AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.296

Nödvändigt utrustning vid ny bil beställning?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Paketen innehåller rätt mycket som sagt tidigare. Vad jag inte klarar mig utan är dessutom armstöd. Sportstolar är ett måste och PDC är inte helt fel. Klimaautomatik är en självklarhet.

Min bil: Länk
Utrusta bilen med den utrustning som du tycker att du behöver! Inte vad nästa ägare behöver. Köpte båda mina M3 E30, -88 och -90 sport evo utan taklucka trots försäljarens vilda protester och påståenden om att BMWutan soltak var "osäljbara". Bullshit. Båda bilarna såldes till köpare som hade samma inställning som jag och på nolltid. Det är ju en av privilegierna med att köpa nytt, du kan välja precis den utrustning som du själv vill ha. Dessutom är det svårt att få igen pengarna om du plockar på för mycket. givetvis vill bilhandlarn ha en fullutrustad bil i inbyte som han inte betalar mer för än en mindre utrustad. Detta för att lättare kunna sälja den. Men det är du som får stå för fiolerna. Att välja dyrare fälgar vid lev. kan vara direkt oekonomiskt. Oftast bättre att köpa till i efterhand så får du även en uppsättning till vinterdäcken( de som bilen levererades med). Lista upp de saker du inte kan leva utan och se hur många av dessa som ryms i paketen, som oftast är fördelaktigare än enstaka tillval. Angenäma bekymmer trots allt. Lycka till!

mrMPOWER
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det roliga är ju att om du t.ex. väljer till ett par andra fälgar så får du betala hela kostnaden, dvs de fälgar som skulle följt med har ett noll-värde.

Likadant är det om man köper en nyproducerad bostadsrätt, vill du ha ett dyrare tillval i form av kök eller ekparkett i ett extra rum så får du betala i princip exakt så mycket som det skulle kosta att få det fixat i efterhand.

Fast det har väl aldrig varit någon hemlighet att säljaren tjänar på tillvalen/extrautrustningen.

//Stenback
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har fortfarande inte tittat ordentligt vad vi vill ha i den tilltänkta bilen, däremot är vi inte så säkra på att vi vill ha en touring längre! Imorgon ska jag förbi Autovation och låna hem en 320 för att testa om vi nöjer oss med 320 eller vi behöver (vill ha) större motor

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
LOL! Here we go :)

Du kan lika gärna vänta på M5 T :)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Nu har jag provkörd tre serien, och den har fått tummen upp av frugan! :-) Tyvärr så fick vi prova 330 dieseln, eller tyvärr och tyvärr, vilken bil! Jag fullkomligt älskade vridet i den motorn, synd att man inte kör tillräkligt långt per år annars hade den suttit fint! Det fanns ingen 320 inne hos Autovation.

Mvh Abbe

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Abbe, varför inte touring?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
larsssss, dels för att sambon har aldrig gillat touring/kombi bilar rent utseendemässigt, dels för att nu när vi tittar på mått och sånt och jämför mellan sedan och touring så är det exakt lika mycket last volym på dom bilarna! Visst är touring mer praktiskt men frågan är om det är värt mer kostnaden?

Mvh Abbe

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
På så vis. Jag tycker att båda ser bra ut, fast på olika sätt. Föredrar dock touringen om jag måste välja.

Visste inte att lastvolymen var lika, men i touringen kan man ju lasta över baksätets ovankant, som väl utgör gränsen för var man mäter volymen, och därmed få in mer skrymmande last. Samma sak för taklasten. Å andra sidan väger ju sedanen mindre. Ja, det är inte lätt det där.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad sägs om detta utrustning? (Färg och inredning väldigt osäker!)

320i Sedan 256 000,00 kr

Japanröd 0,00 kr

Tyg Fluid Grå 0,00 kr

Comfort package 18 800,00 kr

- Automatiskt avbländbar innerbackspegel
0,00 kr
- BMW Professional Radio med CD
0,00 kr
- Farthållare
0,00 kr
- Fällbara ryggstöd
0,00 kr
- Klimatautomatik
0,00 kr
- Regnsensor
0,00 kr

Dragkrok infällbar 8 200,00 kr

Ej Modellbeteckning 0,00 kr

HiFi Högtalarsystem 5 600,00 kr

Läderratt 1 800,00 kr

Sportstolar 5 900,00 kr

Strålkastarspolare 0,00 kr
Varningstriangel 0,00 kr

Totalpris 296 300,00 kr

Mvh Abbe

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag hade valt 320d över 320i, så många gånger! Det är stor skillnad på de två motorer!

Körde en 320d och 320i på bana här i DK, och 320d är den jag hade valt utan tvekan.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ta gärna med Xenonljus också, skulle själv inte köpa bil utan. Väldigt stor skillnad mot halogenljuset och gör det mkt vilsammare att köra.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Japanröd lack och grå klädsel är en snygg kombination. En röd BMW kanske kan bli lite svårsåld, om det spelar någon roll. Håller med om xenonljusen, känns som ett mycket vettigt tillval.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ja, blir det något av det här då? Tyvärr inte! :-( Då vi lite oväntat ska ha ett barn till så kommer det inte att fungera med tre serien! Det finns inte ett chans i denna värld att vi ska kunna få plats med tre bil barnstolar, tvillingvagn och två vuxna i tre serien! Så om vi nu får såld Toyotan så blir det E39:a!

Mvh Abbe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.