|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
LexCom: V40 2,0T gör 0-100 på 8,5s enligt Volvos siffror. S40 bör inte vara sämre, den är ju ett tiotal kilon lättare? /Olof |
|
|
Har inte 2.0 T 175 hästar? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Olof: Bästa noteringen från test ligger på 8,7s som jag har sett. Men oavsätt om det handlar om 8,5 eller 9,0 så är det långt ifrån 530 -05 som borde ligga på runt 6,5 till 100 km/h. heltsonika: 160 hk har den. |
|
wowwe |
LexCom: Jag är stolt över min bil och är fullt medveten att det är ingen racer. För dem här pengarna kunde jag lätt köpa mig en M5 E39 eller B10 och haft mycket pengar över och trimmat men den tiden är förbi för länge sedan. Det är bara patetiskt att jämföra äpple med päron. |
|
wowwe: Du ska vara stolt. Nya 530 är en riktigt fin bil. |
|
|
Dojjan: Ja ja dojan, jag såg fel. Han fick fortranade spö.. |
|
|
DanneW77: Det är sok LexCom säger: det är ganska stor prestanda skillnad. dom där 250kilona gör skillnad. wowwe: Nä s40 2.0t orginal är inte så extremt pigg 0-100 på 8.5s. Det är nog inte så svårt för dom flesta bmws att hänga av en sådan. Olof Ovenholm: Nej det är ju ingen lyxkryssare. Det är inte därför man köper den. Å andra sidan så kostar den inte som en BMW. Det finns andra skäl, som tex elasticitet 80-120 på 4:an 4.8s 3:an 3,65s. Nästan M3 prestanda i vissa intervall. ;) Men jag tror att du testat fas1 98-99 det är stor skillnad på den och fas2, speciellt det du nämner med dålig framvagn. |
|
|
wowwe: Det klart det är en fil bil, det är det inget snack om. Lär själv köpa mig en tysk om några år. |
|
|
Detay: Nix det var en -00 eller -01. Kändes frisk i chassit, hade gått 8000 mil. /Olof |
|
|
*Finns alltid ngn som är snabbare* En kollega hade en V40 T4-02 och f-n vad det lät i bilen!! Det gick inte att prata i telefon om man åkte normal motorvägsfart för allt oljud i kupén... Förövrigt så gör jag massor med Volvo-, Saab-, Toyota-, Suzuki-, Cheva, Mazdaägare (och alla andra märken) glada varje dag.. De får köra om mig OCH köra ifrån mig varje dag.. Så det kanske finns många sådana som skriver på diverse forum om hur de kört ifrån en BMW. Handen på hjärtat, hur många BMW ägare köper egentligen sin bil för att rejsa mot turbobilar vid rödljusen. Inte jag iaf! Detay: Grattis till bedriften, det var roligt att du fick förgylla din dag med frånåkningen av en BMW, heder till din körning och din S40.. (Lutar mig stillsamt tillbaka och väntar på de allt vanligare påhoppen) |
|
|
T: Ja. Som sagt: Hur skulle det se ut om alla hade röda skor och älskade blondiner? Tänkt på att det kanske inte är du som är målgruppen? Det finns andra som kanske kan tycka det är intressant och bertätta om vem som drog vem vid ett rödljus på E18 den 19 maj 1976. Jag är en av dom tex. Att andra bilar får köra om dig för att du känner dig trygg, fine. Det är inte det vi pratar om här. Vi diskuterar inte ens komfortzon och hur trygga vi är i oss själva när vi är ute och åker bil. Men det är kul att du tar din tid. |
|
|
T: Förresten, lät det så mycket att du inte kunde prata i telefon? Det är inte världens tystaste bil men måste tyvärr säga att antingen så hade din polare väldigt dåliga däck eller så har din högtalare i luren gått sönder. Hur skulle det se ut om alla s40/v40 ägare var tvungna att stanna på motorvägen för att prata i telefon? :) |
|
|
Vad jobbigt det måste vara att ha så dåligt självförtroende att man måste in ett bmw-forum och skrika om sina rödljusrace. Det är rätt lustigt btw, att det en gång i kvartalet dyker upp en volvosnubbe som drar historier om när "jag drog en bmw". ETT STORT GRATTIS TILL ER ALLA! :) |
|
|
*ler lite* Sådär ja... |
|
| hehe...tolka de som du vill. ;) | |
|
Det är något nytt varje dag. Jag har en kollega som har en Subaru Impreza WRX (eller nåt...). Han var helt knäckt av att toppfarten i min ligger på 238 och bara 235 i hans. Jag som bara kör en famijebil, sa jag. Att accelerationen var väldigt mycket bättre i hans hjälpte liksom inte riktigt. Till slut kör jag ifrån dig iallafall! Stackars, stackars... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Då var vi dær igen då..... Att det i en "vs. tråd" ploppar upp figurer som ojjar sig øver att det finns folk som kommer in hær på Autopower och kivas lite med att de minsann dragit en ædel "odødlig" BMW. Fy fy, så får man absolut inte gøra, før ingen på Autopower ær intresserad och ingen har heller køpt sin BMW før att de ær intresserade av acceleration. Det ær endast før den solida kvalitéten kørglædjen och Nürburgring som gæller, inget annat...... Men vænta nu.... Om ovanstående verkligen skulle stæmma, varfør blir dessa vs. trådar vareviga gång de mest aktiva trådarna, længsta trådarna, och hetaste? Varfør kan man då æven se BMW-killar komma in på andra mærkseforum och visa sin glædje och stolthet genom att pillemariskt retas lite genom att sæga att de minsann dragit en Porsche, en Ferrari, en Lambo, en Corvett, en hoj eller nåt annat hyfsat høgvilt i åkdon. Varfør, om detta nu ær så fel och dessutom så himla ointressant? Ær det inte bara att inse, att det finns ett intresse før bland vældigt många, om æn inte alla. Sæg den BMW-kille som inte blir lite uppspelt och kanske vill berætta det, att han lyckats tvåla till en Porsche 911 turbo eller GT2, eller værsta Audin med sin M3/M5 eller annat i BMW-væg, trimmat eller inte. Handen på hjærtat, har ni hær på Autopower aldrig sett sådanan trådar, hær på AP eller på andra mærkesforum? Vs-trådar ær førbannat skoj på sitt sætt. Bara det håller sig till sansade gliringar och god ton, typ rått men hjærtligt kanske man kan sæga. Sen kan ni BMW-killar bara vara stolta øver att många har BMW, i allafall de tuffare modellerna, som en sorts referens att mæta sig mot. Det! Måste ju vara ett gott betyg, eller hur? Dr Tinnitus |
|
|
Dr Tinnitus: Bra inlägg, helt rätt inställning. Jag tycker det är kul och verkar inte vara den enda. :) |
|
|
Kanske det sved lite i samvetet hos vissa efter mitt inlægg ovan, ja efter som det pløtsligt blev så tyst i tråden. :-) Dr Tinnitus |
|
|
Dr Tinnitus: JA, det ser nästan ut så. :) Kom igen nu..Vem har dragit vem?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.