AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.230

Kommpressor mata M3 E46 cab

Sida 2 av 2
Ess Steg 2 kostar: 73450:- plus tull, frakt och moms.
AA Steg 2 kostar: 80181:- plus tull, frakt och moms.

AAs kit innehåller även en frontmonterad intercooler och en vatteninsprutning som extra säkerhet.

Jonas,

Jag tycker att du är en sjysst kille och jag vill inte bråka med dig, men du kan inte skriva att jag och du är lurade. Då du gör det så tvingar du mig automatiskt att skriva det du utelämnat.

Ditt steg III som sitter i din bil finns inte ute för försäljning någonstans. Active Autowerke säljer inte det på sin hemsida. Det är en uppdatering som dom valt att inte släppa ut till konsumentmarknaden p.g.a avsaknaden av säkerhetssystem, Steg III är inte lämpat för den allmänna karknaden. Det finns inga uppgivna siffror från AA där dom lovar att ditt kitt ska leverera si och så mycket. Uppskattningsvis borde det lämna 20-30hk extra mot Steg II.

Den uppenbara skillnaden mot Steg II är att Steg III -INTE- använder sig av luftmassemätaren. Den är alltså inte inkopplad så bilen har inga säkerhetsspärrar som steg I och steg II har. Detta är och var du medveten om då du köpte bilen, det har jag berättat åtskilliga gånger, så du kan inte komma och säga att det är oseriöst. Det var därför jag vid åtskilliga tillfällen bad dig att vara försiktig vid hemfärden innan du hade bredbandslambdan monterad så att du själv kunde övervaka din A/Fr.

Varför man väljer att inte använda sig av luftmassemätaren är för att slippa den som felkälla. Väldigt många har problem med luftmassemätaren vid överladdning med ryckig gång och obefintlig tomgång som följd. Tanken med att plocka bort den är inte att tjäna en massa effekt, snarare att få en bättre och problemfriare gång i motorn. Att man sen måste övervaka alla värden själv är ingen skillnad som vilket eftermarknads-sprut som helst. Eller hur?

Programvaran som sitter i din bil har -INGET- med Active Autowerke att göra. Den kommer inte från Active Autowerke och även detta visste du om. Jag har sagt det flera gånger till dig. Dagen efter att du kommit hem och frågade mig hur man startade igång vatteninsprutningen sa du också till mig att ni på ESS hade kollat upp bilen och att mappen såg mycket bra ut. Den var helt safe enligt dig. Detta berättade du för mig sent en kväll när du ringde mig och jag var ute på cykeltur.

Bilen fungerade som sagt väldigt väl under tiden jag hade den och jag var mycket nöjd.

Jonas, du har arbetat på ESS och har god kontakt med dem så jag förstår mycket väl att du gärna framhåller deras produkter. Det är fullt naturligt.

Men jag gillar inte att du får det att framstå som att jag har lurat dig och sålt på dig värdelösa saker. Du får gärna såga AA, det bryr jag mig inte om. Men jag vill som sagt inte vara inblandad i din smutskastning. Jag tycker att du är en bra person och jag hoppas att du gör något häftigt av bilen, men sluta upp med att smutskasta mig på något internet-forum. Är det något du funderar över så ska du istället ringa till mig och ta det över telefonen. Jag har försökt att ringa dig nu på eftermiddagen för att berätta detta för dig, men jag får inte tag på dig.

Ryk 330Xi, se mitt svar till Jonas. Där hittar du svar på din fråga angående uppskattad effekt.
Jag kan tillägga att jag lär bli bannad nu direkt, så jag kommer inte att svara på några inlägg ni gör. Om du Jonas vill prata med mig angående någonting så är det bara att du ringer, du vet vad jag har för nummer. :)

Ni andra i ESS fanclub kan fortsätta i denna tråd av imbördes beundran.
Ionaz
Riskok: nu är du lite barnslig, eller så har du inte läst ordentligt ovan, jag visste att det inte var helt 100 när jag köpte bilen av grubbe så jag visste ungefär vad jag gav mej in på samt att jag har kunskap och hjälp i ryggen så inget är något problem för mej. Jag köpte bilden av Grubbe för att jag ville ha bilen, inte AA kittet. Sen är det omöjligt att veta hur en bra en bil är mappad utan hatt koppla in lambda osv. Bilen är fullt körbar och för de som inte har någon koll så har det ju ingen betydelse om det är mycket bristfälligt så länge bilen går? Men de flesta som har en blekaste om motorer och överladdning fattar ju att det är åt helvete att ladda 0.5 på en bil med orginal komp som i m3, och det sista man gör då är ju att HÖJA tändningen !0% överallt. det har ingen som har pejl räknat ut iaf. sen är det en anledning till att nästan alla som säljer konverterings kit till bmw klipper luftmängd mätaren, det är för att då går bilen över i nöd mappen som är mycket enklare att ändra i än den riktiga progvaran, du som inte vet något om det här kan ju söka lite på nätet och se hur många som har problem med AA kit , med motor lampor och dyl, sen kan du se hur många du hittar på ESS kitten. Sen hör det till saken att ESS inte har gjort någon reklam för sina kitt för de behöver inte det, en bra produkt säljer sej själv, Jag har en fin dynojet fil som jag kan maila dej om du vill så får du se själv. SEn kan jag sitta här och förklar allt du undrar över? jag är ju intresserad av fakta eller hur? Hade AA varit bra eller bättre så hade jag ju inte haft något problem eller hur? Jag är väll den enda jag har hört om som har något att jämföra med och har någon koll på det här eller?
Sen hör det till saken att AA Började som en oljebytar firma för 25år sedan och började med tuning för ett par år sedan, och de har ingen anställd som gör prog åt dem för de kan inte. Läs på lite snälla människor innan ni påverkar personer som inte har en aning. No offence.

Ionaz
Erik: Jag vet precis vad som gäller ang min bil men det är inte den det handlar om dett hadlar om alla AA kit i almänhet, sen är det skillnad på Safe och bar och det är absolut inte min mening att smutskasta dej eller npågon annan. Du har varit 100% ärlig mot mej och jag har inget emot dej överhuvudtaget.
Sen har det inte ringt någon till mej hittills.
Detta handlar inte om Min eller Grubbes bil utan AA i almänhet. Sen är det inte pga vänskap som jag håller ESS högt.
FAKTA.

Ber om ursäkt om du tycker att jag svärtat ditt nämn det var absoulut inte min mening :-)

G3kkO
Varför blir Grubbe bannad hela tiden ?
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
För att han som många andra inte delar allas åsikter och skriver vad han tycker...

MVH Patrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.