|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Per L: Hur mkt betalade du för unichippet? Hur lång tid tog det innan allt var klart? Har du några andra modifieringar på din bil, tex sportsystem, filter... ? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag återkommer i slutet av Maj med min mappning. -Bumper.... Som Per L skrev i ett tidigare inlägg så har dom höjt priserna lite i år. Jag betalar 6.395:- inkl unichip och mappning. Priserna varierar beroende på vilken bil man har. Mvh Andreas L |
|
|
1) Jag betalade 5695 kr vilket var förra årets pris! Jag skulle beställa tid redan då men dom hade lång väntetid. Jag ställer av den i sept-okt och börjar köra igen i april så jag väntade tills i år i stället! Dessutom ultraljudstvättade dom spridarna för 1000 kr vilket visade sig vara onödigt! Bortsett från att jag nu vet att dom är OK! Så nu behöver jag inte oroa mig för att bränna kolvar och ventiler av den orsaken i alla fall! 2) Dom började runt 08:30 och var klara vid 14-tiden 3) Bilen är helt standard Per L |
|
|
ni som provar att chipa M5 tänk att en chips dom gär är att ändra tändningen 3 grader vilket medför att vridet ändras från högt till lågt vidare så ändras varvtalet med 350 varv detta är inget att att leka med Ni måste tanka 98oktan anars så kommer ventilerna att brännas byt kammar i stället mer kostnad VISST men så myket effektgivande Kör på höger sida |
|
|
Samt glömmde en viktig sak ni som byter till sport system det blir ingen effekt ökning har provat detta i bänk.Inte en enda hk mera men fick ett annat ljud grymmmmmmmmmt. För orginal sys är anpassat till motorn om den börjar att gå orent (när den är varm) kolla så att vibrations dämparen (sitter på grenröret)inte är trasig brukar lossna kring röret Kör på höger sida |
|
| Marie>Skulle vridet bli lägre efter Chippning/ommappning? Varför? | |
|
Att ändra tändningen upp till 3 grader låter väl som en normal trimning. Varför skulle motorn gå sämre av det ? Sen att höja varvstoppet är ju inte skadligt i sig heller. Jag tror en kallstart är sämre för motorn än en acceleration till varvstopp (alltså inte på varvstoppet o hacka). |
|
|
-Per L... -Har varit nere i Åstorp med min M5 nu och tänkte höra lite med dig vad du hade för effekt i motorn innan Unichip? Jag såg ditt diagram och vad du fick för effekt efter men det vore som sagt intressant och höra vad du hade för effekt orginal i din motorn. -Du kan väl maila till min mailaddress. Mvh Andreas L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.