|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kör själv betongpump som väger 35 ton och faktum är att de 5km/h som man kör fortare än en annan lastbil "känns" betydligt mer i lastbilen än i en personbil. Har själv ibland gjort "idiotomkörningar" när jag varit stressad men det som stör mig är att jag dagligen tvingas köra om förare på 110-120 väg som inte ens kan hålla 90 km/h (oftast pensionärer) och jag hoppas att bilförare som blir irriterade när man kör om såna bilar blir det på "idioten" som inte kan hålla hastigheten. Följer a_wingard73´s exempel och ger folk här chansen att klaga på mig om de ser mig köra som en idiot, kör en vit/blå scania som det står Everts Betongpump samt Schwing 42 på... | |
|
Härligt med trafikdebatt! Hänsyn, framförhållning och tydlighet är de tre saker jag tjatar om när jag är ute och övningskör med familjens snart 18-åriga tjej. Semestertider = strålande tider?....Bilsemester? Ja vad trevligt, efter att ha åkt kollektivtrafik ett helt år, få damma av bilen och ge sig ut på en 300-milatripp på Sveriges vägar...... Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
"F.ö. så stör jag mig inte alls på lastbilschaufförers omkörningar, de flyttar på sig såfort de kört om, värre är det med alla j***a svin i personbilar som tror att de kan ligga i ytterfilen med farthållaren exakt 5 km/h över hastighetsbegränsningen och ligger konstant kvar i ytterfilen trots att nästa bil de tänkt köra om ligger typ 250 meter framför... Varsågod o kör om, men gå för f*n in i innerfilen mellan omkörningarna om det är glest mellan bilarna = ligg inte kvar i ytterfilen!!!!!!" Måste instämma. Det finns massor av personbilar som segar sig om oss i tunga gruppen på motorvägarna. Sen fortsätter de i vänsterfilen hela vägen hem verkar det som. Varför tror de att de äger vägen? En sak till. Använd blinkersen!!! Överallt! |
|
| Ligger det en "idiot" i omkorningsfilen obefogat lange kor jag om pa insidan. Och obefogat lange ar inte speciellt lange... | |
kilroy |
Finns ingen anledning att reta sig på bilister som gör omkörningar i 90 på 110-väg. Gör man det så har man inte begripit trafiklagstiftningen. Däremot är det alltför många som inte avslutar omkörningen utan ligger kvar i omkörningsfilen efter avslutad omkörning...vilket bara avslöjar att föraren är en amatör. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Bilar just runt i USA och kan bara säga, Fy fan vad bra det är i delstater där lastbilar och personbilar har SAMMA hastighetsgränser. Där ligger ALLA 120 km/h inkl bussar och lastbilar och antalet omkörnigar minimeras. Känns fan så mycket säkrare än i EU där våra lastbilar ska dega runt som pråmar i 85 km/h medans bilar susar förbi i 250 km/h på autobahn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.