|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
En polare köpte GE coilovers till sin A4 avant, Den ligger gött på vägen, och svajar inte. Förvisso är det nymonterat. Det ser iaf snuskigt fett ut.. justerbart 30-120mm . Med tanke på priset finns det väl 2 aspeketer: 1. Det måste vara prisvärt, 2. Det måste vara skit. |
|
|
Jag vågar inte chansa. Väntar hellre en stund tills man skrapat ihop några tusen till och köper erkännt bra grejer. Bilstein B8 Sprint och Eibach Pro-Kit 30/20 är det som ligger närmast just nu. |
|
| Bilstein B8 Sprint och Eibach Pro-Kit 30/20 är nu beställt av Erik på Sandtler.se som har varit mycket hjälpsam och tålmodig med information om olika alternativ. | |
|
Kollade upp priser idag på M5 krängningshämmare. 1200:- fram och 1100:- bak för BMW original. Krängningshämmare fram 27mm (standard 25mm) Krängningshämmare bak 16,5mm (standard 15mm) Fram 31-35-2-229-080 Bak 33-55-2-229-136 |
|
|
Skrik till när du fått de :) Beställde mina på ebay för 5900kr inkl frakt mm :) ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
| Fick dämpare och fjädrar idag. Får se när jag får tid för montering. Lär ju ta en stund... | |
|
ravve> skicka bilder sen! :) ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
| Ska försöka ta bilder på operationen... kul att ha och givetvis bra för andra att kunna se hur de ser ut. Jag har aldrig gjort de innan men de ska nog gå bra. | |
|
Packade upp och kände lite på grejerna nu ikväll. Allt såg fint ut men det är nåt skummt med två av dämparna. (tror det var fram) Dom kluckar när man vänder på dom, de gör inte de andra paret. De går även att trycka in lättare än de andra paret. Ska det vara så? Något som är så i början kanske? |
|
|
En fråga (dum kanske) hur ser man vilka dämpare man har, köpte bilen och killen innan har bytt till andra... Har stödstag osv..under huven, den är rätt stenhård i fjädringen.. tacsam för svar beemoholist |
|
|
alltså märke med mer.. beemoholist |
|
|
Ja de är väl kanske lite svårt om det inte står nåt på dom. På mina nya nu tex så står det modellbeteckning på grejerna men då måste du ju plocka av allt. Enklare att ringa och fråga honom vad det är för grejer? :-) |
|
|
ok tack ravve, grejjen är att jag får inte tag på honom :( Plocka av är ju inte så lustigt. beemoholist |
|
|
Tack för prisuppgiften på M5 kränghämmarna ravve. prisvärt tycker jag, det blir att investera till nästa säsong. nu har mitt dubbla avgassystem prio 1 o sen är det dags för vinterhjul snart igen:-( Är det någon som har erfarenhet av hur mycket nytta Fjäderbensstag gör(dvs det man skruvar mellan stötdämparfästena i motorrummet?? Min bil Länk |
|
| Det klukande lätet beror på att dämparen måste luftas - detta om det nu är en olje dämpare! :) | |
|
Forry: Fjäderbensstag gör mindre än dämpare, fjädrar eller krängningshämmare. Verkar vara en av de sista modifikationerna man "bör" göra för att förbättra väghållningen. Väldigt enkelt och inte jättedyrt att montera så det är ju aldrig fel att göra de men man ska nog inte förvänta sig någon dramatiskt skillnad. leszek: Dämparen har både gas och olja. Fixar detta sig själv vid körningen eller ska jag pumpa dämparen ut och in tills lätet upphör innan jag monterar? |
|
|
Ja, jag menade det som en modifikation efter kränghämmrbytet..om grädde på moset..:) Min bil Länk |
|
| Gasdämpare skall nog inte klucka då oljan är under tryck , kan vara ngt annat som låter och om båda fram/bak dämparna låter likadant är det säker okey , olika hårdhet fram mot bak är det säkert.Kolla vad som står i bruksanvisningen ang ev pumpning av dämpare innan montering. | |
| Som jag beskrev problemet så är det endast ett av paren som kluckar. | |
| Provade att pumpa dom lite nu idag och nu känns dom styvare men det kluckar fortfarande lite om dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.