|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Måste dela med mig förresten. Var på Novation idag och diskuterade lite med säljaren där. 335i och 335D släpps nu i September för hela 3-serien. En E91 335i kostar 401.000 i grundpris, och E91 335D (med automat som standard) kostar kring 425.000 (kommer inte ihåg exakt) 335D blir en upphottad variant av 535D motorn, nu med 286 hk och 580nm (?!) Så nu står jag inför 3 valmöjligheter, 335Ci eller 335iTouring, eller 335D kombi. Dieseln är ett smartare val på alla plan, men jag vill åka bensin och manuell om jag tar en kupé :-) |
|
|
Fakerlin: Jag provkörde 535d idag - mätkigt drag i den motorn.. men 335 med v-power i - är en fröjd för hela mänskligheten tror jag... |
|
|
:-) |
|
| Fakerlin: Så det blir ingen Saab alltså? | |
|
A_Perrson, nej det blir det inte, men man kan ju alltid drömma! |
|
|
fakerlin: Testade 330DE90-06 för ett tag sen sjukt bra vrid dessutom slipper du tanka så ofta, ta dig en kopp the och tänk:)) |
|
| fakerlin: tror inte du blir av med dina mardrömmar så lätt. Har man ägt 3 saabar så sätter det sina spår ;) | |
|
I can´t go back to coach! I can´t! I won´t! |
|
|
Starre: Ja det tål att betänkas, jag spar en del pengar på att åka diesel, men det känns som ett tråkigare val, inte minst för att det i så fall blir samma kaross som jag har idag. 335i är sjukt snabb, runt 18 sekunder 0-200 mot 330i:s 24 sekunder. |
|
|
mistafrizz: Stort grattis till valet. Tror du gjorde helt rätt 16.000 vad är det när vi ändå pratar en bil för dessa pengar? Mycket trevlig utrustad också. Fakerlin: Nu är du allt bra sugen hahahah och hur lång tid tar det förrän starre ha en i sin källare? Mvh Kristian |
|
|
Funderar på att byta upp mig i vår (vill inte ha en ny bil lagom till vintersäsongen...) från en 325Ci -04 Det blir en 335.....eller....vänta på nya 330Ci, kan det vara ett alternativ? Då får man ju bil+utrustning för vad 335-an kostar. Finns det några bilder som tydligt visar skillnad på interiör med/utan navigation? |
|
|
dfallman: inredningen är i stort sett identisk med sedan och touring varianterna. Så det är bara att leta i köp/sälj annonserna, och hitta den färgkombinationen du har tänkt dig - och jämföra. |
|
|
Här finner du en bild utan navigation: Länk Och här med Navigation: Länk Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: Du får nästan dra igång en 335 eller en E92 kubb snart... =) |
|
|
Ja den är ju helt klart trevligare med navi, men det tål att tänkas på. Utöver de överpriser som i stort sett alla tillverkare tar för sina navigationssystem så är I-Drive en "hate it or love it", själv gillar jag den, men den är rätt seg ibland, och det är lite småkrångligt att byta till en radistation om man inte har den inprogramerad (mindre problem). Personligen betalar jag för navi för att jag behöver den i jobbet samt att jag tycker att interiören blir snyggare. Hade det inte varit för det senare hade jag helt klart valt en eftermarknadsprodukt. |
|
| Vilket ljud.. vilken bil.. Första "live" kollen på 335 skedde ikväll.. Nu börjar längtan på allvar... | |
|
mistafrizz: Cool visst ser den bättre ut i verklgiheten än på bild. Vart fann du denna skönhet. Mvh Kristian |
|
|
Provkörde du den förrästen? I så fall måste du ju berätta allt in i minsta detalj. Mvh Krisitan |
|
|
Alf_VON_Sil: Jag fick äran att följa med på en visning på Bilcentralen här i sthlm. Det var tidningen Connensiure (eller hur det stavas) som bjöd in. Den var enormt vacker.. den är grymt läcker bakifrån, och vilket ljud när dom körde in den i bilhallen.. Silverfärgad med svart skinnklädsel. En av BMW killarna hade kört den runt kvarteret - det var tydligen som att få en hästspark när man ställde sig på gasen.. Det var en förserie bil - så att det var ingen provkörning av den. Dock var jag ut och rökte på parkeringen.. och där stod en inregistrerad vit 335i med 19tummarna (230) - jag fattar inte att det är möjligt, och den användes normalt - då jag såg massor av godispapper och grejor i den. När visningen var över - så var den vita bilen borta. |
|
|
Undra vad dem gör med alla förseriebilar sedan när de riktiga börjar anlända? Antagligen samma bil som var i Göteborg silver med svart skinn. 335:a har fått kritik för sitt tama ljud från avgas och motor. Men du menar att den lät manligt alltså? Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.