AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.801

BMW-ägare kan inte parkera!

Sida 1 av 3
Snacka om att dra alla över en kant.

Länk

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Undrar vad Volvofjantarna hade sagt om min parkeringsmetod, tvärs över 3 p-rutor.

Fredrik M - Snart Z3 2.8
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Det som var mest fascinerande på den tråden var inställningen till BMW-ägare och hur mycket pengar vi har. Vi har inte råd att lära oss bilkörning för att vi har använt alla pengar på bilen. De som fräser runt i sina V70 T5 och tror att de köpt en jättebillig bil har ändå betalat mer än vad jag gjort för min "feta" 528. Visst är de smarta!

Micke
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag dubbelparkerar alltid !!! Men vad hjälper det :( Man kan stå på jordens största parkering ex. IKEA helt själv och när man har handlat färdigt och kommer ut så nog fan står det någon bredvid. Det finns 100.000 lediga parkeringar. Det verkar som om vissa måste ha något att rikta in sig på, rutorna struntar de i. Jag utförde ett test en gång och parkerade snett på en tom parkering och efter 10 min. så kommer det en bil och parkerar bredvid mig, precis lika snett. Det är solklart att de använder den andra bilen som riktmärke SUCK !!!!!!

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror f*n att man dubbelparkerar, annars kan man få volvosmitta via dörruppslag!

Patetiskt att höra hur traktorförare och ägare till hemslöjdsräcers höjer sina bilar till skyarna!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
HAHAHA, jag tyckte att det där med att hans kompis inte kan köra lät bra. Hade man kört så med hans skördetröska så hade de inte blivit så många meter...:-)))

Den förbannade avundssjukan.... :-)

Mvh

/NP
Ha Ha
det är kul att läsa andra forum oxå..
Volvo = skittråkigt
mvh
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Själv ställer jag mig i en ruta och hyfsat rakt, så jag gnäller inte på det han skrev utan instämmer med han =)

Om man har lite självdistans så kan man ju faktisk se lite roligt i det hela, istället för att bara klaga på deras bilar !

Berg35!
Sitter du och letar efter negativa inlägg om BMW på andra sidor ?
Det finns faktisk mer roande syslor än att leta efter inlägg handlande om BMW !

Funktion före styling!
Braxen:
Nej jag sitter inte letar negativa inlägg. Men jag är inne på några andra forum ganska regelbundet och idag råkade jag "springa" på detta inlägg och då kunde jag inte motstå att lägga in detta här. Men sen tycker jag att det är ganska kul att se att de flesta forum för bilentusiaster ser likadana ut. Det är bara hackkycklingarna som skiljer, men metoderna är desamma.

mvh
Berg

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Berg35!
Bara undrade vad du gjorde på deras sida (hade misstankar på att du satt och smygdregglade efter turboladdade traktor =)

Funktion före styling!
Nejdå, har precis lämnat över trollhätte mopen till farsan.
Så nu hoppas jag bara få klarhet i varför mina vibrationer i framvagnen uppstår. Men jag vill inte ha nån repirator kärra igen. Möjligt vis om den skulle heta något på Alpina........

mvh
Berg

Hagge
Jag har en kund som alltid letar på de två värsta bilarna på parkeringen att ställa sig bredvid. Sen skriver han upp båda reg.nummren.
Problemet är att det är svårt att hitta tex. två porchar eller dyra BMW på ett lågpriscenter som dessutom står bredvid varann med en plats imellan

Även E4an kan bli väldigt smal.
vad tråkigt det måste vara om dom blir frånåkt av vissa överladdade "traktorer", hehe.

om det ska gå fort, så ska det inte se ut att göra det. Det är ju det som är grejen, en riktig sleeper är helt ok.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ett tips ang. parkering bland andra bilar.

Material:

1. Ta med dig 4 st dun-kuddar

2. Gaffa Tejp

3. Ev. en hel madrass

4. Någon form av måttband

Leta reda på en lucka mellan 2 bilar. Ta fram måttbandet och mät träff zonen från bilen bredvid till din BMW. Detta görs på alla dörrar.

Ta fram Gaffa tejpen och tejpa fast kuddar på respektive träff punkt. Antal kudddar beror givetvis på vilken typ av motståndare du har på respektive sida.

I de fall där en familje buss med skjutdörr finnes användes madrassen med fördel för att skydda hela sidan.

Nu kan du lugnt gå in och handla.......på BMW bör dessa monteras bort innan avfärd.....på andra outvecklade bilar som tex. Volvo kan de med fördel sitta kvar då de förbättrar både utseende och CW-värde.

Mvh/ Wallace

Äkta generositet är att göra något vänligt för någon som aldrig kommer att märka det.
Richie L
Ruggig lågnivå på volvo forumet.
Liknar aftonbladets bilsnack.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!

BMWCS #04797
netsix
Volvoförare kan ju inte köra bil överhuvudtaget. Vilket är värst, parkera dåligt eller köra dåligt.

F-n snart är man ju nästan nere på deras nivå :(

/netsix
lite skum diskussion, är det sant att alla bmw förare inte kan parkera och alla volvo förare inte kan köra. Lite skumt att det är relativt till vilket märke man kör.

och alal som kör saab kör som gubbar, fast det stämmer ju till 90%, kollar man in i en saab så är det garanterat en gammal gubba som kör.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Vadå ruggig lågnivå på volvoforumet ?
Det vart väldigt lågt när "Ricke" kommer in och säger att dom är bögar !
Är det ett tecken på att vara mogen ?
Om ni inte har något vettigt att skriva, så ge fan i att förstöra stämningen för andra !!!!!
Ni tycker väl inte att det är så kul när andra personer klagar på er för att ni har en BMW ?!
Varför ens bry sig om ni är så jävla oskyldiga ?!

Funktion före styling!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
För övrigt tycker jag att om man inte ens vågar parkera sin bil på en parkering utan att behöva dubbelparkera (eller liknande) så kanske man skulle fundera på att köpa en ny bil som man kan använda !

Funktion före styling!
netsix
Va hemskt vad alla skall bli allvarliga bara för att nån skämtar tilldet lite. Man kan väl ha lite skoj åt andra bilförare.

/netsix
jansen
-->NP...

Eeeh, antar att det är mig du menar...
Inte så många meter...hmm, min håller fortfarande, fast jag kört ifrån honom otaliga ggr, både rakt fram och på kurviga vägar. Han har fått byta styrväxel två ggr på sin 96:a. Plus att växellådan håller på att ge upp. Och han har alla stämplar i boken... Men jag ska inte vara alltför elak. Varför ta allt så allvarligt? ;) Ang. att jag åker ifrån honom, så är det därför jag har just en 940. Finns nästan inget roligare än att åka ifrån bilar som kostar betydligt mer! Men det är min grej, smaken é ju som baken. Inte alla som tycker att det är kul. Själv har jag haft en 323:a. Var sugen på en 328, men jag tycker inte att det är värt pengarna. BMW är fina bilar, inget snack om det. Men man blir lite trött på snacket som uppstår här...genast så måste de flesta "försvara" sitt märke, genom att kasta så mycket skit som möjligt på det andra märket. Vilket det än är...det tycker jag är riktigt moget...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.