AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.389

Entusiastförsäkring 850 CSi?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Rola: tack bra info för mig med. Då finns referens på att om man är medlem, har en bil i strikt originalskick så funkar det.
Asken
He
347
Hellboy
440i GC -18
Jag ägde en 850i för 3-4 år sedan och då var det inte heller några problem att teckna entusiast genom LF. Men som sagt är det andra bud om man tecknar en ny försäkring dag.

Här står det i klartext, längst ner på sidan.
Länk
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Vad det gäller BMWCS försäkringsvillkor är de satta till 20år med undantag av E24 och Z1:an. INGEN REGEL UTAN UNDANTAG...Nyare bilar kan gå att försäkra, men då skall de verkligen vara extrema bilar samt att man lämpligtvis är helkund hos LF. Det duger inte med en bil med 10 ägare och 19000 mil exempelvis, då är det mer än bruksbil än en entusiastbil och sannolikheten att den fortsätter att brukas så är överhängande, därav de nya kraven.

Hoppas att det klarnar lite vilka regler som gäller.

/Johan
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Hade min BMW 840ci -94 ALPINA stylad entusiast försäkrad hos LF fram till okt.-06.(såld) "Normalbil"
Som Johan skriver, INGEN REGEL UTAN UNDANTAG, trogen helkund, samt många skadefria år en bra utgångsläge då man vill teckna denna försäkring på en bil som inte uppnått 20års gränsen.
//Bosse
Visa användare
71
M 8
850CSI-93
jag köpte en csi i somras som redan var entusiastförsäkrad av länsförsäkringar men vid ägarbytet så ville dom inte fortsätta ett försäkra bilen trots att jag bor i hus med garage och är skadefri i många år de sa att bilen måste var 20år inga undantag det är en ny regel ..surt!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.