|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
2466kr är väl ungefär vad BMW tar för sin kylare också vad jag minns. Ingen större skillnad åtminstone. Ska leta upp mitt kvitto och kolla. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| 2935 kostade min bmw original kylare 060324. | |
|
3600 plus momsen 900 ger 4500:- hos återförsäljaren i Luleå Englunds Bil AB den 29/11 05 Så nog vill jag se den handlare som ligger 1000 kronor under även om det sägs att Englunds är dyra. Mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Hewi* Bara att gratulera då:-) Antar att man straffas för att man bor i Norrland Grodan Kermit: Stort Grattis:-D Kul att höra att du o bilen mår bra nu. Ha en skön sommar Min bil Länk |
|
|
Jag fick fel på min -97 540 i,liknade vad du har för fel, först sprack expansionskärlet så det rök vatten ånga väldigt mycket och det bubblade kylvatten mycket,så jag fick hjälp att byta kärlet men motorn fortsatte trycka ut kylvatten,jag fick hjälp av en kille som är bra att meka.så han gjorde många olika tester,tex avgas test på kylvattnet och hittade avgaser, och han gjorde ett komp test på kylsystemet men det såg bra ut,så han sa att det är antingen är topplock/packningar troligast,det var bara att han fick riva motorn för att kunna kolla riktigt och bägge topparna var små sprickor i,packningarna såg ganska bra ut,fick tag på två bättre beg toppar som blev monterad efter ett bra tag,fick tillbaka bilen och var och prov körde pärlan men fick bara värme när jag belastade motorn och tappade motor tempen när bilen stod på tomgången,så det var bara att fara tillbaka till han som hade hjälpt mig,han kollade allt och hittade till slut att cirkulations pumpen för värmen i motorn och kupen var sten död,och den ska enligt någonpå en bmw verkstad sköta luftningen av motorn också,bytte denna pump och nu verkar bilen funka bra,men det var ett helsike innan vi hittade felet,jag hoppas att du har bättre tur än mig.mvh Sasse27 |
|
|
Sasse27: Nu är det bytt och klart. Allt verkar funka som det ska och det var inga avgaser i kylvattnet. Tråkigt att det var topparna som spökade på din bil sånt är aldrig roligt och det var nervöst för egen del också innan avgastestet visade negativt. Forry: Man tackar och bockar. Du får ha en skön semester med bilkörning i Finland (läste i en annan tråd). Kollade upp vad en original kylare till min 540 skulle kosta på Bmw. De ville ha 3030 sek ink.moms för en sådan. Ska dit idag och hämta lite småpinaler ska då kolla om det är så att det är en annan kylare till en 540 av din årsmodell (-96) och om den är dyrare. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Glömde helt bort. Det finns nu bilder på kylaren samt div. delar i min bil-blogg:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Kermit: Bra, det skulle vara kul att veta hur prisskillnaden kan vara så stor mellan 2 auktoriserade BMW handlare...3030- 4500 är ju ett lite väl stort steg, I min sitter det en oljekylare på Vänster sida(förarsidan) där det sitter 2 slanganslutningar. Kanske är en anna. kylare på lite nyare bilar. Japp..det skall bli jättekul att åka på en liten utlandsresa:-) I morgon skall bytas olja o filter så 8:an morrar extra gott. Ha de fint alla Göran |
|
|
Forry: Var hos Bmw idag och fick priset 4625 sek ink.moms på en kylare till din årsmodell. Till min skulle den kosta 3030 sek ink.moms. Tydligen skiljer sig kylaren från E39 540/535 från åren 1996-1999. Efter detta år introducerades den nya kylaren. Ngn mer visuell skillnad, annat än att det är snabbkopplingar till de flesta slangarna på den nya kylaren mot den gamla där man använder slangklämmor, visste inte de. Det är dock inte samma kylare till Bmw:s rak 6:or som till V8:orna, V8:ornas är dyrare men tydligen inte speciellt mycket. Ha det gott:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Jepp..Jag såg då jag kollade din Blogg att det skilde sej mot min kylare, som jag skrev så har jag en inbyggd oljekyl i min, så det sitter 2 gängade uttag förutom vatten"rören". Ser ut som att jag inte betalade för mycket i alla fall, det känns ju skönt:-) Ha de gott Forry Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.