AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.282

Facelift till E46

Sida 1 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Finns det?
Jag menar till den nya fronten!
Menar du en ombyggnadssats till E46 tom årsmodell 2001? Det tvivlar jag på och även om det går så lär det inte bli billigt. Framskärmar, motorhuv, strålkastare, blinkers, stötfångare och säkert mycket annat är helt annorlunda på den nya modellen.
Ro
50
Rold
318is -95
Både Rieger og Kerscher laver en stötfånger som ligner E46 M3'en.

Hilsen Rold (dansk)
Lyfter lite. Det går alltså inte att facelifta en E46 -00 till "E46 -02 look"?

/Manray/
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tror nok at svaret er gitt av Henrik.

Jeg har aldri sett noen "facelift pakke" (det er nok ikke noe marked for å tjene penger på en slik pakke heller). Om det går an, vet jeg ikke. Det er mulig det lar seg gjøre ved ombygging, men det blir garantert dyrt. Og det vil koste mer enn det smaker.

Det er såklart bedre å kjøpe seg en -02.
Ok, tackar Morten! :)

/Manray/
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Varför göra bilen fulare?

____
Don't fuck with another man's automobile.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Exakt, Rammstein! Huvudet på spiken. Enda förmildrande detaljen är baklyktorna, att det "vita bandet" löper tvärs över på mitten ser rätt ok ut, men annars...
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Mr Shhh: Enligt min smak, så er denne endringen av baklyktene ingen forbedring designmessig - det er lissom bare gjort for å finne på noe annet. At det hvite "bryter" med linjene, om man ser det på den måten, er tøft! Og mer spennende.

Det samme gjelder andre modeller, som f.eks E34.
Kan tyvärr inte hålla med er! ;)

Länk

/Manray/
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
klart godkänd bil :-)

Diesel-räsern
Ra
385
Rammstein
Jag tycker nog att även det vita bandet på baklyktorna gör bilen mindre snygg - ser ut som vilken bil som helst.

____
Don't fuck with another man's automobile.
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Smak är något av det vanskligaste man kan diskutera. Själv gillar jag faceliften på trean, OM den kombineras med M Sport II frontspoilern, annars inte. Sedanens nya baklyktor är för mycket Audi A4 för min smak.
Manray: Här ska du få ett exempel på en icke face lift coupe:

Länk

den är milt stylad precis som bilen på din bild.

Jag tycker att facelift både på sedan och facelift har förstört de vackra linje språket i fronten. Baklyktorna är snygga tycker jag dock. Tänker byta bil snart och efter att ha tittat länge och mycket på facelift modellerna så har jag bestämt mig för att köpa en bil precis innan facelift.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
wendtan,
Ett dumt resonemang tycker jag. E46 "facelift" innebär ju inte bara en facelift. Den viktigaste förbättringen är styrningen som är oändligt mycket bättre än den USA-anpassade styrningen som E46 drabbades av när 330i introducerades i juni 2000. Den nya styrningen är både tyngre och har färre antal rattvarv mellan fulla rattutslag och har en MYCKET sportigare känsla än E46 tillverkade mellan juni 2000 och "facelift". Dessutom fick E46 "facelift" ett nytt standardchassi som är fastare (sportigare) än tidigare. Sportchassit skall dock vara samma som tidigare.

Däremot håller jag (givetvis) med om att E46 kräver M-paketet för att se bra ut. Den främre standardstötfångaren är inte vacker.
Henrik: Chassit på coupen som är intressant i mitt fall har sportchassi från fabrik. Detta ändras inte precis som du skriver.

Styrningen har jag inte lagt märke till vid provkörning av facelift modeller, men jag har läst om det och vet att ändring är gjord.

Att köpa en facelift modell med aeropak II känns iof intressant men då är ju det mesta utom strålkastarna utbytt också.

Jag står fast vid att sedan och coupe facelift är fulare standard än vad föregångarna är. Tekniska förbättringar sen är ju givetvis en fördel.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Det som er positivt med facelift E46 - tenker spesielt på framlyktene - er at den ikke stiller den foregående modellen helt i skyggen.

Lyktene er lite snyggere på facelift, men de gjør likevel ikke lyktene på min -00 spesielt umoderne, bare annerledes. Ellers holder jeg med wendtan.

En detalj som jeg ikke liker på facelift er sideblinklysets plassering på karroseriet. Sett den?
wendtan; Jo, db's 330Ci är nog den snyggaste och stilrenaste E46:an!

/Manray/
Ra
385
Rammstein
Däremot tycker jag att de nya kupéerna är grymt snygga, där är ju de gamla baklyktorna kvar också :-)

1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Henrik A: De lyktene med glödlampor, har de også slike små prikker? Dioder lager jo en mengde små prikker på en måte, men jeg synes baklyktene mine har "prikker," men vet ikke om det er samme som på dioder.. Det er kanskje reflektoren inni lykta som reflekterer ljuset i et prikkete felt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.