|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hyrde en 320i -E46 i somras, och den hade en cool detalj, mittkonsolen var diskret belyst från två små rödaktiga lampor i takpanelen. Nu äger jag en 520i -E39, är det någon som vet om detta finns även till den? Töntig detalj kanske, men jag tyckte att det var ball. Beemer | |
|
Jepp, finns på min iaf. Två orange lysdioder i takpanelen, trodee de satt på alla E39. FP |
|
|
Mocklis dig, Folke. (Din lyckost på rikssvenska) Jag har en 97:a, uppenbarligen kom denna sköna pryl på senare årsmodeller. Då kan man nog montera det i efterhand i alla fall. Kostar säkert fläsk. Beemer |
|
|
Indirekt belysning är inte bara coolt, fungerar riktigt bra oxå. Mina föräldrar har det i sin S-klasse, visserligen finns det lampor där som svagt lyser upp hela kupe'n nattetid. Blir mycket behagligt att köra. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
|
Skulle förvåna mig mycket om inte kabeln är framdragen till takpanelen även på E39 -97. Isf kan man montera ett par 5mm lysdioder infällt i panelen tillsammans med ett förkopplingsmotstånd (470 ohm) och koppla in. Kostar kanske nån tia i material, välj mellan gul, röd, grön, orange eller blå eller vit diod. Blå och vit kostar kanske någon tia mera. FP |
|
Gubbracer |
Finns på min -97a också! Kanske var extra tillbehör på den tiden. Har taklucka också, kanske har med det att göra. |
|
Kul! Tack för tipsen! Här skall eftermonteras extraljus ;-D Beemer |
|
|
Jag har det på min, som är utan taklucka. Röda i mitt fall. Mvh /NP |
|
|
Det måste nog va till något paket, för jag har en -97:a utan taklucka och jag saknar dessa lampor. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Jag har en "snikutrustad" 528 -97, med de små röda dioderna. Ingen taklucka och bilen är importerad. Det var en av de första sköna detaljerna som jag la märke till när jag köpt bilen och var på väg hem en sen höstkväll. Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har det också:)) så klart :D MVH Hasso |
|
jag vill oxå ha det istället för en lysande växelknopp... går det att fixa till en E36 coupe?? |
|
| Kan ju vara så att det inte var standard på 520i men på de dyrare modellerna eller så ingår det i innerbelysningspaketet. | |
| Har en 96. Trodde alla hadde detta. Det har ingenting med orginaltelefonpaketet att göra. Bara en tanke | |
| Janne2 slog nog huvudet på spiken, Innerbelysningspaketet! | |
| Jag har två lysande dioder. går det att bygga om dom till Xenon? | |
| Asken: Själv tänkte jag sätta Xenon på handbromsknappen, jag menar så jag vet om handbromsen är i när jag kör... | |
|
Ingen som har någon bild på dom där dioderna...de verkar ju va skit coolt typ...=) Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Snabel a. Det är bättre att tejpa fast en ficklampa på backspegeln, då ser du ju handbromsen. Ozz |
|
|
Lysande Ozz, det är ingen dum idé ska kolla det... Jag har också en nyckelring till min bilnyckel som piper när man visslar. Det har jag märk är mycket bra att ha vid nattkörningar. Blir jag lite orolig över vart bilnyckeln är när jag kör så kan jag ju alltid vissla lite och så piper det, kan du tänka dig vart smart. Vet du om det är ett originaltillbehör från BMW? ;) |
|
|
Vill ni ha en massa kul tips gå in på: www.hejbilist.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.