AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.675

Riktigt missnöjd medAutopowers skyllthållare

Sida 1 av 2
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Just det! Förväntansfull, skulle montera de idag. MEN:

De är böjda "bakåt" = Skrapar mot lacken!

Hålen passar inte bra, antingen hamnar de för högt = skrapar i plåten vid skyltbelysningen eller hamnar för långt ner och skrapar (igen) i plåten i nederkant.

Billig trams, har aldrig haft problem med de som jag köpt bilarna med, riktiga kvalitetsprylar med fjädermekanism för skyltfastsnäppning osv. Riktigt smidiga.

Dessutom, autopower skylten är alldeles för stor, oproportionell. Nää, maila så får ni de, jag skänker de!

Ursäkta Autopower, men man måste upplysa andra om sitt missnöje i ett nästan fritt forum, jag tycker ni är kanon, men detta var en besvikelse, tråkigt. Behåller de som satt på 523:an från tyskland, de är bra...

Länk
Länk

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har man bekymmer så vänder man sig till Shoopen i första hand, jag har använt olika sorter av powers skylthållarna både till 528an och 540 utan några som helst problem.

///MVH Hasso
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Mina har också fungerat klanderfritt, har till och med flyttat runt de två uppsättningarna jag har mellan flera olika bilar. Jag har iofs de gamla fina med BMWPower istället, men det kan väl knappast vara någon skillnad...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

De ser ju precis ut som de man kan köpa hos BMW fast med fel text då.
Jag hade inga problem på de bilarna som de monterades på e34 e36 e38.

-Phil
Länk
Hoppas nya ägaren är nöjd och glad :-(

-Phil
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
De gamla skylthållarna var ändå snyggare, såhär ska det se ut: Länk

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ja, det är väl jag som är petig då. Nä, jag tycker inte de är bra alls, tyvärr. Visst, kanske inte borde sagt nåt här, men är man missnöjd så är man. Inget illa menat. Men det är ju en disskusionforum, jag ville bara se om det är bara jag som tycker de är för dåliga.

De här är kanon: (lite svårt att se, men det är bilhandlarnas egenreklam, MB:s hade jag på E34:n, den var bäst!)

Länk

Länk

Länk

Ja ja, synd, ville gärna ha Autopower, men men...

Mvh:

Zoltan
Snyggast är nog utan... Dom flesta skylthållare är en sorglig förevändning för att få smeta dit någon ful reklamblaffa.
FD-Ormen: Byt skyltisarna mot en snygg AP T-shirt istället (om det går). :)
Ormen - Har du satt distanser bakom hållaren eller kör du direkt mot plåten? Jag har köpt/fått/lånat hållare av samma fabrikat rätt många gånger nu och har aldrig haft några som helst problem.

Jag kan för övrigt tycka att det är lite väl magstarkt att kalla det för "billigt trams", både av hänsyn till AutoPower och Formac. "Billigt trams" är i mina öron andrahandssortering som säljs för 9,90 på en torgmarknad.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ok, det var väl o ta i, men om man jämför de mot den som sitter där från DE (reklam från tidigare bilhandlare), vad gäller passform, hålalternativ, rakhet, styvhet, klickmekanism, osv. så känns den "RUSTA"! Tyvärr. Jag jobbar med provning/konstruktion inom fordonsbranchen, börjar få en viss erfarenhet av "kvalitet"! Full respekt för AP, men jag har en viss auktoritetsutlåtande över prylar jag betalar för.

Mvh:

Zoltan
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

F D ormen: Ja vill du absolut inte ha den kvar kan jag ta den.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag skickar inte de.. lägger de på mitt skrivbord, Aröds Ind. omr., Cool Engineering. Är där måndag, tisdag. Kan ta med de till Hultsfred resten av veckan... De skänkes till den förste som kommer förbi dagtid mitt jobb.

Är absolut inte ute efter att bråka, vill inget hellre än att ha ett par snygga skyllthållare istället för en tysk bilfirma med tel. nummer mm.. Får leta vidare helt enkelt.

Inget att hänga läpp för, rätt Jeppe, de gamla verkar mycket snyggare! Ramen har samma bredd upptill som nedtill, estetik är viktigt!

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag menar givetvis att ramen är lika bred nedtill, som sedan smalnar av på sidorna och följer samma bredd uppåt i överkant. Standard, enkel.

Mvh:

Zoltan
Dessa skall snart börja med skylthållare med nästan rätt text!
Länk

-Phil
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
ahh, mina hemtrakter, gött

Mvh:

Zoltan
Bodde uppe i dina andra hemtrakter i ett och ett halvt år, synd att jag insåg det först nu.

Undrar hur lång tid det tar innan BMW kommer och smäller på fingrarna pga deras namn?

-Phil
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Cool Enginering har jag varit och besökt. Varför har ni en stor bild på en S**b på väggen :-) Vi kanske har träffats, jag var där med reklambyrån 2004.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mina har funkat perfekt. Lustigt att du har problem. Du upplever väl det du skriver som viktigt för dig och det kan jag förstå medans det inte är relevant för andra av vad jag förstå på tråden. Mitt förslag är att du returnerar dom dit du köpt dem ifrån och be om pengarna tillbaka för dom plus frakten, bör nog vara möjligt istf att tala negativt på forumet och inte göra något.
Ha en bra dag
Asken
Köpte nyligen AP-skylthållare (EU-varianten) och det var inga problem alls att få dem på plats. Om de nu är böjda är det väl bara att värma dem och böja till dem lite? I annat fall är det ju bara att kontakta shopkeepern så hjälper han dig säkert med returnering. Man får ju iaf ge en chans att rätta till det hela innan man går ut och gnäller.

/Olof
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Vr och handlade en vanlig skylthållare från Formac igår, de var också böjda och skulle därmed gnaga i lacken...
Men det är som sagt bara att böja dem rätt, dock skulle jag inte kalla Formac-hållarna för någon kvalitetsprodukt om de inte lyckas producera en rak plastskiva...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.