AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.224

Varning för denna Interlagosblå M5 E60 som är till salu.

Sida 1 av 5
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Det var denna som kraschades i Norrköping i höstas som många säkert minns.....!!! WRR 386

Länk

Länk
Den borde ha blivit skrotad istället, stackars jävel som köper den !!!!!
Bra varning!
BMW M5 iA, förresten. Örnkoll...

Flåklypa
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
å fan har dom bytt halva bilen!!!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Undrar om de vet att bilen varit krockad?

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Nån som har lite mer info om krocken? Måste ju kostat en förmögenhet o fixa till den.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur kan det vara att bilen redan har blivit besiktigad?

Datum för första reg.: 2005-03-23
I trafik första gång: 2005-04-13

Senast godkända besiktning: 2006-04-25

Är det pga av den rätt så omfattande krocklagningen för nya bilar behöver väl inte besiktigas redan efter ett år?

Reflekterade också att vägskatten är rätt så saftig för en M5...
Årsskatt, kr: 3660

___
//Ulf
Hittade tråden om den Länk
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
jo den måste om besiktigas om det fortfarande finns vangskadegaranti kvar så gör bolagen det...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Undrar om Auto Geeber är medvetna om hur saker och ting står till...

Min gamla pärla: Länk
te
303
ted81
BMW M3 E92
Så en bil som är lagad är fortfarande skrot i era ögon ?????

alla är så jävla anti lagade bilar .... e det nån som vet vilken precision det är i dagens riktbänkar å dylika verktyg ??
jag anser inte att just den bilen som varit smälld att den skulle va så mycket sämre .

om bmw ansåg att bilen blir så mycket mindre värd och dåligare på alla sätt så skulle dom aldrig laga bilen.
Det är väl ok med en krockad och lagad bil om det tydligt framgår att så är fallet, jag tycker dock att det självklart skall avspeglas i priset att en bil varit krockad, och framgå av annonsen att den varit krockad och hur den lagats.

Jag har då aldrig sett en bil lagad efter en allvarligare krock som inte visat tydliga spår av det, i vart fall efter ett par år.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag är tveksam till om en bil verkligen är lika bra efter en sådan smäll. Baserat på bilderna så måste en sådan reparation ha gått på 2-300000 kr.

riktbänkar är säkert minst lika exakta som robotarna som svetsar bilen på fabriken. problemet är väl främst att alla typer av metall försvagas av att böjas och böjas tillbaka. Prova gärna med en plåtbit eller en bit aluminium!

nästa problem är att en skruv som skruvas ut och skruvas i igen kanske inte kontrolleras på samma sätt som på fabriken. vid en så stor krockskada rör det sig om hundratals skruvar, och enlgit min mening är det orimligt att tro att allt sitter lika bra som när bilen lämnade fabriken.

däremot har jag i princip inte något emot en bil som inte har varit allvarligt krockad. Jag drar min egen gräns runt 100000 kr i reparationskostnad. det är på importerade bilar, för där finns det registrerat. I Sverige har man ingen aning.

Kort sagt, jag skulle inte köpa den bilen när en okrockad kostar 20 papp till. Kostade den däremot 499' så skulle jag kunna ta risken. Men det skulle förvåna mig om firman har gett så mycket mer....

Mvh Johan
Det är märkligt att det hela tiden är nån som ska ta tveksamma saker i försvar och gnälla lite på de som är av annan åsikt. Är det så jäkla hemskt att inte vilja köpa nån annans skrot till överpris? Oavsett om den är lagad på bästa möjliga sätt så är den inte värd samma pengar som en okrockad och så ÄR det bara. Så hårt körd och så kraftigt smälld - är det verkligen nån som vill köpa denna istället för en bil som varit välskött? Misstänker dessutom att firman inte är pigg på att upplysa om krocken. :(
do
162
dopamin
530i Touring -07
Det sägs att man inte skall importera BMW bilar från Tyskland för dom kan ju vara smällda och gud vet allt. Tydligen är inte svenska handlare så seriösa heller.

Kan inte någon av Er stockholmare glida förbi och låtsas vara intresserad? Pressa handlaren lite på mer detaljer kring bilen? Vore intressant och se om han uppger allt som vi redan känner till.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Men hur seriös ser handlarens käcka dekor ut bakom bilen !? Länk Jag hade haft väldigt svårt att köpa bil på ett sådant ställe.
do
162
dopamin
530i Touring -07
Man får lite av en "ärliga-harry" känsla...med sedelbunten i bakfickan och cigarren i mungipan.

-"nää...du vet..bilen har ju liksom ägts av en 80-årig dam som körde till kyrkan varje söndag. Har aldrig varvats över 3000 vet du.."

Vilka fördomar man har :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Herregud, hur fan fick dom ihop den bilen?
Kolla på en av bilderna på Blocket, det är en rätt stor spalt mellan skärm & huv..det fick dom inte riktigt till....

699.000:- ja stackars den som köper den & sen läser om bilens historia...usch!
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Större bild: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Det gör ont och (bara) se på denna bild.

Min gamla pärla: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Skulle aldrig ha köpt den där bilen även om den var okrockad. Den verkar ha fått gått hårt redan från att den togs ut från handlaren.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.