|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Sen kan man ju undra var man ska dra gränsen för att göra klipp eller misstänka stulet. Allt billigt är inte stulet... | |
|
En utmärkt diskussion på forumet! Många bra saker har redan sagts! Det är svårt att stoppa tjuven från att stjäla dina ägodelar men det vi borde kunna göra är att försvåra försäljningen av detsamma. Personnr, nja kanske. Är generellt sett inte så pigg på att lämna ut det vid registreringar. Telefonnr som går att spåra. Ja, kanske ett bättre ide. De flesta borde ha en telefon som är registrerad någonstans (mobil utan kontantkort eller fast *icke hemlig* telefon)! Borde vara ganska få det drabbar. Det kanske finns ytterligare sätt?! Om nu personnr skulle krävas för att få bukt med dessa stöldannonser hade jag ställt upp på det. iaf på ett seriöst ställe som AP. Återigen det näst bästa sättet att stoppa/minska stölderna är ju att stöldgodset blir svårsålt. Detta genom att vi inte köper det. Tyvärr lever jag, precis som Lundberg, inte som jag lär. Antingen är man med och utnyttjar systemet eller så är man den som betalar för det. Dessvärre är det ju den som köper 20 000kr fälgarna som betalar dubbelt, dyra fälgar och dyr försäkring. Finns eg inga argument för "mitt" beteende, definitivt inte ur moralisk synvinkel. Men iom att det finns alltför många köpare av stöldgods faller tanken "om ingen gör det...". Det finns mycket stöldgods som annonseras! |
|
|
Jag håller med om telefonnummer-debatten. Hur många drabbas av att man måste uppge ett registrerat telefonnummer. Inte så många gissar jag, och några få annonser färre kan väl inte vara någon större förlust för AP. Såg ytterligare stöldgods på börsen nyss... Så jävla trist. |
|
|
jag tror mer på personnummer/orgnummer faktiskt. telenummer är svårare att kolla upp dessutom. annars får man väl ha någon moderator som kollar på annonsenra och att alla hjälps åt men bannar man här så drar de nog bara vidare till blocket eller något. |
|
|
Nog sant att dom drar till blocket (vilket dom förmodligen annonserar i också). Men vad kan man göra åt det.... Skulle kännas bättre om man gjorde NÅGOT att försvåra för dom iaf, så vi vet att det mesta är riktiga grejer på AP. |
|
| Jag hadde aldrig köpt nått som osade stöldgods. Det spelar ingen roll vad det kostar. Hatar tjuvar och oärlighet. Känner ingen tillfredsställelse med att äga en grejj för 20000 om jag har betalat 500 för den.....Vill även påpeka att jag är en hårt arbetande människa som får slita ont för varje öre "grovarbetare".... | |
tandeberg |
"Det man inte vet lider man inte av" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.