|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vad tror ni? Snyggt? Värt 2 000 kr? Blir kupén för mörk? Är det någon som har en bild? | |
| Undrar också om den drar till sig smuts, typ ljusa hårstrån och damm? | |
|
Kan inte svara för E91 men på E39 är det snyggt. Har haft både med och utan och upplever inte antracittaket som för mörkt. I övrigt är det svart skinn och alu-paneler. ___ //Ulf |
|
| Hittade en bild så nu vet jag i alla fall hur det ser ut. De andra frågorna kvarstår. | |
| Programmer, såg inte ditt svar. Tack. Har också beställt med svart skinn och borstad aluminium. Hur är det med damm och smuts? | |
|
Upplever inte något problem med detta i taket...mer damm på andra ställen ;) Ett ljusare tak är ju inte direkt smutståligt det heller. Hårstrån kan ju såklart fastna och kanske synas bättre på den mörka ytan men för egen del så är det inget direkt problem då det hår som finns kvar mäts i millimeter. Fruns hår hittar jag mest i den andra bilen och då på nackskyddet som är av tyg. Har inte sett något i taket på 530'n. ___ //Ulf |
|
| Har svart innertak på 2 av 3 bilar, även ett par till jag känner har de svarta antrecit innertaket, och såvitt jag vet är det ingen som klagat på att de blir smutsigt eller dyligt, jag rekomenderar det starkt. Älskar själv det svarta antracit innertaket:) | |
| Har nu uppdaterat min beställning med innertak antracit! Tror att den nästan helsvarta interiören kommer att kontrastera fint mot den silverfärgade exteriören. Tack alla för era svar. | |
|
Jag har precis den konfigureringen på min E91 330D -06. Titansilver, M-paket vilken innebär antracittak. Enda nackdelen jag kan tycka är att det blir väl mörkt i kupén. Men för att råda bot på det har jag den stora solluckan och då är det alldeles utmärkt ! Vad är det för modell du beställt ? Janne E91 330D 2006 |
|
|
Jag har kört några E90 med antracittak och det blir som sagt väldigt mörkt i kupén, tvekar faktiskt om jag ska ha det i min nya. |
|
|
qdtjant och Clubsport: Ja, jag inser att det blir mörkare än med det vanliga gråa taket, och tvekade av just den anledningen. Men behöver det vara så ljust i kupén egentligen? Mitt svar på den frågan blev nej. Min bil är en maskin, inget vardagsrum :) qdtjant: Det är en 325xi Touring. Svart läder med aluminiumlister. Clubsport, kom igen nu, klart du skall ha det på din nya (nya vad förresten?) |
|
|
Några bilder: Länk Har inte hittat bilder på 'min' kombination, dvs svart klädsel och alulister. |
|
|
Min bil är en E91 330d Touring 6-vxl man. Titansilver med M-paket INTE läder utan alcantara plysch, svalare på sommaren och varmare på vintern..... Aluminiumlister. Bra kombination tycker jag. Janne E91 330D 2006 |
|
|
Janne, låter som en superbil. Till skilllnad från många andra gillar jag M-paketet till E91:an skarpt. 18" M-fälgarna är riktigt snygga till. Vad har du för fälgar på din? Lekte med tanken på att välja till M-paketet, men budgeten satte stopp. Av någon konstig anledning verkar det också som kupévärmare inte kan väljas ihop med M-paketet, så det är ett annat skäl. Ja, alcantara har ju de fördelar du beskriver, och håller kanske bättre i längden? Men jag gillar lukten av läder. Jag valde också en manuell låda. Gillar att växla själv :) |
|
|
Ett ord. Grymt snyggt! |
|
|
edit: två ord! :) |
|
| Grymmesnyggt? :) | |
|
larsssss. Jag har M-paketets 18" som är en option. Men det var det värt.......funkar mycket bra och är snygga på. Janne E91 330D 2006 |
|
|
larsssss: Det är jäkligt snyggt med antracit innertak och inte så vanligt så det lutar åt svart ändå.. Jag beställer en 335 coupé eller en 330 sedan med 272 hk motorn i höst. Beror lite på när 272 hk motorn kommer till sedanen. |
|
|
Så att dubbelturbodieseln har 286 hk när den sitter i faceliftade X3:an. Synd bara att de bara har automat till den motorn, både i X3 och 535. Clubsport: berätta vad du bestämmer dig för, när du väl gör det. 335 coupé blir nog trevlig, men dubbelturbodieseln har ju klart bättre vrid. 580 nm i X3. Har för mig att bensinaren har 306 hk och 400nm, osäker på vridet...... Janne E91 330D 2006 |
|
|
qdtjant: Jag bestämmer mig 24 september när jag fått provköra coupén. Premiären är den 23:e! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.