AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.225

Varning för denna Interlagosblå M5 E60 som är till salu.

Sida 2 av 5
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Konstigt att de inte använder den bilden i annonsen :) (Före...efter)

Och dekalerna har de glömt att klistra dit...slarvigt ;)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Även om det går att reparera bilen så att den blir visuellt ok, hur fungerar deformationszoner och passagerarskydd vid en ny krock?

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Det kan omöjligt vara samma bil, försäkringsbolaet dömer ut en sådan bil direkt.. Måste vara nån firma som köpt bilen och lagat den sjäv i så fall...

I tyskland är det olagligt att sälja en bil som varit krockad utan att informera köparen.. Dom flesta bilar lagas i sverige!!!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Bones: Alla impulsgivare till airbagarna måste bytas ut annars fungerar det såklart inte, eftersom det var så pass många som hade utlösts så borde det kostat en massa pengar att byta alla. Airbags är inte gratis direkt... Jag tror inte den reagerar lika bra som innan om den skulle krockas igen iaf..
Jo, självklart så byts utlösta airbags ut. Tänkte på säkerhetsburen som omger kupéutrymmet, om den blir skev och sedan uträtad. Vad händer med svetsfogar och integriteten i stålet?
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
En bil som blivit så pass tilltryck lagas EJ!!!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skulle jag köpa en sån bil skulle den vara rejält billigare än motsvarande okrockade, minst 100kkr. Den ska vara seriöst reparerad hos BMW eller motsvarande verkstad. Det ska finnas dokumentation och kvitton på reparationen, fyrhjulsmätning etc.

Jag skulle bara handla den hos en seriös handlare (känner inte till något om den aktuella firman).

Men jag skulle ändå vara ytterst tveksam och rådgöra med folk som verkligen kan bedöma reparationerna.

Ingen som känner till var och hur bilen reparerats?

Racerbilen: Länk
Det man får hålla i åtanke är att de e ett lite annat pristak på en m5 e60.

Normalt sett så brukar försäkringbolagen skrota bilen om skadorna överstiger 50% av bilens värde. En ny m5 e60 kostar 850 kkr + utr. Låt oss antaga att bilen kostat strax över 1 miljon ny, och att den sjunkit 100 kkr i värde sen de köpte den. Det lämnar fortfarande +450 kkr i skadesumma för att bilen skall gå till skrot.

Jag tycker det är högst sannolikt att bilen reparerats efter de skadorna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Min mekniker håller till i lokalen precis brevid Geeber. Han brukar hjälpa Geeber med att serva upp bilar som skall säljas tex. inspection I, II m.m. Om bilen i fråga vet jag inget mer än om vad jag läst här samt det jag läste för ett år sedan då bilen krockades. En ev. köpare bör ju upplysas om att bilen varit så pass krockskadad och priset tycker jag är alldeles för högt satt. Visst kan en krockad lagas men det finns gränser. Min lilla syster krockad nyligen med en ambulans på utryckning och hennes bil valde försäkringsbolaget att inte reparera. Visst avgör reparation av bilen eller ej beroende på vad bilen är värd. En ev. köpare bör ju även bli misstänksam när en bil som är knappt ett år blir ombesiktigad.

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Alla varningar från dessa sk experter är ju skrattretande, ta redan på vem, var och hur bilen har lagats innan ni dömer ut den.

//Danne
2,4T -02
Buspelle
Bara vetskapen av att bilen varit skrot gör den totalt ointressant. Dessutom är det självjlart så att en bil som varit skrot inte blir som en ny bil. Det går tyvärr inte att åstadkomma med mindre än att hela bilen byts ut och det är inte vad som sker vid en krocklagning. Och varför välja en krockad bil när man kan hitta en okrockad svensksåld bil i gott skick i ungefär samma prisläge.
Det enda som är skrattretande är "experter" som på fullt allvar tror att en totalhavererad bil blir i skick som ny bara man lappar och lagar den. Så länge bilen inte varit nere på M GmbH och plockats ner i molekyler och byggts upp på nytt är den sämre än en bil som inte varit krockad, det fattar varenda människa som är LITE insatt i bilar och säkerhet.
Ingen som har nån bild på hur bilen såg ut efter smällen? Bilden som länkas till tidigare i tråden fungerar inte. =/
Himla dumt att det inte finns nån edit-funktion!

Iaf: Jag hittade bilden i en den andra tråden.

Bilden: Länk
Chansen finns ju att den är helt okej, men jag kan inte få in varför någon skulle välja att chansa på att den är ok för samma pengar som en okrockad kostar? Sen får det vara hur skrattretande det vill :)
Är på jakt efter en m5a e60 och har hittat en ja vill ha och antagligenkommer att köpa. Men nu till saken. Kollade på den här bilen i fredags. Till synes fräsch. Dock ser det ut att vara e del mindre repor på lacken på taket. Hade med mig två bilkunniga kompisar som började ifrågasätta försäljaren. Han uppträdde minst sagt skumt... Agerade oproffesionellt och nervöst. Verkade som om karln hade stulit bilen. Någon provkörning var det inte tal om trots att jag letar en m5a seriöst och gav ett seriöst intryck med mina två bilkunniga kompisar. Dessa är fö är ägare av nya fem serien samt en porsche cab. Så ja utfärdar en varning för den bilen men vill samtidigt varna för företaget i det stora hela. Verkar oseriöst och skumt...

SchMacke
Att vara trevlig tillhör säljarens A och O, är en del av jobbet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Korrekt, bara trist att en del säljare missade mötet då detta berättades...

___
//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Vbns:
Självklart hör det till jobbet men det är precis som Ulf ovan säger inte alla som fattat det. Sen finns det säljare som är trevliga och säljare som är trevliga med det där lilla extra, precis som Johan, Det talar iaf siffrorna som säger att han är en av BMW sveriges bästa säljare år efter år...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
do
162
dopamin
530i Touring -07
Jag har lästa alla trådar igen och vissa som verkar veta säger att försäkringsbolaget hade INTE reparerat en så tillknycklad bil.

På kraschbilden är reg.nr utsuddat. Vad för bevis finns det att det ÄR samma bil som Geeber säljer? Det kan ju händelsevis finnas 2 interlagosblåa M5:or i landet.

Har trådskaparen tillgång till en icke censurerad bild där reg.nr framgår?

Även om jag själv gjort mig lustig över firman så vore det synd och dra Geeber i "smutsen" om det inte ens är samma bil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.