AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.705

M3 E36 klump på E30

Sida 2 av 2
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
-> sepe

tackar,
e det faktist så lätt ? låter juh UnderBart :) då kan man väl ta bromsen från i princip vilken diff som helst ? eller ? har du egen erfarenhet av detta eller ?

//air
SE
37
SEpe
320-88, 323-84, 528-84
nej jag har ingen erfarenhet av just dom här men eftrsonm dom säger att det är samma diffhus så måste diffbromsen passa i ditt e30 hus och utväxlingarna kan man byta hur man vill isådant fall!!
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Tjohej, snackade med en auktoriserad bmw-verkstad idag. Killen sa att nog e det möjligt, men det e nästan omöjligt att klara det utan att få missljud i diffen.. ;( han sa att det skulle vara några "specialverktyg" o att inte ens dom hade allt. Skulle nog vara intressant att pröva ändå förstås.. ;) kan juh inte vara såå omöjligt..

//air
Grusse
Vad skulle det vara för specialverktyg? Jag har varit isär med en M3 klump fast jag bytte aldrig till någon annan utväxling, men det ska väl inte vara några större problem att byta det med. Men min gick tyst efter det ialla fall.
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
-> grusse

tackar, det lugnade ner mej tillbaka :) kanske man skulle pröva på iallafall..

//air
SE
37
SEpe
320-88, 323-84, 528-84
det enda som man skulle kuna behöva specialverktyg till skulle kunna vara när man spänner upp lagrena!
Jag har en e30 diff, som inte har diff.broms. Kan kag da kjøpa en e36 320/325 diff.broms och montera i e30 diffen?
mycket intressant läsning om att en E30 klump skulle va oförstörbar!!!
hade en 90 ans 318is förut o på den gav klumpen upp helt plötsligt i ca 100 km på rak väg bara small det...
o sen till just E28 klumpar så mig vetligt finns det 2 st olika hus till dom..
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
325 diffarna e iaf nästan oförstörbara
"Jag har en e30 diff, som inte har diff.broms. Kan kag da kjøpa en e36 320/325 diff.broms och montera i e30 diffen?"

Ingen som vet om jag kan gjøra så???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.