|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Finns det någon möjlighet att nyteckna en sån försäkring idag? Jag pratade med Länsförsäkringar men de verkar hålla hårt på 20-års regeln. Något annat bolag? Någon som tecknat en entusiastförsäkring nyligen? Mvh, Ingvar | |
|
Har min bil försäkrad hos "Bilsport & MC" men de har också krav på 20år. Kan ju vara värt ett försök men tveksamt om det går. Vet fler personer som sitter i samma sits som dig tyvärr. Lycka till! |
|
|
Japp det kan gå men du måste nog ha bra kontakt och vara helkund sen tidigare bla. |
|
|
Jag har kollat runt må du tro och ej hittat någon som vill. Alla håller stenhårt på 20-års regeln, synd för så var det inte för några år sedan. Det finns entusiastförsäkrade CSi, men dessa försäkringar tecknades för flera år sedan. Mvh, Hellboy Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hellboy! Har du talat med BMWCS? De använder sig av MHRF, vet en som har en E34 M5T som är E.försäkrad där! Försäkrade min genom CS och fick jättfin hjälp av dem! Skadar inte att ringa och fråga! 850Csi:n växer ju inte direkt på träd. Inte omöjligt att de kan fixa det åt dig, kravet är dock att bilen ska vara fint originalskick,så har du kvar originalfälgarna så kanske du har en chans!! |
|
Tack, men har redan mailat och kollat med dem. De ENDA undantagen från 20-års regeln är BMW Z1 och E24. Inget undantag för E31 CSi. :-( Mvh, Hellboy Länk |
|
| Det är tunt det med 20år som krav | |
|
Det går. Var och kikade på den synligt fine och har just fått den testad. Väntar på protokollet per post. Mvh Asken |
|
|
Jag har en m3 -90:a som är entusiastförsäkrad. Försäkring tecknad -05. Farsan har en Jaguar Xk8 -99 eller -00 som är entusiastförsäkrad genom MHRF. Försäkring tecknad -06. Det är inte helt enkelt men inte omöjligt. Hade jag en 850 csi i fint skick skulle jag iallafall försöka. Lycka till! Racerbilen: Länk |
|
|
Hellboy: Om du bygger om din bil till originalutförande, skaffar en bruksbil och är medlem i BMW Club Schweden borde det funka även för dig. Det är strikt originalskick som gäller samt en hel del andra krav. Därför är det både svårt och billigt på en gång. Mvh Asken |
|
|
Vilket bolag har du försäkrat din M3 i? Genom MHRF går det väl bara om man varit medlem i ett år samt har en annan bil som uppfyller 20-års regeln? |
|
|
M3:an är försäkrad hos LF. Farsan är medlem i MHRF sedan många år tillbaka. Just nu har han ingen bil äldre än 20 år. Vilka regler MHRF har vet jag inte mycket om. Racerbilen: Länk |
|
|
Asken: Personen jag hade kontakt med frågade inte ens om bilen var i orginalutförande, han sade bara att 850CSi inte omfattades av deras undantagsprincip. Jag tror de bara ser till modellbeteckningen, alltså E31 som det tillverkades tillräckligt många av för att den inte ska bli "speciell". Det hade med all säkert varit annorlunda om CSi:n hade en egen chassikod. BjörnB: Tecknad -05?! Tecknande du direkt via MHRF eller hur gick du tillväga? Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Saxat från Motorhistoriska Riksförbundet. Länk Dessa fordon går att försäkra: * personbilar, lätta lastbilar t.o.m. 1985 ---- Dessutom går det att försäkra: * personbilar, lätta lastbilar 1986-95 För att teckna en försäkring i denna grupp för modernare fordon måste man först ha haft, och fortfarande ha, en äldre bil respektive mc hel-försäkrad i MHRF-försäkringen under minst ett år. Fordonen ska vara av utpräglad samlarkaraktär. ---- Verkar kört alltså. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Hellboy, MHRF var inte inblandad när det gällde m3:an. Jag förklarade för LF vad jag hade för bil och fick nej. Då förklarade jag lite till hur speciell bilen är samt vilken lönsam kund jag är som i stort sett aldrig utnyttjat försäkringen under 20 års tid och samlat allt i försäkringsväg hos LF. Sen har jag haft några entusiastförsäkringar tidigare på M-bilar. Då gick det i lås. Racerbilen: Länk |
|
|
Ok. Jag tycker inte jag ska behöva övertala dem att ta in mig som kund, då får det vara. Jag har alltid varit nöjd med LF tidigare, men bilen är nu försäkrad i annat bolag. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Hellboy. Läste du det hela jag skrev? Det är nog för att kvalificera dig vad jag undersökt. Fälgarna som är en egen smaksak täcks tex inte av en sådan försäkring. Det är inte de som ska övertala dig att bli kund det är du som måste uppfylla villkoren. Du verkar ju vara nöjd emd ditt nuvarande bolag och att bruka fordonet tillvardags så njut av milen:) Asken |
|
|
Jepp, jag läste ditt inlägg. Vad jag förstod av min kontakt med BMWCS så föll det inte på hurvida jag var kvalificerad eller inte, utan på att 850CSi inte omfattades av deras "undantag" från 20-års regeln. Jag fick svaret att det gjorde den inte, kort och gott. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Talade du med BMWCS/ entusiastförs i egenskap av en icke mdelem som ville komma till en billig försäkring eller en medlem som ägde en entusiastbil? Bara så det inte är några oklarheter i vad jag läser. Mvh Asken |
|
|
Jag minns ärligt talat inte om det kom på tal i den diskussionen, jag tror inte det eftersom jag lite kortfattad bara frågade hurvida CSi:n godtogs som "undantagsbil". Men vem vet, om jag hade kunnat presentera mig som medlem så kanske mina förutsättningar varit annorlunda. Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Jag har täcknat en antusiastförsäkring för min 850 Csi i Länsförsäkringar. Visserligen genom BMW-klubben men det var inget krav. Jag tror det var 2 års sedan. Kör så det ryker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.