|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara kolla med er om ni känner till några kändisar som rattar eller kanske snarare rattade E24:or. Har hört att kungen har haft en M635, någon som vet var den är nu? Har även hört rykten om att Björn Borg samt Björn & Benny (ABBA) hade varsin. Någon mer? | |
| Spontant kommer jag ihåg att Falco hade M635 och Joan Collins rattade 635 | |
|
ABBA-Björn hade en mörkblå-metallic E24 en gång i tiden i alla fall. Benny trodde jag bara hade haft en E9, men han kanske också rattade E24 ett tag. Lite coolt om det stämmer att Falco haft E24! Mer 80-tal än Falco och E24 kan det väl knappast bli? Vet att det även har funnits lite andra kändisar som kört E24, men det står helt still nu. Ska fundera lite... |
|
| Ryktades ju ett tag in att Falco kört ihjäl sig i sin M635 eller något likande. | |
|
micke80: Farsan hade ABBA Björns gamla ett tag. Den rullar i Nyköping nu. Mvh |
|
|
E38B12: Har hört att stackars Falco dog av en fallande tegelsten som han fick i skallen när han gick förbi ett husbyge... Har dock inte gjort några större efterforskningar kring det, så jag vet inte om det stämmer? M5-Power: Kul! Var det en 633 eller 635? Såg den till salu i Bilposrt eller Fyndbörsen för mååånga år sedan. |
|
| Intressant! Ingen som vet nått mer om kungens bil? Var är den nu? | |
| "On 6 February 1998 Hans Hölzel Falco died in a car accident in the Dominican Republic at around 4.40 pm" Länk Länk Det står inget om vilken bil det handlade om... | |
| micke80: 635 Csi | |
| Vi får inte glömma att vi under många trevliga år på 80-talet kunde återse Bruce Willis och Cybill Shepherd i en usa-specad 635CSi i Moonlightning som svensk TV sänder i repris då och då :) | |
| E38B12: Finns ett filmklipp från den serien i en annan tråd här på forumet, när han kvaddar sin E24... | |
|
Rättning: Han (Willis) kvaddar HENNES E24. För att han var sur på henne som rest bort eller nåt. Såg avsnittet för nån månad sen. Inte utan att det sved i hjärtat att se nån våldföra sej på en E24 på det meningslösa sättet. |
|
| ... men det är ändå underbart att se att själva demoleringssekvensen innefattar en 633CSi och inte den sedvanliga 635an ;) | |
| E38B12: Hur vet du att det är en 635Csi och inte en 633Csi? | |
|
Det ser ut att vara är lackad plåt under bakljusen, hela vägen ner till kofångaren, inte en mattsvart plastbit, vilket borde betyda att det är första generationen e24. Om det är en 630,633 eller 635 går jag bet på. Som 633-ägare känns slakten faktiskt inte fullt så underbart som e39B12 vill göra gällande........ |
|
|
micke80, I alla scener som innefattar bilen genom serien står det tydligt 635CSi på bakluckan, och bilen ät utrustad med original TRX-fälgar. När Willis kastar runt den i parkeringshuset och sedan parkerar står det 633CSi på bakluckan, och om jag minns rätt har den 15-tum krysseker :) |
|
|
GooCart, Bättre en slaktad då nästan 10 år gammal 633 än en dåvarande ny 635 ;) |
|
|
Nu ska jag inte vara tjatig men bilen i klippet, både på vägen och i garaget, är som nyast en 82'a. Det syns ganska tydligt på bakdelen som ändrades -83. |
|
|
E38B12: Ok! Har bara sett ett litet klipp från den scenen och där var det så dålig upplösning att det inte gick att avgöra vad det stod på bakluckan. GooCart: Vad var det som ändrades på bakdelen -83? På europeiska modeller blev det ju en annan stötfångare samt en svart täcklist ovanför. Men på amerikanska verkar det inte vara någon större skillnad? Däremot fick E24 i USA samma stötfångare som europeiska modeller -88. |
|
| Ok, USA-modellerna har jag ingen som helst koll på. | |
|
1988 fick E24 samma utseende kring hela världen. Innan dess hade jänkarna sina impact absorbing bumpers som enligt lagstiftning krävdes, och ruinerade utseendet på många vackra bilar :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.