AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.649

Äntligen omkörningsförbud på motorväg!

Sida 2 av 2
Kör själv betongpump som väger 35 ton och faktum är att de 5km/h som man kör fortare än en annan lastbil "känns" betydligt mer i lastbilen än i en personbil. Har själv ibland gjort "idiotomkörningar" när jag varit stressad men det som stör mig är att jag dagligen tvingas köra om förare på 110-120 väg som inte ens kan hålla 90 km/h (oftast pensionärer) och jag hoppas att bilförare som blir irriterade när man kör om såna bilar blir det på "idioten" som inte kan hålla hastigheten. Följer a_wingard73´s exempel och ger folk här chansen att klaga på mig om de ser mig köra som en idiot, kör en vit/blå scania som det står Everts Betongpump samt Schwing 42 på...
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Härligt med trafikdebatt!

Hänsyn, framförhållning och tydlighet är de tre saker jag tjatar om när jag är ute och övningskör med familjens snart 18-åriga tjej.

Semestertider = strålande tider?....Bilsemester? Ja vad trevligt, efter att ha åkt kollektivtrafik ett helt år, få damma av bilen och ge sig ut på en 300-milatripp på Sveriges vägar......

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
"F.ö. så stör jag mig inte alls på lastbilschaufförers omkörningar, de flyttar på sig såfort de kört om, värre är det med alla j***a svin i personbilar som tror att de kan ligga i ytterfilen med farthållaren exakt 5 km/h över hastighetsbegränsningen och ligger konstant kvar i ytterfilen trots att nästa bil de tänkt köra om ligger typ 250 meter framför... Varsågod o kör om, men gå för f*n in i innerfilen mellan omkörningarna om det är glest mellan bilarna = ligg inte kvar i ytterfilen!!!!!!"

Måste instämma.
Det finns massor av personbilar som segar sig om oss i tunga gruppen på motorvägarna. Sen fortsätter de i vänsterfilen hela vägen hem verkar det som. Varför tror de att de äger vägen? En sak till. Använd blinkersen!!! Överallt!
Ligger det en "idiot" i omkorningsfilen obefogat lange kor jag om pa insidan. Och obefogat lange ar inte speciellt lange...
kilroy
Finns ingen anledning att reta sig på bilister som gör omkörningar i 90 på 110-väg. Gör man det så har man inte begripit trafiklagstiftningen.

Däremot är det alltför många som inte avslutar omkörningen utan ligger kvar i omkörningsfilen efter avslutad omkörning...vilket bara avslöjar att föraren är en amatör.

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Bilar just runt i USA och kan bara säga, Fy fan vad bra det är i delstater där lastbilar och personbilar har SAMMA hastighetsgränser. Där ligger ALLA 120 km/h inkl bussar och lastbilar och antalet omkörnigar minimeras. Känns fan så mycket säkrare än i EU där våra lastbilar ska dega runt som pråmar i 85 km/h medans bilar susar förbi i 250 km/h på autobahn.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.