|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det tekniskt/administrativt möjligt? Och om så är fallet finns det något intresse? Jag menar alltså indelat enligt E30 / E36 /E46 / E90, etc. | |
| Skulle nog vara bra, inte minst när man söker efter info via sökfunktionen. | |
|
Jag håller med! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Mycket grjejer är ju samma på bilarna också. Tex motor låda mm hänger med över två generationer osv. Tycker det är ganska ok som det är nu, men ingen dum ide det du säger. Vore kanske en variant att markera när man skriver ett inlägg mer precist vad det gäller för bil eller ngt liknande så man kan söka mer exakt. Gör man ett inlägg i femserieforumet så kanske man kunde markera e34 e39 osv. Men samtidigt så finns allt under femserien. -Phil |
|
|
Med markera menar jag någon typ av ruta att kryssa i. Under femsmserien så kanske alla E- koderna ploppar fram och man bara kryssar i bilen det gäller. Bara en tanke -Phil |
|
|
Uppdelning efter karosskod är min önskan också Länk Tekniskt och administrativt möjligt är det definitivt. Tror tyvärr moderatorerna är lite för konservativa. |
|
| Tycker det är mest ett problem vid sökningar som sagt, en ide vore ett (komplicerat?) semi-automatiskt klassificeringssystem för att förbättra sökresultaten - t.e.x., om ett inlägg i 5 serien forumet av en viss användare innehåller ordet "bränslepump" och ingen modellkod anges i inlägget, kunde man låta en sökning på "bränslepump AND E39" endast visa inlägget ovan om skribenten angett att han kör en e39 i sin profil/signatur etc. | |
|
Vore bättre med karosskoder än dagens system. Precis som någon säger är det många delar som är gemensamma, som E38-ägare skulle jag antagligen få ut mer av att läsa E38- och E39-forum än av ett rent 7-serieforum t ex. (Tror frågan har varit uppe förr men utan att någon från AP har meddelat officiell ståndpunkt i debatten.) Wilhelm Svenselius |
|
| Jag tycker inte det är bättre än dagens system. 40 olika underforum låter inte på något som helst sätt bra i mina öron. :) | |
| Anders, ta en titt på bimmerfest Länk tycker inte det är så rörigt. För övrigt är det väl betydligt bättre att ha det aningen rörigare på första forumsidan än att det som nu är jätterörigt i själva forumdelarna, folk som postar saker rakt upp o ner man har ingen aning om det är e30, e36, e46, e90 osv.. | |
|
Har varit bortrest några dagar. Kul med så många svar. Autopower är ett tillräckligt aktivt forum för att det skall vara meningsfullt. Som redan påtalats fungerar detta bra på andra BMW-forum. Tror inte på kryssa i en ruta-lösningar, däremot är jag övertygad om att indelade forum gör att den som skapar ett nytt inlägg tänker till och tar reda på vilken modell det gäller, och därmed väljer rätt. Indelade forum skulle göra det enklare att både följa diskussionerna och söka bland gamla inlägg, och därmed skapa ett ännu aktivare forum. Som det är nu tror jag det finns en risk att man inte orkar följa eller söka bland alla inlägg, vilket riskerar hålla nere antalet aktiva deltagare och minska kvaliteten på gjorda inlägg. |
|
|
Jag har mailat forumets adminstratör. Har även erbjudit mig donera tid om det behövs. |
|
|
Intressant. Jag leker själv lite med tanken kring ett menysystem. Klicka exempelvis på 7-serie och en meny med E65/66, E38, E32 och E23 samt ett allmänt forum för 7orna dyker upp. Jag tror personligen att detta är genomförbart då sidan redan är så stor och har många medlemmar. Problemet är att detta kräver att äldre inlägg sorteras in under rätt karosskod för att skapa substans i det hela. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12, ja ett sådant menysystem hade varit en bra lösning. Då blir förstasidan enkel och logisk. Visst blir det en hel del jobb med att sortera äldre inlägg, men det verkar ju finnas en del medlemmar som är beredda att hjälpa till. Trådar som redan angivit modell i rubriken borde kunna filtreras per automatik. |
|
|
Instämmer i det du skriver lars. e38, enklare att bara arkivera det gamla (detta) forumet, dvs stänga av postfunktionen men ha det öppet för sökning. |
|
|
Personligen ser jag ingen vinning i det, men jag kanske inte använder forumet på det sätt som ni gör? Vad vet jag. Hellre en sökning extra än att forumet blir en labyrint anser jag.. |
|
|
Jag vidhåller att det är ett sämre system än det som finns idag. - Det är inte bara märkesfanatiker som skriver här - det finns många forumbesökare som inte har en aning om de har en E39 eller en E60, vilket gör att de antingen inte vet var det ska ställa sina frågor eller var de ska söka efter svaren. - Det är extremt vanligt att folk inte läser/bryr sig när det gäller "petitesser", vilket leder till ökade felpostningar från skribenter, ökad irritation bland besökare och mycket extraarbete för moderatorer och admins. Jag förstår och respekterar varför vissa vill ha uppdelningen, men det gäller att se längre än bara "nyhetens behag" när man diskuterar så pass omfattande ändringar som detta är. Det tunga jobbet ligger inte i att rent grafiskt och tekniskt lösa detta, utan i det kontinuerliga merarbete man skapar för ALLA inblandade. |
|
| Tycker du överdriver något väldans anders. och att folk inte vet vilken modell de har löser man precis som på bimmerfest genom att bredvid karosskod skriva åren den specifika karosskoden tillverkades. | |
|
Om man ska ha uppdelade forum inom respektive serie plus en allmän del om serien så måste den delen vara som idag och innehålla alla seriekoder. Inte en särskild för den allmäna delen och andra för de specifika E-koderna. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det vore väldigt tråkigt om de befintliga forumen delades upp i karosskodsforum. Vi skulle då få bortåt 30 olika avdelningar, vilket vore väldigt tråkigt och ofunktionellt. Folk klarar inte av att posta i rätt forum som det är nu... Nej, jag går på Anders linje och hoppas att AP Crew inte genomför denna förändring. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Frågan har varit uppe många gånger tidigare och jag tycker fortfarande som Anders men med tillägget att man ska kunna kryssa i vilken E-kod det gäller. Denna ska då synas när man söker och även kunna väljas när man söker. Man ska även kunna välja bland flera t.ex e32, E39 och E36... Eller liknande. Till exempel: kryssa i E39 så söker den bara i trådar där E39 kryssats i. Finns det inget ikryssat så sökes alla trådar igenom. Då blir inte forumet uppdelat men man kan fortfarande söka på specifika E-koder. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.