AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.054

s40 2.0t VS 530xi

Sida 3 av 7
Greenberg:

"Fan, det måste vara volvo ägarnas dröm att få dra en BMW för att sen komma in och provocera här ;) Ni kan väl erkänna att ni njuter av det iaf? Sen är det klart att det svider hos många när de lättrimmade traktorerna susar förbi... allehanda (bort)förklaringar åt alla håll. Det är ju bara att erkänna hands down att just X40 turbo bilarna går väldigt bra med enkla medel. Själv kör man numera framkrafs med turbo av andra svenska märket, otrimmat än men det är klart att man ska försöka reta upp ägare av tyska bilar när boxen blivirt uppgraderad :P"

- Det är ett kul forum, många som skriver. Sedan så är BMW ägare sååå stålta. :) Men jag ångrar att jag valde att få ett mail för varke inlägg.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Detay:

Det e bara att gå in under "Ändra användare" i menyn och klicka i att du INTE vill ha e-post vid svar i dina trådar längre ;)
LexCom:
Tack för tipset. :)

Ci
531
CiM
325ciM-04
detay:
inga nya race idag? har du legat på latsidan? jovisst ja; det är nationaldag idag, då får supersportbilen s40 med inbyggd hårfön vila. hehehe
vi racear mot bilar som har status, tills dess ägnar vi oss åt flikorna, medan hissinge burkarna swishar förbi. hehehhe
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Var med om en roligt händelse!

Var med en bekant som har eller hade en E39 med V12:a med oj oj hästar o på korsningen kör upp bredvid en Ferrari. Hen tittiar på Ferrarins förare o flinar, så han i Ferrarin började varva.
Grönt! SHIT!!! Var är spagetti bilen? Den låg bakom :)

Ja, turbo är fusk med den gör jobbet! Specielt om det finns 2 såna på en motor :)

Det finns en del snack om BMW vs Volvo men hur många trimar sina BMW? En o annan... Hur många trimar sina Volvo? Så gott som alla!

Grabber:
Hur ofta är det lönt att trimma en BMW?? 15 Extra hästar för 20.000 (AVGAS, filter och chip)??

En Turbo köper man ofta för att trimma, den är som gjord för det. ;)
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Min 330 går ganska bra, men jag har full respekt för turbobilar. Har själv haft två och jag måste säga att det skickar på bra när snurran spinner upp i en fulltrycksturbo.

Skulle verkligen inte ha något emot en turbo i min bil : )
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag hade nästan lite problem att hänga av en 940 turbo med E34an, han låg i baksuget men jag drog inte ifån så mycket tills det började närma sig 150-160 km/h, då kommer M5an till sin fulla rätt :)
jonasjonas:
Den lär ha varit rejält trimmad..
wowwe
Drömma går ju :)
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Måste bara påpeka att siffrorna i första inlägget inte stämmer. En 530xi Touring är specad 0-100 på 7,0 sek, har den dessutom automat vilket är ganska troligt så är det 7,4 sek.
Dojjan:
Nix, manuell 6.8s automat 7.1s.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Detay,
Det faktum att du dyker upp på ett bmw-forum och skriver om dina rödljusrace säger väl allt. Men gläd dig åt att du inte är ensam volvoägare med komplex... :)
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Detay:
Nej nu får du nog sätta på dig glasögonen. Siffrorna du envisas med att skriva gäller för sedan och inte för touring. Du har själv skrivit touring i ditt första inlägg så jag utgår ifrån att det var en touring du körde mot? Hur ska du ha det?
humm jag har en s60 2,4T, det är väl ungefär samma häst som i den Detay. Jag håller med dig, det är rätt många BMW och andra bilar som inte hänger med. Dock klarar jag inte av att hänga med 330. 5-serien vet jag inte så mkt om. Men det är drag i kärran, och en bra väghållning.
som i din, skulle det ju stå.. edit funktion tack.
wowwe
Körde ikapp en s40 2,oT på E6 i höjd med falkenberg när jag var på väg till GBH. Han låg bakom en annan bil i ca 120km/h och väntade på att denna skulle flytta på sig sen drog han på för fullt och det var inga problem för mig att köra om honom och lämna honom.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Varför är detta viktigt?

___
Bilbloggen: Länk
Farsan hade en V40 2.0T innan. Ganska fruktansvärd bil. Hemsk torquesteer, sladdrig styrning och allmänt sunkigt intryck såväl i körkänsla som förarmiljö. Motorljudet var ungefär lika patetiskt som i min 518i, med skillnaden att en 518i varvar man inte gärna eftersom det inte är lönt.

/Olof
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
DanneW77:

Tänk på att det är två helt olika bilar där S40 dessutom är 200-300 kg lättare än en S60.

wowwe:

Du ska nog inte känna dig allt för stolt då S40 2,0T endast har 160hk och sprintar 0-100 på styva 9sek.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.