|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kanske en vansinig ide,tung bil men bör ju bli en rätt hyfsat snabb cab,, bilen i fråga är en 02 smg som rullat 2100 mil.vilka satser rekomenderas? | |
|
En AA sats som Grubbe kör med. Klar hemma i Sverige så blir det runt 120-150.000:- monterad och klar. MVH Patrik |
|
| Länk finns också.. | |
| Hittar du nåt? =) | |
| Jag rekomenderar ESS. Den fungerar bra och kostar ca 70000 monterad och klar på M3 e46 | |
| Alutech säljer AA's kit numera, dyrare än ESS dock. | |
Ionaz |
Jag har köpt grubbes m3, och jag klarar inte hålla mej utan jag måste va ärlig. Om du vill ha ett kitt som som ser tufft ut, har eländig programvara, urusla bromskurvor, ännu sämre air/fuel, och 10% HÖGRE(!) tändning, mindre effekt än orginal upp till 4500rpm, 1hekto mer i laddtryck, och inga säkerhets program (proffsigt avklippta kablar till luftmängdmätaren) Då ska du köpa ett AA kit! Detta är ingen smutskastning utan 100% fakta. När jag köpte bilen visste jag självklart inte detta. Om någon vill ha bildbevis eller bromskurvor går det bra att höra av sej. (PS: min rotex kompressor har skurit efter 400mil) |
|
Eftersom att Grubbe är bannad så kan han inte skriva själv, så han bad mig posta detta till honom. "Tjenare Jonas, Fan vad synd att det inte lirar för dig. Den fungerade liksom väldigt väl för mig under min tid med den, fast jag körde den iofs aldrig i bänken, jag körde den inte heller sådär jättehårt utan tog det mest lugnt Som sagt, är det något du undrar över som jag kan hjälpa till med så är det ju bara att du ringer. Vi talas ju ändå vid nästan dagligen iallafall så. MVH Erik" MVH Patrik |
|
Ionaz |
Tjena, Det r lugnt, jag bygger om den i vinter och när den ä klar så är jag besviken om det inte är världens snabbaste e46 m3, utan vatten, alkohol, nos och sån opermanent skit. Gillade även din m3 riskok :-) |
|
riskok och grubbe Kan inte låta bli att lägga en komentar fast ni är helgon här inom kompressor och styling ;-) Ta inte illa upp men då det diskuteras kompressorsatser till m3 e46 säger ni och många andra (som säkert aldrig ens ägt en m3) att det bara är AA satser för ca 120-150000:- som är något att ha. Nu när någon annan köpt din bil och AA satsen inte alls håller vad den lovat så visar det sig att du grubbe bara kört lugnt med din bil! Hur kan man då säga att en viss kompressorsats är bra? Bara för att det ser bra ut ovanfrån med kromade rör och dylikt? Jag menar inte att klanka på att ni gillar stylade bilar utan jag tycker det är upp till varochen att avgöra vad man vill lägga sina pengar på. Intressen är alltid olika och jag är alltid imponerad av dom som brinner för sina intressen. Men att uttala sig att ESS-kompressorsats för 70000:- är skit och att AA är toppen när man tydligen inte ens har bänkpapper på effekten. Jag har i alla fall bänkpapper på min m3 med ess kompressor som visar mer effekt hela registret och den har nu gått drygt 150 mil hård bankörning utan problem. Är ess då bara skit med en differans från 295 bakhjulshästar till 412 bakhjulshästar med kompressor för halva priset jämfört med AA? Synd att du inte har bänkpapper på AA så vi kunde se vad du fick för dubbla summan mot mig. |
|
|
Ja ja här kan ni kolla in några kompressor frälsta "over there" Länk Länk har visats förut men är värt att se igen:-) Mvh Danne |
|
|
Daniel F Jag vet inte om jag förstår vinken. Den första filmen visar en M3 som kan spinna på bakhjulen och det torde väl inte vara något problem för någon m3 om man är ute efter det. Den andra länken finns bla Loaded med ess-kompressor (som han enligt sig själv är nöjd med) och det finns någon AA-kompressormatad m3 som drar en subaru. Du kanske inte alls hänvisade till mitt inlägg och då förstår jag om du bara ville länka till kompressormatade m3 men annars förstår jag inte om du ville påvisa att någon av dom olika kompressorsatserna är bättre än den andra. Men som sagt jag kanske helt och hållet missuppfattade ditt inlägg |
|
Ionaz |
Ryk: Om du har en imola röd m3 så vet du nog vem jag är för jag vet vem du är, håller med om att Fakta borde gå framför finish och utseende. jag har info på min bänkning och hör bara av dej till Asbjörn så ger han dej gärna kurvor att jämnföra din mot min med. DU blir inte besviken :-) Jag har 28hk mer än dej, men det är endast från typ 6800 till 7900 annars ligger du över hela vägen, då hör det till saken att jag laddar hör och häpna 1hekto mer än dej! + att du kör med luftmängd mätare, perfekt tändning och air/fuel oavsett om du är på kebenekaise eller vad fan berget heter eller i malmö, samt att du har alla nödprogram och varnings funktioner fungerande.. Jag får nöja mej med avklippta kablar till luftmängdmätaren = ommappat nödprogram konstant som någon smart jävel har har tagit och höjt tändningen exact 10% över hela registret och dränkt i bensin så att den inte ska knacka ihop totalt. desutomm har de ändrat vanosen åt helvete så att den går som en org upp till 4500. detta är för mej skrattretande och totalt otroligt. så säljer de faktiskt skiten och påstår att det är "the only proven working superscharging kit for e46 m3" det är ju helt sanslöst. hade de som kör e46 m3 haft en aning om detta så hade de inte sålt ett enda kitt. Tragiskt, men så är det. Jag har fått igång min idag igen och vill tacka 540is som fixade en ny rotrex åt mej snabbt. Jag har fått sänkt tändningen på den också så att den går ett tag till tills jag får byggt om den till en ASA kompressor och perfekt prog inkl luftmängd mätare. |
|
Ionaz Ja det är jag som har en imolaröd m3. Jag betvivlar inte att du kan ha mer toppeffekt och jag inser att det finns många som kan få mer effekt än ess gör. Men för mig är allt en avvägning av pris och prestanda. Jag vet egentligen inget om AA förutom det du skrivit så jag ska passa mig för att säga något om dom men jag skulle känna mig lurad själv ifall jag betalat 150tusen för ett kit som endast ger 28 hästar mer i toppefekt men mindre i resten av registret. Jag förstår att det var en annan sak för dig som köpte bil med allt på och att du troligen kommer att kunna finna betydligt mer effekt :-). Men om grubbe betalat 150000 (vilket jag inte tror han gjort) så måste han ju känna sig grundlurad då han kunde köpt ett ess-kit för mindre än halva pengen och fått det kromat så man kan impa på Mc Donalds;-) Det jag menar är hur grubbe och riskok kan rekomendera ett AA-kit som dom gör i många trådar utan att ens ha papper på vad det ger och nu kommer en ärlig själ upp som köpt hans bil och då visar det sig att det mesta är fuskjobb. Men som sagt sakerna i grunden är det nog inga fel på och jag tvivlar inte på att du kommer få fart på bilen så den kommer äta min som lösgodis ;-) |
|
|
ryk 330xi ja du missuppfattade mitt inlägg! tänkte att yng skulle gilla filmerna pga av sin undran. Mvh Danne |
|
|
ryk 330xi: Då AA har sålt 10-20 gånger mer satser och gång på gång vissat vad dom går för så är det nog rätt lugnt att säga att det är bland dom bästa kitten. PS: Vet du vart Ionaz jobbar eller ibland jobbar med? :) MVH Patrik |
|
Ionaz |
Riskok: Ja Jag jobbade på Ess i ett års tid för några år sen, och det är en jävla tur annars hade de aldrig hjälpt mej med AA skiten. Jag vet att AA har sålt 120 M3 e46 kit, Ess har sålt 80, men så är det så här att AA har lagt allt de har på marknadsföring i alla BMW relaterade tidningar som existerar + att de har 6st heltids anställda forum junkies som sitter och promotar skit som de inte har en aning om. DÄRFÖR. Sen tror jag att många vill se lite FAKTA på vad de gång på gång har bevisat??? det utalandet bevisar bara att du inte är påläst, läs några amrikanska tunertest så ska du få se vad de går för. skulle gärna lagt ut mina kurvor jämfört med ESS och orginal som jag har men jag vet inte hur jag gör :-) säg till så kan du få dem på mail så har du det svart på vitt. NO SHIT. Sen är det ju så att jag tycker det är konstigt att folk som inte har något att jämföra med kan sitta och uttala sej om sånt här otan att egentligen veta någonting. Jag brukar inte bry mej om sånt här och sitter nästan aldrig på forum och liknande som ni kan se på antalet inlägg sen 2003. jag tyckte bara synd om yng som kunde ha gjort samma misstag som jag och grubbe that´s it... |
|
Danel.F Sorry jag som misstolkade dig riskok Allt går att sälja med reklam ;-) Det är såklart upp till var och en att välja vilket kit man väljer. Men det kan ju vara bra att veta vad man får för dom extra 80000:- jämfört mot ett ess-kit och det har ju Ionaz just berättat vad man får. Ionaz Då vet jag vem du är, jag har ju varit på ess med mer än en bil som du vet;-) Jag tror vi är väldigt överens i frågan och det är skoj att det fanns någon här som har lite fakta att komma med och inte bara tro på vad man läst i bilsport som ägaren sagt till reportern |
|
Ionaz |
ryk: Kunde inte sagt det bättre själv. |
|
Men ändå. Väldigt partiska åskiter ifrån både ryk 330xi och Ionaz om du frågar mig. Men visst go for it :) PS: Ionaz synd att du inte tittade under huven eller prövade bilen. För den är ju uppenbarligen felmappad och helt värdelös i dina ögon. MVH Patrik |
|
|
riskok Du menar att dina åsikter inte är partiska? Jag är nog ganska öppen för olika kompressorkit men då jag vet att ess fungerar så skulle jag ha svårt att betala 80000:- extra för ett kit som inte ger så mycket mer. Att öppna huven och konstatera att inte allt sitter där är väl kanske inte så lätt om man inte börjar rota i allt och att med en provkörning konstatera att den är dåligt mappad kanske kan vara svårt vid en provkörning, vad vet jag men om man bänkar den får man det väl ändå svart på vitt. För en som är kunnig att meka och har god hjälp som Ionaz så lär det inte vara några problem att få ordning på bilen så den kommer att gå bra men för en som mig som vill köpa en färdig produkt och inte vill sätta sina händer under huven så är det viktigare med en riktig och säker installation från början. ESS- kommer ju snart med ett 600hk kit till m3, ska bli skoj att se vad det kommer att kosta. Hur mycket ska AA kitet ge enligt dom? Jag har ingen aning men är nyfiken på hur mycket dom säger att det ska ge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.