AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.698

Hur tålig är safirsvart metallic mot repor och smuts?

Sida 2 av 2
Körde kosmossvartmetallic förut och den var riktigt känslig såväl för damm som små repor. Ett av mina krav vid nya köpet var silvermetallic som enligt mig är lättast att sköta och bättringsmåla.

men - mörka bilar är snyggare (i min mening)

/Fredrik
Hur är solidsvart? Har ägt ett antal safir- och diamantsvarta i min ungdom, så jag vet hur dom var att hålla snygga.. ;-) Är solidsvart mission impossible?
//Månsson
Ge
639
George.K
330ci - 02
Har safirsvart på min 330. Färgen är så otroligt läcker, när den är ren. Men hur ofta kan man behålla det? Tyvärr, jag kommer nog inte att satsa på en svart bil igen, tyvärr då jag verkligen älskar den färgen på bil. Men omöjlig att hålla ren, otroligt.

Silvergråmetallic ska jag satsa på nästa gång.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Månsson>> Har en solid svart bil samt en safir svart och den solida tycker jag drar åt sig smuts fortare en dito svartmetallic.Personligen gillar jag svarta bilar samt de är lätta att bättringslaga osv.

mvh
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Tack för alla synpunkter.

Med tanke på att repor syns lättare på mörka färger borde behovet av bättringslackering bli större, och då borde solidsvart vara ett bättre val eftersom det är lättare att få samma nyans. Deta gäller ju i ännu större utsträckning större lackeringsjobb, som motorhuv och framskärm. Å andra sidan syns ju smuts och repor ännu bättre på solidsvart...

Ingen som lackbehandlat sin svarta bil och kan rapportera om skillnader mot en obehandlad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.