AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.230

Varning för denna Interlagosblå M5 E60 som är till salu.

Sida 4 av 5
Jo, jag tyckte det såg ut så också...
...och den krockade bilen på "vänster sida"-bilden ser ju INTE ut att ha tanklocket på vänster sida... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Well, som jag sa innan. Vissa är bra snabba på att döma ut bilen utan att veta av vem och hur den har reparerats.

//Danne
2,4T -02
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Men då är det inte den reparerade sidan man ser på den där bilden heller.. Haha..

/Daniel
do
162
dopamin
530i Touring -07
Nu har den bytt handlare.

Länk

Rådmans Bil och Auto-Geeber har i princip samma bilar i sina annonser. M5:an har funnits och finns fortfarande hos båda handlarna. Jämför gärna Länk och Länk
Vad innebär det egentligen att "byta kaross"? Har man beställt en plåtren bil från BMW och monterat över motor, transmission och elkomponenter? Innebär det att bilens identitet flyttats över, eller är den bil som nu finns till salu en annan bil på papperet?
Jag trodde inte ens att det var tillåtet att göra så omfattande arbeten som att byta kaross, men det är kanske ok så länge en auktoriserad verkstad gör det?... Jag skulle inte vilja ha en bil som det har skruvats så fantastiskt mycket på iallafall, även om arbetet säkert är jättebra gjort så lär den ju inte vara likvärdig med en oskruvad bil.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Anders N: Rådmans Bil delar lokaler med Auto-Geeber. Därav att de har samma bilar i annonserna men jag tycker det ger ett lite lustigt intryck.

/Rickard
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Är det ingen som varit och tittat på bilen och provat den?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Undrar vart den blev såld och vad han/hon fick betala? Hoppas de kollade upp historiken!
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Om det gäller bilen WRR386 så ägs den av en kille Pixbo vart nu det ligger och är ett kreditköp via Santander Consumer Bank AS Norge.
Den har ägts av följande:

Kneippbadens Bil AB
BMW Sverige AB
En kille född -76 på Tyresö
Auto-geeber AB
Och nu kille i Pixbo född -58

//Daniel
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Pixbo ligger i närheten av Göteborg, nån mil utanför

Dallas

Länk
Bilen är lagad som den skall på BMW här i Sthlm. Och innehar fortfarande alla garantier från BMW samt f-bolag. (En kille född -76 på Tyresö)
Kunden är underättad om dess dåtid. (Och nu kille i Pixbo född -58)

MAXEY:

Nu kan jag inte hitta bilderna på hur bilen såg ut efter smällen, men att den bilen skulle bli 100% lagad har jag tyvärr svårt att tro.

Hoppas att den nuvarande ägaren vet exakt vad som hände och hur bilen såg ut innan reperation.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Om jag kommer ihåg rätt så byttes karossen, eller?

M3 E30Länk
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om man tar en ny kaross och sedan flyttar över alla komponenter (som är hela) till den: Hur skulle den då kunna bli sämre Starre?

//Lövet
Andreas_lofgren:

Har man tagit en helt ny karossen och ersatt alla delar som var skadade eller trasiga på bilen?

I så fall borde alla delar i bilen vara helt nya eftersom bilen(som tyvärr inte jag hittar) var kraftigt demolerad.

Man har bytt karossen samt ersatt alla delar som var skadade, faktum var att det inte var så mkt jobb som man hade trott från första början. BMW samt F-bolaget hade inte godkänt bilen om den inte ansågs vara 100%.
Nuvarande ägaren har fått tala med BMW själva om lagningen och är fullt informerad.

MAXEY:

Om jag hade valt mellan den f.d skadade bilen och en bil med exakt samma miltal och utrusting etc så är valet enkelt.

Vad hade du valt?
Givetvis, ej krockad bil. Bättre ur försäljnings synpunkt bland annat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.