|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| vi startade jämsides tyvär har jag ej film inifrån då vi båda koncetrerade oss på körning det var en kompis till oss som filmade i slutet av rakan...och jag kan säga att rakan är inte så lång kanske 200,300 m och ju mer vi ökade fart desto mer ökade avståndet...vet ej skilnad mellan manuell och automat men det finns lite knep hur man ska hantera automot...ex om vi startar från 60 kör jag ej kickdown utan låser den i 2 och kör, på det sättet sliper man förlora den tiden det tar för en automot och växla...MVH | |
|
cado: Mycket snack på dig gubben. GUBB BIL?? Vad är då BMW 5 serien?? ingen ungdomsbil iallafall... Jag är 24 o sen vet jag inte hur gammal du är. Om du är kaxig nog så kan vi köra en repa i stockholmstrakten. Du lär få trycka på bra för att dra min 2.0t, och skulle få pisk av en frisk steg 3 t4. Tror du det är en slump att 300hästers överladadde bilar toppar 402m i Sverige?? Vart tog alla M-bilar vägen? |
|
|
Detay: Jag tror och hoppas att den som äger en rejäl M-bil gör vettigare saker med den än fjortisrejsar mot trimmade Volvobilar... Wilhelm Svenselius |
|
|
Hur går det när någon trycker på en Turbo på bmw bilarna då?Det är ju inte fusk av något slag och det behövs för att tex en M3 ska åka riktigt fort på 402 meter. Men du får nog ta ett par steg till för att hänga med då Detay :-) kilander,hammarström,jägaren från jakan har alla sopat autotech volvos på strippen många ggr.M3 /M5 och 540 byggdes för andra ändamål än 402 meter trots det är dem relativt kvicka ändå. Men som sagt när dem byggs för strippen är det inte många Turbo bilar som hänger med. Ett tips Detay, leta upp närmsta turbo bmw med ordning på grejerna och kör ett rejs sen kan du öppna en tråd till och skriv resultatet här..... för övrigt har jag skräckslagen faktiskt åkt 235 km/h på 2cm ny snö med en 2,0t då vi kollade intruktionsboken så märkte vi glädjemätare ála jätte glad :-) 215 km/h gör dem orginal diff 20 km/h. Mpower |
|
Sajce |
Detay ingen undgomsbil!?! va snackar du om??? så kan bara en snål pers säga. jag har en M-bil av "gubbmodellen" och du kan komma när du vill, dygnet runt.har storpiskat sveriges "snabbaste" volvo s40 2.0t.så du har inget att komma med.är du helt blind eller så stinker dina fötter bara.såg du inte att volvo vart bokom 2 billängder.men dig skulle jag hoppa över.du har inte en channs mot en 540 även fast du tycker att det är en gubbbil.d mycket snack på dig skulle jag säga.hänger här på forumet och irriterar dig på att en skitvolvo har förlorat.köp en riktig bil istället.kom inte me nån spadespeglar här. |
|
Detay så du menar att du med 2.0t kör ifrån en 540???tänk igen...den t4 som körde mot mig steg3 ägs av min kompis resten såg du på filmen hur det gick...bara för att du dragit en "530 xi tuoring"tro inte att du kan slå alla BMW..du tror att med en s40 2.0t som är chipad att du helt plötslig är värsta killen..kom du till västerås jag kan garantera att jag drar dig med mycket...om jag ej gör det bjuder jag på midag och benzin men vi filmar så läger vi upp här filmer och ser hur snabb din volvo är,men att blanda in M-bilar vissar bara hur lite du vet om BMW och dess värsingar. |
|
|
W2k bra sagt men man blir förbanad när nån med en chipad traktor tror sig veta allt.. |
|
|
Detay: Helt original ;-) Johan B: Håller med. Funderar att sätta på 1.6-dekaler på min bil :-) Ett annat kul race. På RV 40 ser jag en kompis ligga framför i sin Porsche Boxter. Glider upp jämsides i 14-150, vinkar och trycker pellen i botten. Lite fusk iom att han inte var förberedd, men han kom inte ikapp mig utan blev ifrånåkt av en Volvokombi med en Cockerspaniell i skuffen som stirrade på honom med trötta ögon :-) Oavsett bil så är det kul att rejsa. Även om jag tycker min bil går som ett troll så har jag aldrig blivit så sjukt impad som då jag testade att rejsa med Kilens 540. |
|
|
"Detay: Jag tror och hoppas att den som äger en rejäl M-bil gör vettigare saker med den än fjortisrejsar mot trimmade Volvobilar... Wilhelm Svenselius " Tja, ær det inte då mærkligt att det på de flesta BMW-træffar faktiskt ordnas just "fjortisrace", alltså accelerationstævling med tidtagning på 201 eler 402 meter. Dessutom så verkar det vara vældigt populært bland deltagarna och publik. Sen verkar ju andra i tråden ha rætt svårt med att hålla en trevlig attityd, utan faller titt som tætt in i rætt hårda ordalag som nærmar sig personangrepp. Ær det så kænsligt detta att ælsklingsbilen kanske inte ær snabbast, och kanske kan få ett nederlag mot, gud førbjuder, en Volvo? Så, hejda er lite på tangenterna innan ni skickar ivæg allt før fula inlægg. Det blir trevligare før alla då, och så slipper man uppleva att i øvrigt intressanta trådar tas bort bara før att ett par ungdomar inte kan hålla sig på en vuxen nivå. Menar bara væl... Dr Tinnitus |
|
Sajce |
Dr Tinnitus enligt dig så har du en av de snabbaste bilarna här.men bara enligt dig.så fort du ser någon film och ser att en BMW vinner så måste du hoppa in och komentera att du e snabbare.med tvåans vexel och annat skit.vad hände skulle inte vi rejsa då? du börja backa ur? |
| S40 måste väl ändå ligga i topp bland gubb-bilar. Vad kan ägarnas medelålder vara? 64 typ? | |
| Sen trodde jag att syftet med tråden försvann iom att de korrekta acc siffrorna presenterades? Jag skulle ju knappast starta en tråd och skriva en massa om att jag kört ifrån en bil som är över 0,5 sek långsammare till 100 redan på pappret... | |
Conan999 |
Merca är kungen i gubbträsket och ingen annan. S40 ligger inte i närheten ens.......... Conan999 |
| håller med dig sajce, tycker också att så fort han ser att en bmw vinner så lackar han ur, kanske kan det va så att hans drömbil just är en bmw men att han kanske inte just nu har det så bra ekomomiskt att köpa en, inte för att den e så dyr men men. | |
| Dojjan: Medelåldern på de som kör S40 ligger på 59.3 år :-) | |
| Fan jag som kunde satt en hundring på att den var över 60 :) | |
|
Sajce, och blackmanswish om det var mig han syftade på..? "Dr Tinnitus enligt dig så har du en av de snabbaste bilarna här.men bara enligt dig.så fort du ser någon film och ser att en BMW vinner så måste du hoppa in och komentera att du e snabbare.med tvåans vexel och annat skit.vad hände skulle inte vi rejsa då? du börja backa ur?" "håller med dig sajce, tycker också att så fort han ser att en bmw vinner så lackar han ur, kanske kan det va så att hans drömbil just är en bmw men att han kanske inte just nu har det så bra ekomomiskt att köpa en, inte för att den e så dyr men men. " Tja, det verkar som om folk læser lite som de vill....? Jag hænger hær på AP før att jag gillar bilar av alla slag, æven BMW. Dessutom så gillar jag att gasa och nær andra gasar och berættar om sånt. Att jag har en snabb bil det står jag givetvis før, før den ær snabb. Men, jag har aldrig påstått att den ær snabbast. Bara att den ær hyfsat pigg før att vara en billig skitbil før totalt 45 000 kr som den står och går. Och mærkvæl att jag ænnu inte ens børjat trimma med mer æn ett annat styrprogram, den kommer alltså lætt att kunna bli rjælt piggare æn den ær nu, och det før småpengar det med. Sen gillar jag som ni sækert sett, att retas lite, och det ær ju lætt att gøra hær på AP med tanke på hur kænsliga många i BMW-leden kan vara. Hur kænslig ær du sjælv Sajce...? Vårt eventuella rejs. Tja, nu ær det ju så, att jag just nu sitter ute på en Norsk oljeplattform (Statfjord C) ute i nordsjøn halvægs till Skottland och kommer inte ens in till land føre midsommar. Alltså lær det inte bli något testrace mellan dig och mig føre det, så vi får se vad som hænder nær jag kommer hem. Så nu vet du/ni hur læget ær, och kanske æven fick en vink på om jag har råd att køpa en BMW eller inte. Ja i alla fall om ni har en aning om lønelæget før arbete på oljeplattformar.... Dr Tinnitus |
|
|
Ett tillægg till det førsta. Sajce. Sen har jag ju lite svårt att svara på vad som du eventuellt svarade mig i den ursprungliga tråden, før den blev ju raderad, och jag tror inte det var før det jag skrev i den... Sen lite om min bil igen. Klart jag blir glatt øveraskad att min billiga skitbil hænger med eller klipper till någon dyrare eller mer omtalad bil, BMW eller inte, och kanske berættar om det och hur det gick till. Hur ær det med dig sjælv, brukar du berætta om race du haft och bilar du dragit? Jag læser gærna om sådana race, och skriver sjælv. Men jag tycker man ska førsøka hålla sig på en vuxen nivå i språk och attityd, samt hålla sig till fakta och sanning så långt som møjligt. T ex. så kan jag presentera seriøsa mætresultat på allt min bil presterar i de flesta intervaller eller stræckor du kan tænka dig. Hur många kan det? Næ, nu ska jag ut och jobba igen, lunchpausen ær slut. Ni andra kan ju ta en øl och tagga ner lite så blir det trevligare før alla. Man ska ha kul med bilar, kivas och retas lite. Men det behøver ju inte vara eller tas på blodigt allvar. Dr Tinnitus |
|
|
cado: Tror det svider att bli omkörd av en traktor. Det blev genast en otrevlig stämmning här. Vad är problemet? Jag bjöd upp till dans..väntar fortfarande. Robert Lundberg: Har du någon gång tittat in i andra bmw bilar? bortsätt från dig och andra i forumet. Så slår det inte fel att 5 seriens ägare är ganska gamla. 3-serien är ungdomsbilen.. Nu pratar vi alltså inte om M-bilarna...dom skulle troligtvisa ha yngre ägare om dom var billigare. Nu ahde jag tänkt att presenter lite data på min bil: s40 2.0t 200hk <315Nm 0-100: 6.8s 80-120: 3.75s 80-120: 5.0s (4:ans växel) 0-200: 27.5s (Lågtrycksturbo = jag har maxvrid mellan 1800-4500 varv.) Till sist till forumets oresonabla fanatiker: Sajce, Dojjan och cado. Detta är ett forum inte en server för Counter Strike eller ett slagfält under abndra världskriget. Kan vi disktutera i en normal ton? Ok, Dojjan, jag postade fel acc tid. Det har jag redan skrivit och den nya tiden är postad. Det gjorde det ju bara ännu mer självklart att 530xi hamna i backspegeln. :) _______________________________________________________________________ Så nu har vi klargjort en del. Har vi en 540 ägare som kan posta sina tider? Inga fantasi- eller teoritider. Inte heller några tider tagna av någon poalare med ett tiddagarur (Tiddagarur är avsett för tiddagning av sport så som stafett och 60 meter). Specade tider är inte heller intressant, som ni vet så avviker verkligeheten ofta fårn dessa. Kanske Cado har nåt? |
|
|
betan: Det finns inte många BMW bilar som håller för överladd, dom är inte byggda för det. Men en M3:a med överladd skulle vara brutalt. Vid den effekten så går det inte med en framhjulsdriven bil. Kanske om man kör med sliks. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.