|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jo, det ligger väl något i det... OT: har du fått din A3a än? Jag kikar just nu på två st med samma spec som din, en lavagrå och en avussilver...och litegrann på en A4 Avant SportQuattro... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ufo: Yes, jag har kört 600 mil under en månads tid. Inkörd och klar! :) 2.0T motorn är en juvel. Jag valde Quattro framför DSG (synd att det inte går att kombinera). Undrar du något så kan dra ett PM. Jag tror jag kan det mesta nu :) SportQuattron är bra utrustad och prisvärd. Helt klart, även om jag gillade Sportbacken bättre :) |
|
|
Provkörning av solna exemplaret om en timme.. :-) //Månsson |
|
|
Månsson: ser fram emot recensionen! / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Ufo: Absolut. | |
|
Månsson: Nå hur var den? |
|
|
Ja, då var man kär! Måste säga att för mig personligen så väckte coupe'n ett helt annat ha-begär en cabben. Det blir en helt annan bil i mina ögon. Mkt collare live än på bild (som vanligt), och speciellt från sidan. Tyvärr så är 30 min på en E4 med för mkt trafik inte tillräckligt för att riktigt känna på bilen ordentligt, men det räckte för mig. Blev väldigt förtjust i den monacoblå färgen med beige skinn, men som acey nämde, skippa trä och automaten! Nyfiken på hur champagne-skinnet skulle se ut... Dom har även en i silver i hallen med m-stolar och m-ratt som jag absolut kommer välja när det äro dags. Har funderat på om den inte räcker som enda bil, den är ju riktigt praktisk. Funderar också på om mat egentligen är så viktigt och om det inte vore trevligt att flytta hem till Ma&Pa igen. DÅ skulle man ju faktiskt ha råd... // Månsson |
|
| Coolare ska det givetvis stå... ;-) | |
|
AC'n funkar dåligt på jobbet så man skriver som en kråka. Skulle alltså inte välja silver, utan de stolar och ratt som den silvriga var utrustad med. //Månsson on a mission. |
|
|
Acey: jag har skickat PowerPost till dig... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Har precis fått provköra 3.0si och vilken bil! Mycket häftigt motorljud, frågan är om man tröttnar på ljudet i längden? Synd på "sensatec" känslan på dörrsida och instrumentpanel... Men annars en riktig busbil. | |
V12 LeMans |
Kan tillägga efter att ha läst provkörning av Z4 3.0 si roadster i senaste nr ( nr 0608) av engelska bilentusiasttidningen Evo , som anlände i brevlådan idag , att de var väldigt "impade" av den uppgraderade Z4an , framförallt nya motorn( 4 stjärnor av 5) . Jag misstänker att den mer vridstyva Coupen är ännu trevligare för oss som gillar bra väghållning. PS. finns även en provkörning av 320si i detta nr = 4 stjärnor av 5. + inom parentes , en provkörn. av lättade Mini Cooper S Works GP , som fick 5!!!! stjärnor av 5 . |
|
Bilder gör inte denna kärra rättvisa, var och klämde och provsatt en lång stund idag vid provkörning av andra modeller på Solna. Otroligt läcker vagn! Kändes inte klaustrofobisk trots att jag är 197cm. Synd att kommande "busbil" måste ha fyra sittplatser :( Mvh, /Wille |
|
|
Kändes lite ovant då bakåtsikten är minst sagt begränsad så PDC är ett måste. Tänkte inte på om det fanns på den jag körde. Märkte ingen direkt skillnad när sportknappen var intryckt. Tyckte att motorn lät ännu råare iof. Den här bilen var safirsvart, tycker inte att linjerna kom till sin rätt i denna färgen ska nog vara Imolaröd som killen som designat den tycker passar bäst. Keep Your Distance! |
|
|
bmw_jerry: 3.0si kommer att finnas hos M-Bilar Eskilstuna på fredag och lördag. Missa inte! Keep Your Distance! |
|
|
Ok, inte bara jag som blev kär?! I min iver glömde jag helt bort att det fanns en sportknapp... Tyckte att den gjorde sig väldigt bra i den blå kulören, men det blir "mer stil än bus". Clubsport: har du koll på om/när den kommer tillbaka till någon i Stockholm? // Månsson |
|
|
Månsson: Vet ej säkert men den bör ju hamna på BMW Solna när den gått varvet runt så att säga! Keep Your Distance! |
|
|
Ok, men hur många är det som snurrar? Körde du en svart? //Månsson |
|
|
Månsson: 2 st har jag för mig, tror att dom följer körschemat från BMW On Tour, alltså besöker dom åf i samma ordning. Den jag körde var Safirsvartmetallic. Keep Your Distance! |
|
|
Finns det någon Coupe på BMW i Segeltorp? Måste ju provköra när jag hämtar min roadster från service för att se hur stor skillnad det är... :) /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.