inte få. Gissar att du kan hitta en som fungerar för runt 10' kr. |
|
>Kamelkungen en "billig" 750 vågar jag nog inte ge mig in på, kanske är fegt men varför utmana ödet. E32 med manuell låda och en sexa under huven samt all övrig utrustning vore inte fel. Har hittat en hel del bilar och listat dem. Får se vilka som är kvar, en del finner ett perverst nöje i att låta sina annonser ligga kvar ute trots att bilen är såld. Kanske är det så att de blir tillfredställda på ngt sätt när folk ringer och undrar och de kan säga neeej den är såld. Ni som kom med mer eller mindre seriösa erbjudanden, antar att AP-moderatorn rensade era inlägg. Menade någon allvar får ni gärna maila mig. -Phil |
|
|
Jag fick nyligen för mig att köpa en stor billig (20-35") bil för att dra husvagn med. Jag kollade på ett 15 tal E34or, men gav upp till slut. Jag brydde mig inte så mycket om utsendet, men ville att el o mekanik skulle fungera OK, men trots att jag höjde pris ribban flera gånger hittade jag inget värt att lägga pengarna på. Det blev en importerad rostfri Mitsubishi Sigma Kombi -95 för 19.000 spänn istället, drivning på fel hjulpar =( men annars fullt i klass med en E34. Glöm inte att kolla väldigt noga om in ska köpa en 3.0 cs-csi, dom kan vara tillsynes fina utanpå, men grymt rostiga under framskärmarna mot torpedväggen, tydligen inte helt enkelt att laga. |
|
|
Tack för tipset, vågar nog inte satsa på ett renoveringsobjekt nu 3,0. Sneglar ju på andra bilar också, sigma är en mycket trevlig bil. Vet inte om jag skulle vågat köpa en sådan automat med massa mil. Tanken var väl en äldre BMW som inte har något större värde. Samt försöka hitta ett fint exemplar. Bland de lite äldre e21 e12/e28 e23 mfl. som finns kvar så tror jag att det är fler "fina" än i 90-talsbilarna. -Phil |
|
|
Jo en automat med 20-25" mil är alltid en risk oavsett bilmärke, min är manuell. Jag har sett en E12 528 på anonns i olika tidningar en längre tid, den ska tydligen vara ruggigt fin, men den har inget pris, bara bud, så den är nog dyr. Vore kul att ha, för när såg man en E12 sist ?? 3,0 csi är drömbilen, men ett garanterat fint ex kostar nog närmare 100" =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.