|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Huuu sitter i valet och kvalet. Pengarna vill inte räcka ända fram så man måste göra ett jobbigt val. Skulle ni välja en snålutrustad 335 före en mycket välutrustad 325Ci? Har redan beställt en 325Ci men nu börjar jag bli tveksam då priset på denna ligger på runt 460.000 med utrustningen som jag valt, jag får ju en snåltutrustad 335 för den summan pengar. Tänkte kolla med er så jag inte gör några dumheter här. Hur skulle ni göra? Kör nu en Z4 3.0 och måste säga att smilet sitter som ett klistremärke i ansiktet när man gasar på. Men jag gillar komfort just därför är 3-serien bättre för mig än Z4:an. Men kan man få både komfort och fart är ju det optimalt. Men så är det dära med utrustning som är så trevligt att ha! Bra ljud, navigation, komfortöppning, skinn osv osv. Någon måste ju ha varit i samma sits som jag, hur tänkte ni och hur valde ni? 2,5 liters motorn är den väldigt trött tro? På papper ser det ju rätt okej ut tex 0-100 eller är den ansträngd. HJÄLP... Mvh Kristian | |
|
Vilken extrautrustning får rum tillsammans med 335i? Jag hade lutat åt snik 335i, jag tycker skillnaden är lite väl stor för lilla motorn, men utrustning är alltid roligt, svårt val. Mvh Stephan |
|
|
Måste ju vara en enorm skillnad mellan 325 och 335 i kraft med bortåt 80 hk mer i den senare. Jag skulle nog satsat på en lite mindre utrustad 335. Du kan i alla fall välja utrustning för ca 40' så du får med skinn, farthållare, klimat och något mer. Mvh Johan |
|
|
Går det förresten att ändra beställningen till en annan modell utan att behöva betala någon avgift eller liknande? Mvh Johan |
|
|
335 med comfort-paket, skinn och farthållare borde hamna på ungefär 460kkr. Go for it! :-) /Micke |
|
|
Jag har räknat att detta får jag på en 335Ci för ca 460.000 Alternativ 1 Komfortpaket och skinnstolar metallic. Alternativ 2 komfortpaket, metallic, utökadklimator, solucka. Känns grymt snålt om jag ska vara ärlig. Jag postar här utrustningen som jag valt på 325:an. BMW 325Ci (SpaceGrå / Jadegrå skinn sportstolar) * 3-SERIE COMFORT: Multifunktionsratt, Automatiskt avbländande innerbackspegel, Armstöd fram, Förvaringspaket, Parkeringsdistanskontroll (PDC) bak, Regnsensor, Klimatautomatik, Farthållare med bomsfunktion, Belysningspaket, Radio Professional. * 3-SERIE DYNAMIC: Komfortaccess, Sportstolar, Adaptiv kurvbelysning, Lättmetallfälgar Stjärneker 185, 17 tum. * HiFi PRO-högtalarsystem, 13 högtalare, 430 W * Navigation Professional * Klimatautomatik med utökad funktion * Modellbeteckning på bakluckan utgår * Sportchassi * Taklucka av glas * Golvmattor i velour * SpaceGrå Metallic * Larm * Klädsel – Dakota Jadegrå * Fälgar - Ellipsoideker 162, 18 tum * Polead Aluminium intreiörlist (Orginal Titan går inte att beställa med Jade) Mvh Kristian |
|
|
335 utan tvekan i mitt fall. Flåklypa |
|
|
Jiie: Det vet jag inte, men jag ser inte varför det inte skulle gå. Bilen börjar ju inte tillverkas förrän vecka 36 enligt papprena. Jag började fundera på detta i natt när jag inte kunde sova. haha typisk. Mvh Kristian |
|
|
335i, skippa metallic, välj Svart II, den går väl att välja? Sportchassi, sportstolar, adaptiva kurvljus, komfortpaket, larm och taklucka hade jag försökt få plats med. Mvh Stephan |
|
|
En 335i med Läder 18800 Radio prof 2500 Armstöd fram 1700 Belysningspaket 2600 Farthållare 2900 Klimat utökad 7200 Metallic 7900 Ädelträ 4900 à 466500 skulle vara fullt tillräcklig för min del. Men då är jag inte någon större utrustningsfanatiker heller. Självklart är det kul med utrustning men det är ändå motorn och själva bilen som är det viktiga. Det enda som jag definitivt måste ha i utrustningsväg är väl skinnklädsel och farthållare. På en treserie coupe så hör väl dessutom metalliclack till det nödvändiga också. Så ditt alternativ 1 täcker också in det viktiga. Mvh Johan |
|
| 335, ingen tvekan :) | |
| varför itne snåla lite till på annat o spara lite mer pengar så du i allafall får ihop 500 000.. då är ju 335 ett givet val.. jag skulle i alla fall vilja ha navigator i min då inredningen blir mkt snyggare, bra oha när man reser samt så blir den nog mer lättsåld | |
| Jag skulle nog ta en 335 men skulle spara några månader till och få ihop 500000 och kunna köpa en 335 med bra med utrustning. Tror inte Bmw skulle klaga om du vill ändra din beställning till en dyrare bil men att den levereras i januari/februari istället. Tror också att andrahandsvärdet blir betydligt bättre på en 335. | |
|
335i "snik" edition, utan tvekan! Vad ska man med en massa utrustning till, som man utnyttjar 10-20% av tiden i bilen. En kraftfull motor, och känslan av att vara med om BMW's nya turboevolution är värden som varar, och som glädjer vid varje färd! Lär dessutom få betydligt bättre andrahandsvärde än en "fullsketen" 325i! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tackar så mycket för all input, det blir nog att fixa fram lite mer pengar. Känner mig inte helt bekväm med 2.5 liters spisen och när man ändå köper nytt måste man ju vara nöjd! Eller hur? Mvh Kristian |
|
| 335:an kommer få ett högre andrahandsvärde än en lika dyr 325, speciellt den dagen trim-chippen börjar hagla i backen. Gissar på runt eventuellt 350hk eller så mot orginalets 306... Men det beror väl på vad du är ute efter. 325 är en "lagom" bil, 335 är (antagligen) en kul bil. Dessutom så blir bilen tung av en massa utrustning. ;) Men se till att få med sportstolar i anrättningen. | |
|
335! Den har ju rätt bra grundutrustning, för 460' tycker jag att man har en bra utrustningsnivå. Hmmm... ny 335ci eller beggad e46 M3 nästa år, lite provkörningar lär väl utvisa det. PowerMac: Sportstolar ingår i std.utr. på 335ci. Mvh, /Wille |
|
|
Oj alf von sil vi sitter i samma sits!!! haft många sömnlösa nätter :P beställde 335i till slut, jag tog komfort, dynamic, skinn,spegelpkt,alarm,hifi ljud metalic |
|
| helljusassitent | |
|
Jiie: Så länge bilen inte har gått i produktion så kan du byta modell och utrustning. Du kan däremot inte avbeställa bilen utan avgift. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport kan man flytta fram sin beställnig då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.