|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Häkkinen: Jag mailade performance-cafe.com, enl dem så är bosch nr på deras maf *0 280 218 002 *, verkar ju skumt, då borde de ju inte passa på m5, vad står det på den maf'en du fått levererad? Mad_Metzger: Har du fått svar från David på m5board? Jag har mailat ha och pm'at, men inte fått kontakt än. Mvh Mathias |
|
|
Art. nr Products 06A906461A Länk |
|
|
Och det är ju samma som dom på M5board.com köper. Länk Finns mycket att läsa om VW mätare. |
|
|
Har efter vidare efterforskningar kommit fram till att den lokala ww/audi handlaren säljer identiska för 2060 kr/st, då kan man få dem på dagen och lämna tillbaka smidigt om d nått fel på grejerna. Så löser jag det, sparar ändån 3000 kr jämfört med bmw. |
|
|
det låter riktigt bra isåfall!!! hellre det än 3500 för samma lmm M5-99 samt Skyline R32 GTR |
|
|
e det inte fler grejer som passar mellan bmw och vw? polaren hade en 540 som soppa pumpen rasa på och det va samma som i en nyare passat. |
|
|
Mathias: Nej, jag har inte hört av han på en vecka och har ej fått grejerna ännu heller. Hade jag vetat att man kunde köpa dem hos audi för 2000:- /st hade jag nog också gjort det, för då hade bilen gått nu! |
|
| Köpt 2 st nya lmm och monterat dem idag, bilen verkar gå finemang och jag betalade 2060kr/st, lämnar jag tillbaka själva huset o den gamla luftsensorn så får man igen 800kr/st för dem med.. summa sumarum blir 1250kr/st o då får man det på dagen.... Allting annat verkar omständigt o inte värt besväret. | |
|
Mathias: till vilken VW modell är LMM'en som du köpte? För 1250:- finns det ingen anledning att köpa på "postorder" :) |
|
|
Tozzy: Vet ej, men ww's art nr är: 06A906461Ax Det räcker du uppger det. Mvh mathias |
|
| OK, thx | |
| Har nu fått besked att lmm är skickat och borde komma snarast, han hade varit på semester :(, hur har det gått för er som bytte till VW varianten??? Hur lång "inkörning" är det efter bytet innan bilen går klockrent igen??? | |
| Min har gått klockrent direkt efter bytet 22/6. Ingen inkörning vad jag märkt utan min gick perfekt direkt. | |
|
Häkkinen: Har du fått din andra lmm från performance-cafe.com?? Fick bara 1 idag....beställt 2........... |
|
| varför klyddar ni med postorder? Finns d inga lokala audi/ww handlare? | |
|
Hej Har beställt en lmm från VAG idag,Är det bara att byta själva sensorn?? För själva lmm röret ser väll inte likadant ut?? /D |
|
|
Nu fick jag dom äntligen bytta vilket resulterade i hoppande tomgång och helt kraftlös över 5k rpm, dock så tror jag att det blev bättre botten drag. Åker ner till BMW imorgon och kollar om dom har tid o kika på bilen. Kanske är det soppa pumpen som är på väg att tacka för sig!? Dasses: Du bara byter sensorn, lite knepiga torx i Vw huset bara. |
|
|
Ok Typ samma skit torx som BMW använder? |
|
|
Nja, inte samma. Fick skruva ur dom med tång men på orginal husen så sitter det torx med en pinne i mitten. Nån som har koll på vad ett vanos byte egentligen kostar? Verkar vara olika bud här på AP. |
|
| Vanosbye av "båsa"..asså insidan o utsidan går på närmare 60 000 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.