|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Skulle vara kul att se lite statistik på hur ni förbrukar däck här på forumet? Jag kör 235 fram och 255 bak och har svårt att få bakdäcken att räcka mer än 1 sommar, skall tilläggas att jag kör rätt hårt med bilen. Ni då? Mvh Skalman | |
|
HEJ Ja det låter som lite dåliga däck, men de som greppar bra slits fort. själv kör jag ca 2500 mil på 265 30 18 MPOWER2 |
|
| Går inte åt mycket alls, och endå kanske man drar en liten sladd då och då. Och sportläget används ganska flitigt. 225 fram och 255 bak. Fast jag kör nog mindre än 1000 mil om året. Men endå hade jag oturen att köra sönder 2 helt nya bakdäck och var tvungen att byta dom. =( Var inte direkt billigt med 255 däck som klarar höga hastigheter. | |
| 3000 mil på Kumho 235/40/18 och 265/35/18 under varierande körstil allt från timtals 200 km/h på Autobahn till ägget på gaspedalskörning, dock aldrig burnisar. | |
|
Strax över 3000 mil med mina Dunlop SP9000 225/40-18 o 255/35-18. Ganska "forcerad" körning ibland, men mest normalkörning förstås.. Min bil: Länk |
|
|
8mm i varas. Kan tänka mig att det är 6mm kvar nu. Efter 500 harda mil i Tyskland. De känns mer slitna pa insidan bak. Men det är tunglastat bak... 255 breda är de... mvh |
|
|
Har inte hunnit mäta mönstret men hoppas att de håller en sommar.fram=255/35/20 bak=285/30/20 på alpina fälgar. |
|
| Bak 3850mil, fram 4mm kvar efter 3850mil (skriver av mätarställning vid byte sommar/vinter) 245 40 19 runt om. | |
|
Jag lämnade in min 330 i veckan för hjulinställning efter sänkning. Snubbens kommenter "Här var det mycket att ställa in".. Han så också att däcken hade börjat slitas (bytte till nya i april). Jag hade den inne för hjulinställning förra året också p ga snedslitna däck så jag frågade experten om det var nåt onormalt att ställa in igen efter 1 år? Han säger att nej, helst skall en hjulinställning göras vartannat år beroende på körstil. Jag får lita på det och uppenbarligen behöver min bil besök varje år för detta, vilket jag kommer börja med nu. Han säger också att det numer handlar om millimetrar att röra sig med. Ett potthål räcker och framvagnen behöver ställas in. Så vad jag ville med allt detta...om däcken slits mycket. Kontrollera hjulinställningen oftare. |
|
|
Så här gör vi för att hålla slitaget nere!!! Länk Länk Länk |
|
|
oj det ser ut som att man inte kan hålla sig hemlig när kompisen tar kort på det man gör lite för ofta . fy stefan vilken bra kamera du har . länk två blev det lite gropar i backen men det är värt på däck kontot. HI HI |
|
|
Hoppas på lite mer bilder till veckan då det är dags för däck skifte på gammla 32.an |
|
|
ta fan inte åt dig äran för alla tre ställen. :) |
|
|
LOL vad ni tjivas pojkar märks att ni är sambos. |
|
| hero, jag lånar bilen av dig så det blir riktigt gort, inte att man slutar efter typ 2 minuter | |
|
Jaha då var dårligligan samlad här åxå . Hej hero+stefan |
|
|
haha tjena Rudi =) alltid sammlad ju trots dom 900m som finns mellan oss |
|
|
(stephan gör så du) ska bli roligt att sopa upp mina fina fälgar efter dig sen |
|
| LOL... Ja det ser jag också fram till | |
|
Hero det är hög tid för att säga HEJ DÅ till dina bak däck |
|
|
hehe japps det tycker jag med.. Så nu har vi totalt traschat den här tråden "sorry" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.