AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.986

Strulande lmm ? (M5 E39)

Sida 1 av 3
Hej...

Bilen har börjat bluddra på tomgång och går ojämnt upp till cirka 1200-1500 rpm därefter tror jag att den går som den brukar (kanske lite sämre), är det typfel för lmm? (har sökt men inte hittat något direkt konkret) har även haft lite hög tomgång vid kallstart (1200 rpm) de första 20-30 sek är detta normalt eller har det också att göra med kluddande lmm?

Förresten om det är någon som har länken till rengörning av lmm samt länken till tråden på m5board där man kunde beställa liknande lmm till bra priser får ni gärna lägga upp dessa i tråden.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Köpa: Länk

Rengöra: Länk

Rengöringen är ett bra sätt att diagnostisera LMM fel men den "geggar" igen ganska snabbt. Min gick Mycket bättre efter rengöring men nu undrar jag om den inte återgått till det sämre igen..
Tack för ett snabbt svar, nu ska jag bara få tid att rengöra "skiten". Det är väl förresten ingen fara att köra med detta strulet ett par dagar, eller?
fjamsetramsa
Är väl bättre att inte chansa...
Har du åkt tills nu med dåliga LMM kan du nog köra ett par mil till. Tips är att du byter tändstiften samtidigt som du byter LMM. Stiften kan ta skada av att köras med för tunn blandning. De blir för varma och går sönder.
Men börja med att rengöra de LMM du har. Får du bilen att gå märkbart bättre efter rengöringen beställer du nya LMM och stift och byter ut!
Bmw-lelle: Bra tips, då byter jag allt samtidigt...

Tozzy: Blev din tomgång jämnare efter rengörning?
tr
121
treje
330iT 01:a
ursäkta en idiot men vad fan e lmm???
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

treje!
Bruka sökfunktionen så får du all info du kan drunkna i! ;-)

MVH Patrik
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
mad_metzger: Japp, den gick som en dröm i några dagar men har nu återfallit något till det sämre igen, så jag ska skaffa nya LMM'er till den så småningom.

Har rätt ryckig gång vid låga varv när den var kall, blir bättre när motorn fått upp tempen. Vid 4000-4500 rpm så är det en märkbar effekt dip under fullgas. Vid ett tillfälle(flera gånger en kväll) så gick den in i "limp home" mode och fick startas om för att gå normalt igen.

Allt detta försvann direkt efter rengöringen men har börjat smyga tillbaka nu.
al
499
alaska1
118dA-13
Hörde ett tipps att spruta Bräkleen på LMM och även att spruta elektronikrengöring på den samt att låta ligga i T-röd över natten!

många tipps är det men vad är RÄTT????
Jag ställde mina i en kopp med Bräkleen i 20 minuter. Sen gjorde jag rent försiktigt med tops på tråd och "plattan". Funkade kanon..... i typ 2 dagar. Enligt Perre på bil & motorteknik så är det bara konstgjord andning att rengöra. Men det är ett bra sätt att felsöka dom på.
al
499
alaska1
118dA-13
Misstänkte nästan det! Min fungerar dock toppen efter bräklen besprutning! Lät det stå över natten och .... än fungerar det! Frågan är om det blir beläggning på plattan eller om tråden går sönder på ngt sätt!
Jag skickade ett PM till killen på M5board.com som fixade billiga lmm, så nu väntar jag bara på svar ifrån honom, känns ju lite bättre att betala $110 st än ca 3000 st...
Köpte via performance-cafe.com (vw mätare) för ca 1600:-, bör dyka upp hos mig på måndag. Är om jag fattade rätt samma som han på m5board säljer.
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Hej!

Hur gick det?
Har du fått dina lmm? var ww's samma som BMW orginal?
Maila mig gärna på perzon1@hotmail.com

Mvh Mathias
Hmm blir så trött! Den(!) kom idag (dom hade vänt på post numret).
Mailade dom nyss, hoppas dom skicker en till superfort.
Antar att det är bäst och vänta med monteringen va?
Hojtar till när/om den andra dyker upp.
Mina har inte kommit ännu, förde över pengar till David_S i söndags så dom borde ju vara på gång, kommer tillbaka med redovisning när de sitter monterade på monstret...
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
hur har det gått med era LMM?

har nog troligen fel på mina med..

de byttes för 1000 mil sedan men efetr at ha monterat 2 koniska luftfilter flippade bilen ur o mycket tyder på att det e LMM som tagit skada...

M5-99 samt Skyline R32 GTR
Väntar... Tar väl 2 veckor om jag har tur!?
Jonas k: Ajabaja! :)) Original är det som gäller om man vill få någorlunda livslängd på LMM:n.
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
hmmm, jag har förstått det nu att vill man vara fin får bilen lida pin...ljudet blev så sanslöst underbart men tyvärr så verkade det vara LMM...mekanikern rengjorde dem igår o var ute en runda o körde...bilen gick kanon men började så smått "bluddra" igen...han sa oxå som ni...orginal...inget annat!!! tydligen flippar de ur totalt med filterna...om det inte e att oljan sätter igen så blir det fel luftmängd eller nåt snackade han om...men det verkar ju stämma....

M5-99 samt Skyline R32 GTR
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.