|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har haft liknande symptom på min....är triggergivaren samma som vevaxelgivaren...eller är jag ute och cyklar? FREDDAN |
|
|
Ja det är samma. Kan även kallas tändlägesgivare. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Hej! Har precis samma problem med min 325:a e30 Har bytt allt. Jag är ganska dålig på detta så jag tänkte bara höra om du skulle vilja berätta var denna triggergivare sitter. I så fall ska jag kolla den omgående. Vore kanonschysst! |
|
|
Den sitter fram på motorn. Det är en liten sak som nästan sitter imot vevaxlens remhjul. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Kabeln till givaren skall sättas fast i ett clips på kåpan som täcker kamremmen. Se Nr 14 på länken, det är en kabelhållare. Om inte kabeln sätts fast så är det lätt att den skaver, i värsta fall mot fläkten. | |
| Länken: Länk | |
|
Okej då är det den jag gjort ren och kollat avståndet på iaf. Men kabeln kollade jag inte så det gör jag i eftermiddag. Man kan väl även "multimetra" den också på nåt sätt. Får lusläsa haynes! Tack! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.