|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! ska göra ett inköp av sidokjolar till min Bmw 320I 93. Funderar på hur man ska montera sidkjolarna? finns det mallar att få tag på så man vet var man ska borra? det är väll smartast att att borra hål o förmontera kjolarna innan man lämnar in dem på lackering? berätta gärna hur ni gjorde. tacksam för svar. //Tomas | |
| jag limmade dit mina med Sikaflex och så poppnittade jag på kortsidorna (i hjulhuset) sitter som Satan! | |
|
Är det orginal du ska köpa så finns det borrmallar och allt annat du behöver hos BMW. Om du inte redan har platskjolar på den för då är det redan hål. Då behöver du bara nya clips och gummilister. Om det är piratkjolar du köpt så är det nog erik83s förslag du får gå på. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Jag lånar tråden lite! Jag har köpt ett par begagnade cupé kjolar till min sedan, tror det är bmw orginal. Då måste man borra nya hål va? Vad är det för clips man ska ha och fästa dom med? / Leon |
|
|
Jag gjorde tvärtom, tog ett par kjolar från en sedan till min coupe men jag behövde inte borra om några hål. Hade redan orginalplats kjolarna på min. Kolla denna sida.. Länk Platsclipsen och det andra har nr: 5,6,7 och 8a. Du behöver också 2st nr 4a. Antalet clips kommer jag inte riktigt ihåg.. men köpt några extra för det är ganska lätt att pajja dom. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Men på dom jag köpt fäster man under, och fram och bak. Så ser det inte ut på bilden? Vart köper man sådanna clips föressten? / Leon |
|
|
Är det BMW orginal du har köpt då? Kolla efter BMW märken på baksidan. Plastclipsen fästen man i en "skena" på kjolen. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Ja, det är bmw orginal, som jag skrev i första inlägget. Det är bmw loggan på insidan av dom. Det sitter kvar en sån plastclips på skenan. Hur många sådanna behöver man? Sen är det sju hål under kjolen(Som man fäster under bilen antar jag), och två på bak- eller framsidan av kjolen(vet inte vad som är bak, och fram). / Leon |
|
|
Om man kan gå efter borrmallen som finns på den sidan jag skickade länken på förut så ska de vara 9st hål mer sida.. Men detta är ju inte 100%igt På undersidan och i bakkant sitter det med sånna där expanderande plastnitar eller vad det kan kallas. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Ok, Jag får väll gå in och fråga på bmw. Det är väll ändå där jag ska köpa clipsen, så det är väll lättast... / Leon |
|
|
Jag fick hem bilen från verkstaden precis, och kollade lite närmare, och jag har inga hål alls, så det blir väll att köpa en borrmall också. Vad kostar en sådan? Man borrar alltså i överkant på den gråa orginaltröskeln, men inget under, eller i bakkant, eller? Det är allså inget plastkjolar som sitter på bilen nu, utan bara plåt tröskeln. Bara för att förtydliga lite... / Leon |
|
|
Jag var på bmw idag, och skulle köpa borrmall, och clips, men dom hade bara till m- kjolen. Är det samma borrmall och clips til dom? Och så undrar jag om man kan göra på något annat sätt, utan borrmal? Tyckte det var lite dyrt, och om det går att borra på "fri hand", och bara mäta. Någon som har måtten till det, om det överhuvudtaget är att tänka på... Annars kanske det finns någon som har en borrmall till salu...? / Leon |
|
|
hur mycket fick du betala för borrmallen? //Tomas |
|
|
vet inte riktigt, men för clips och borrmall och allt så skulle det gå på 500kr, och det är vad jag köpte kjolarna för... Behöver man föressten två borrmallar, en för varje sida? Det sa han på bmw iallafall. |
|
| ok för 2st borrmallar eller är det st pris per sida? en kompis fick betala c.a 1000kr för båda sidor men då hade han en 5-serie. | |
|
hehe, ok, det var ju lite mer... Det var 500 kr för allt. borrmalla och clips till båda sidorna, så det var väll kanske inte så farligt, men jag är en snål student, så jag gör det hälldre gratis om det går! ;) / Leon |
|
|
Du glömde inte att köpa gummilister va? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
| Det sitter redan på... eller är det fler än den i överkant? | |
|
Det är den jag menar, du behöver inte lacka om dom du köpt? För ska du göra det så måste dom nästan bytas. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Ok. är det inte bara att plocka av gummilisten före lackning då? Någon som har något tips ang borrning, eller är det bara att köpa borrmall kort och gott? / Leon |
|
|
Jo den måste du ta bort.. Men när du har tagit bort den så brukar klistret bli så dåligt att det är riktigt svårt att få den att sitta fast igen. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.