AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.052

s40 2.0t VS 530xi

Sida 5 av 7
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Med min V40 2,0 t spöar jag brorsans E46 328. Lätt, och det räcker för mig :-)

Upp till 100 åker vi jämt, sedan är det hej då med honom, han har inte en suck.

Ett annat kul race. Lånade Kilens tidigare 540 och rejsade med en S40 t4. Oj vad han försvann i bakspegeln.

Det är kul att rejsa, speciellt kul är det att med turbon låta andra bilar smyga upp jämsides i farter runt 150-160. Få som hänger med i ett rejs därifrån...:-)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur mycket man borstar en gris är det ändå en gris.... ;o))

Det verkar vara lite som att jaga änden av regnbågen där skattkistan finns, för de som hela tiden måste försöka hävda sig mot "BMW-folket" - man kommer aldrig fram till kistan!

Personligen anser jag att något av det roligaste/coolaste/häftigaste är äkta sleepers, typ en rostig/sunkig gammal Volvo 142:a med en toktrimmad motor och ett uppgraderat chassi, som spöar nya Porschar etc.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Robert Lundberg:
Låter kul. ;)
Vad har du för v40, den måste vara chippad? Årsmodell?
Nån som vet vad en 530xi gör 0-200km/h? O inte 530xi så kaneske det finns data på 530, gamla 530 eller kanske 330?? nyfiken..
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det är skit snack att du med t4 kan köra ifrån 540...jag körde mot en v40 t4 steg 3 alltså chip avgas hela vägen och filter...vi körde från 60 rullande från 80 rulande och från start och han hade inte ett suck å säga jag har filmer på det och ändå så ladar han 1.4 eller 1.5 och att en orginal t4 skulle köra ifrån 540 är bullshit...isf så var 540 inte frisk.
CADO
nu skrev han väl inte att t4 drog ifrån 540 utan tvärtom.
Fattar inte hur alla kan ta det så perssonligt när ett visst bilmärke kan gå snabbare än bmw.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
oke jag läste visst fel där jag tänkte att nu börjar någon annan snacka skit..så ville sätta de på plats...:)
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Nu har jag nog inte kørt mot en 540i vad jag minns, men jag tror nog jag sopar mattan med den med min gamla gubbSierra. Ja jag sticker ut hakan och påstår (kaxig va...) att jag røker en 540i från stillastående æven om jag startar på tvåans væxel.... :-)

Fast 540 ær ju en trevlig bil, jag har testkørt lite i en E34 sådan. Trevlig men lite trøtt tyckte jag. Kan nog tænka mig att ha en sådan som bruksbil på vintern, ombonad och rymlig som den ær.

Dr Tinnitus
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Cado:

BMW 540 är ingen raket (speciellt inte automat) men det är en fruktansvärt bra bil med en trevlig motor.

När jag hade min förra saab ng900 turbo steg 3 utan kat så jämförde jag ganska mycket med min fars 540 ia-99. Det spelade ingen roll i vilka intervaller man försöker i 540 halkar efter i alla fall, till och med från start. Desto fortare det gick desto mindre chans hade den. Testade flera gånger med samma resultat. Testade iofs aldrig mot någon T4 steg 3 men jag misstänker att det går ganska lika.

Detta var en liten parentes och ingen ting att hetsa upp sig för.

cado:
Att du trog ifrån en t4 steg 3 är inte så självklart. var det en fas2:a så är jag tveksam om du skulle göra det. Kanske efter 180. En t4 steg tre gör utan problem 6s 0-100 om den är frisk och har rätt förare. Min s40 2.0t med 200 hästar gör 0-100 på 6.8. Enligt spec så gör 540i samma sprint på 6.2, det lär hamna på 6.5 i verkligheten. Men efter 100 så är den nog brutal... 540 alltså..
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Skulle vara kul att testa min 535D mot en T4... 560Nm borde räcka ;)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ni får tro vad ni vill men så var det i alla fall och ja det var en fas2 det var en 03...ska försöka lägga upp filmer så ni får se...och grejen var den att verkligen från start så hade den inget o säga till på ungäfer 201m var han 3 till 4 bilar bokom...och dr örön vem sa att 540 var vassare än din GUBB BIL jag säger inget där men jag säger så här även om den gjorde 9or på stripen skulle jag ändå inte äns ta i den med tång...;)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
cado:

Vad kör du för tid på 201m??
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ingen aning men jag kan säga att den är ganska vass från start en honda civic type r orginal ifs hamnade också som volvon men den filmen har jag ej..
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
snart kommer film mot volvon från 80 det sämsta som gick för mig från 60 och från start var det mycket väre tyvär har jag ej de filmer..
Sajce
Länk

jag säger bara bra försök T4.men tyvärr har du inget att komma med.det räcker inte bara med steg 3 för att hänga på en 540.obs det här är det sämsta läget en automat 540 kan ha. alltså 80 km/h starta de i.

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Teoretiskt borde det räcka. För mig räkte det med saaben iaf och den var ganska överlägsen.

Tittar man på vikt/effekt så är T4 steg 3 tämlien överlägsen 540. Men teori och praktik går ju inte alltid hand i hand.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
det finns olika 540isar också dem som går som de ska och dem som går mindre bra...så gick det iaf här har jag lämnat honom minst men från start var det värst.kunde ej göra något långt bak...jag vet ej vad din farsa hade för 540 lex com men jag kan säga som så att min 540 går rätt bra.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Farsans var väl egentligen ganska gubbkörd misstänker jag eftersom farsan aldrig varvade ur den. Den biten fick jag stå för.

Hade även ett race med en M5 3,8 från en motorvägspåfart och han lyckades inte komma om mig förän efter 170 km/h. Så det var hyffsat drag i saaben.
Robert j >> 560nm räcker säkert! ;) 535d är en liten sleeper och jag har sett en mätarfilm med en 535d som florerade runt på nätet för ett tag sedan. Det kändes som att accelerationen i det närmaste var linjär mellan 80-200 utan att mattas något överhuvudtaget. JAg har en T4 och hör av dig om du vill testa, inte för att jag tror att t4an har någon chans..

Sajce >> startade bilarna jämsides och har du ingen film inifrån eller bakom bilarna? Lite svårt att se på den filmen du postade.. Ni som har 540:s, är det står skillnad i prestanda mellan automat och manuell?

T4 -99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.