AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.979

Nöjd med din BMW?

Sida 2 av 2
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Har fungerat helt utan problem. Bytt två "knarrstag" på 4,5 år varav det ena på garanti.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nöjd med bilen till 100% men vissa saker som t.ex. stor ratt går på nerverna :)

BMW - Beroende Med Wilja!
el
47
eljonsson
318i Touring -98.
Är jättenöjd med bilen. Servicen som enligt papper är utförd hos auktoriserat BMW ställe är jag däremot inte alls lika nöjd med. Cupé filtret verkade inte vara bytt sedan förra seklet till exempel.
Bra vägegenskaper och den här sidan gör att det troligen blir en till BMW så småningom.
Det som ska bytas är oftast lätt att byta, det som inte ska bytas havererar heller inte lika ofta.

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Törs man säga att man är mycke nöjd med sin E32?

Inga problem, har stått ett tag med efter lite körning så visade det sig att allt gått till sig. Känns verkligen toppen att ha en 750 , tidig modell byggd -87, som är felfri. Ingen rost eller minsta läckage. Så det blir en bil jag kommer att vårda och behålla.

Undrar stilla om E32 nånsin kommer att som andra modeller stiga i "värde".
Har just bytt bort min 318i E46 som gått 10300 mil helt felfritt sedan jag köpte den ny. Har nyss fått en 318i E90 som jag hoppas skall vara lika bra.

BMW-Janne
kilroy
Instämmer med övriga talare. Jag har ägt/äger 3 BMW och alla har varit över förväntan även om det finns andra bilar som är lika bra.

E 34 540 6-växl manuell - Ett klart riskobjekt när jag köpte den. Hade inte min far och bror varit bilmekaniker så hade jag aldrig köpt den. Har fungerat ypperligt sen jag köpte den. Min bästa bil någonsin utan jämförelse. Bytt 2 styrleder, stötdämpare samt 1(!) glödlampa sen 2001. Har nu gått över 20.000 mil, hur frisk som helst i motor och kraftöverföring. Som jämförelse köpte min syster en liten japansk kombi (ny) samtidigt som jag köpte min 540. Hon har bytt hjullager runt om 2 gånger redan...

E39 M5 - Fungerade mekaniskt perfekt. Problemet var vissa intermittenta fel på en del elektronik som vi la ner mycket tid på.

Den nuvarande har gått problemfritt sen jag köpte den. Bytte bromsar fram på den för 3 veckor sedan. Inga elektroniska bekymmer, ta i trä...

Den går hårt på Autobahn under sommarhalvåret...problemet är att den slukar däck...

Funderar ändå på att byta till ett italiensk fullblod längre fram...

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Inte heller jag vågar avvika från majoritetens uppfattning i denna tråd. Är inne på min tredje och tyvärr äldsta BMW. En reparation (motorgrej + 1 fönsterhiss) på min 320iAT som Europlus var vänlig nog att betala. På 525iAT hade filmen i höger bakdörr släppt så att vatten trängde in på golvet och det fanns mikroskopiska rostbubblor på vä framdörr när jag sålde den (köparen såg dem, jag trodde det var en del av svetsfogen). Min nuvarande ska in till M-bilar för lite kärlek om några dagar, mest smågrejer som jag var medveten om när jag köpte den, förutom ett mindre kylvätskeläckage som jag inte var medveten om förrän jag fyllde på 1 liter för andra gången på 4 månader.
Med idiotens evnishet vidhåller jag dock att inget slår min gamla Mazda vad gäller skötsamhet. (9 år knappt 2000 i reparationer såld vid 24000 mil). Mer ekonomiskt bilköp har väl knappt gjorts. Men gissa vilken biltillverkare vars bilar är så mycket bekvämare och roligare att köra att det kan vara värt lite trassel? :)

Mvh
Mikael
Jag är också nöjd med min BMW. Visserligen har jag fått kosta på den en del, huvudsakligen slitdelar, men det tycker jag man får räkna med på en gammal bil. Kvalitetskänslan i E34 är massiv och det känns som den skulle kunna rulla hur långt som helst. Nej jag är nog inte nöjd utan snarare MYCKET nöjd med den. Tittar ibland på annonser på lite nyare och andra bilar men så fort jag går ut och kör en sväng försvinner bytestankarna. Otroligt trevlig bil att köra är den.

Mvh Johan
finns det nått annat märke eller,hehe
sen jag kom över till dieselmarknaden från flera bensinare samt turbokonverterade sådana så kommer jag nog aldrig överge 324:an(e30)
just för att den är sällsynt och så in i helv,,, pålitlig lustigt nog i kyla
(-30 och kallare)
sen att den drar ca 0.5-0.6 per mil är inte fy skam på en snart 20år gammal bil trots 42000mil på nacken med dom sista 9000milen i kraftigt modifiering
senaste bilarna jag testade var m5:e39 och bmw 740d men jag saknade charmen i dom på nått sätt( gillar inte feta bilar) trots att dom går ganska bra.
tycker numera att bilarna blir bara mer och mer opersonliga och plastiga
stackars sate som äger dom nya utan sidolister!!!!
har nu sett några stycken som fått sina bilar repade av andra i parkeringshus exempelvis
bilarna var nog bättre förr,inte så mycket elektronik som kan strula samt hållbarheten tack vare att man ska skära ned på kostnaderna
det är ju trots allt på reservdelar som bilföretagen tjänar multum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.