|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
M-3 |
Hej Cartman.. Hmm Kanske inte:) kan vara jag som trodde att alla hade stoppet på 7500 då min varvade det ocippad... Ja Ja man ska ju ändå inte köra så fort:):)Men jag antar att ALLA M-3 3,0 orkar varva fullt iallafall,,min gjorde det med besked+att jag för första gången lät en AUDI S2 köra ifrån mig i 250 då han trodde att min bil inte gick fortare,(trodde han,men själva verket var att man hadde en Reiger läppp som behagade att vika ner sig i 240 och vara som en snöplog;men i efterhand vad han har snackat om att ha dragit en M-3a så borde jag ha offrat 2100kr och kört grymt ifrån honom.. Hej Hej |
M-3 |
Hej Cartman.. Är du säker på att M-3an 3,0 bara ska varva 7200... Trodde iallafall att min var original när jag köpte den med 7500 som topp(kan ha fel) Hej:) |
| Den orkar nog till 7500 varv men behöver nog lite medvind och nedförsbacke ;-)) Max effekt ligger vid 7200 varv när man testar och sen tappar den snabbt. | |
| Ska testa med ett Simons/Jetex avgas senare vilket ska ge ett par hästar till över 7000 varv enligt TÜV. | |
M-3 |
Hej Cartman.. Du har säkert rätt men min -94a axade bra till 250 och segade ytterst lite till 270 och 7500,men av ditt och några tidigare inlägg så verkar deras M-3or legat(som du sa vid ca 7200) men min varvar lätt därförbi+att när jag prövade eget chipp så hade den LÄTT tagit 8000... Man har väl kört in liket bra förstås:):) |
| En 3,0 ger mer än 286 hkr original och sen är det väl skillnader mellan olika exemplar. Det är på högre varv man hittar mer effekt (M3 GT) men BMW vill ha marginal under garantitiden. Varvräknaren visar lite fel mellan olika bilar också. | |
M-3 |
Hej Cartman.. Du har säkert rätt igen,men jag litar ju betydligt mer på varvräknaren än hastighetsmätaren på dom farter och varv.....Men vem vet,min importerade original kanske har ett stort monster under huven(stort flin)men bra gick hon iallafall..drog polaren med sin 3,2 varje gång,,,,men som sagt,ett MINSTA lilla fel i växling gör kanske sitt:)men ännu har han inte lyckats köra ifrån mig(och ingen är väl lyckligare än jag)... Hmm.... |
| Som sagt, en 3,0 har mer än 286 hkr men hastighetsmätaren slår också olika mellan exemplaren, likaså varvräknaren, men inte lika mycket. | |
Perkka |
B10biturbo394: Givetvis e jag ansvarsfull, men jag bor tyvärr i Örnsköldsvik, annars hade jag me STORT nöje kört åt dig & dina polare i sommar.. F*n att jag inte bodde i Sthlm jag åh.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
M3-Mackan |
"Perkka" Kan väl inte vara så dåligt att bo i Ö-vik nu...går ju bra för MoDo, men ni kommer inte rå på Färjestad i år :) Lite Offtopic så där bara... MV |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.