|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara göra en intresse koll på hur många som skulle vara på en "Gumball 3000 BMW edition" ner igenom Europa? Har planer på att ta en tur genom europa till bla rivieran, innom ett par veckor. Har ni nått intresse eller bara tips, Skriv! mvh jon "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" | |
|
Resvägstips: Om/när du är på rivieran. Ta en tur från Nice till Monte Carlo, välj den gamla vägen över bergen, där har du några av Europas vackraste vyer ut över medelhavet. Rekommenderas skarpt. Om det ska köras gumball-stuk på plats också så är inte vägen att rekommendera, då det är lååångt ner om man kör av. Om du däremot vill ha en makalös sinnesupplevelse, förutom fart, så är vägen given. Mats |
|
|
tack tack! den vägen blir det då! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
Lars Jakobsson |
Körde ner dit för ett par veckor sedan...ska ner i Aug. igen... Men vi tog vägen förbi Paris på hemvägen, schysst med lite omväxling :) Sen sista sträckan av vägen till St Tropez är det varning för...grymt massa olyckor som inträffar där.... Lars Min älskling: Länk |
| Vore inte dumt om ni kunde ta lite bilder efter vägen och slänga upp dom här. | |
|
Har tänkt ta en tripp förbi paris oxå. Jo, åkte till St Tropez förra sensommarn. såg alla gravstenar vid sidan av vägen. men vilka vägar! funderar på att ta mig ner i nordafrika, kanske till Dakar, vad tror ni om det? Klar vi tar lite bilder, har dock fixat en filmkamera ställning över passagerar sätet, lite live! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
Vi åker samma tripp den 9:de Juli. Vi tar båten GBG Kiel med en avstickare till Paris. Det finns bara två familjebilar att välja på: BMW & Mercedes resten är bara plagiat |
|
|
B_M_W4ever, hur mycket kostar turen GBG-Kiel? 1 person + bil? Har alltid undrat vilket som är billigast, båt eller köra över bron etc. vet nån? mvh |
|
|
Jag återkommer under kvällen med utförligt info....Jag har vart därnere 10 talet gånger och föredrar att komma till tyskland utvilad. Sen är det väldigt stränga regler för hastighetsöverträdelse i Danmark. Tänk att ligga och puttra i 90 knyck 20 mil? Det finns bara två familjebilar att välja på: BMW & Mercedes resten är bara plagiat |
|
|
Passa pa att aka nagra alpass i franska alperna. De är sköna. 2600 m.ö.h och högre finns det. Riktigt smala o läckra pass finns det i frankrike. Chamonix är mäktigt ocksa mvh |
|
|
I alperna ska man cykla, då kan man snacka om upplevelse..:-) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Gbg-Kiel Kombibiljett 5+ bil t/r 2190 kr + hytt Brukar själv föredra Helsingborg-Helsingör + Rödby-Puttgarten, billigare samt går smidigt.. 130 gäller på danska motorvägar, om inte annat anges, sträckan helsingör-rödbyhamn är dock 110 hela vägen. BMW CS #5139 |
|
|
GBG -Kiel varierar priserna mellan 1190 & 2190 hytt ingår inte i priset och kostar fr. 380:- På hemresan har du flera alternativ att välja på i detta pris. Gå in på Länk och kolla själv vad som passar dig. Bensinpriset är i princip densamma överallt men dagsfärsk info får du på: Länk Vi kanske syns på vägarna? Det finns bara två familjebilar att välja på: BMW & Mercedes resten är bara plagiat |
|
Lars Jakobsson |
Kör också: Helsingborg-Helsingör + Rödby-Puttgarten, kostar 1595:- vid köp av tur och öppen retur. Går absolut snabbast och smidigast.. Kör helst över natten genom Danmark och Tyskland.. Väldigt lite trafik och ännu mindre farbror blå :P Min älskling: Länk |
Stekaren |
Aaaah St tropez, St fucking Tropez, var det inte där Victoria Silverstedt blev upplapad i brygga? Inga sura femenister där inte, alla är kåta och glada. |
|
Stekaren du skulle bara veta *L* Det är inte bara Victoria Silverstedt som är upplagd i brygga där...De flesta skandinaviska tjejer beter sig annorlunda där. Det finns bara två familjebilar att välja på: BMW & Mercedes resten är bara plagiat |
|
|
Haha,den e så skön den där videon :) Här e den: Länk |
|
|
Några som kan tänka sig att samköra sommaren 2007? =) /// Viktor |
|
|
Abbsolut! Jag hade tänkt nån gång i juli. Så att man hinner med åtminståne några dagar i st tropez runt den 20:e Bättre ju fler vi blir, dags att börja samla ihopp ett gäng. Jon |
|
|
Vad räknar du med att en sån trip kan tänkas kosta (allt medräknat, bränsle, boende, mat osv), mellan tummen och pekfingret? Låter som nåt man absolut måste hinna med här i livet! |
|
|
Beror helt på antalet dagar man är on the road´ men uppskattningsvis ca 2000 kr/ dygn. (bränsle till 500-1000 mil, 500-1000 kr; hotell 700kr/natt; mat, 300kr.) Vill man stanna ett par dar utgår soppa pengarna, vilkat eventuellt går till annat ku :) Detta blir runt 14000/vecka. detta bör man räkna med, MEN!, första gången jag åkte ner klarade jag mig på 9000kr i 10 dagar. bodde i bilen och käkade billigt. Alltså delvis individuellt! Kom gärna me frågor eller synpunkter! Jon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.