AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.988

Strulande lmm ? (M5 E39)

Sida 3 av 3
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

vanosbyte av båda ska de vara:)

Bi
3.797
Bianca

Vanosbye av båda ska det stå
Bi
3.797
Bianca

Vanosbyte av båda ska det stå
Hmpf billigt... Hoppas för guds skull att det är bränslepumpen.
ol
2
olof 5
525ia -92
m5 -99
ang bosch nr på lmm mitt bosch nr är 0 280 217 533
blir det verkligen rätt med det andra bosch nr som det skriv om här på forumet? ww´s 0 280 218 002
Tackar för svar

be
33
bengtmek
m5-00. silverstone
hej det kostade 50000kr 2003 för ett komplett vanosbyte mvh
Olof: Vag trodde att bosch hade nya nr på sina lmm men var inte helt säker.
Det nr som du skriver sitter ju inte på givaren utan på själva "röret"
ol
2
olof 5
525ia -92
m5 -99
Ok det är bara den själbva givaren man byter..
tack dasse.
då skall jag kolla det vidare med nr på givaren

Nu har jag bytat givaren och så fort bilen var varm och man stannade så startade den knappt igen utan bara stod och ryckte på tomgång,drog jag sen ut kabelen till givaren så gick den igen.

Är den VERKLIGEN någon som har en sån här givare i sin M5:a som funkar???????
ji
42
jimbmw850
850iA-92
M5-99
Jag fattar inte vad ni håller på med allt detta klabb ni har köpt en bil för ca:200,000kr!!,mina lmm bytade jag på BMW kostade 7000kr med 12 mån garanti,Mitt råd åk till en BMW verkstad så blir det rätt från början...
MVH Jim

men ja e en fattig man
Idag bytte jag ut mina LMM'er mot de jag köpte på VAG. Jag märker stor skillnad på motorns respons. Innan jag bytte var den lite halvseg och småryckte när man ville accelerera, detta kändes mest på lite lägre varvtal. Nu drar den bra och jämt utan ryck ifrån alla varvtal. Innan var den väldigt ryckig under uppvärmning men det har jag inte kunnat prova än.
Jag gjorde förbrukningstestet både före och efter bytet. Innan kom jag upp i 100-110l/100km efter bytet ligger jag runt 140, lite över ibland har jag sett.
Den stora skillnaden mellan VAG-givarna och BMW-givarna är låsningen av kontakten. På BMW sitter det små klackar på "kortsidorna" av givarna och på VAG's sitter det en klack på "långsidan". Mao så har man ingen låsning av kontakterna och de kan vibrera bort när som helst. Nu tror jag inte det är ett stort problem men jag tänker säkra mina kontakter på något sätt.
Jag hittade olja på en av mina gamla givare som säkert har påskyndat föloppet. Jag vet inte hur det har kommit dit för röret till insuget är torrt, luftfiltret är torrt men jag kunde se lite olja i röret som går ut genom innerskärmen. Fråga mig inte hur det har kommit dit. Jag tror detta har hänt någon föregående ägare.

Bo Eliasson
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Vad kul att du fått ordning på det hela, gällande kontakten behöver du inte oroa dig, den hålls fast av friktionen så någon egen modifiering med buntband eller liknande är nog överflödig.
Har fortfarande inte fått mina lmmer så hela semestern blev förstörd :(, passade på att kolla förbrukningen per h och den var som högst 84 så det är alla gånger lmmerna som strular. Hur gick det med din bil förresten Häkkinen, var det soppapumpen som lämnade in eller?
Dagen efter lmm bytet gick den som en dröm, antar att motorn behöver en tid att lära sig. Däremot så fick jag byta nån givare som strula enligt fekoderna. Känns som man har 100hk mer att tillgå.
se
661
seb_540
328i M F30
Är det nån som har testa att rengöra sin LMM i en ultraljudstvätt? Jag har litet svårt att köpa att det inte går att rengöra dem, sålänge tråden är ren borde den väl funka 100%? Eller slits tråden som på en glödlampa typ, dvs blir tunnare etc?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.