|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ataim... har du kollat så att du inte har höga avgas värden i kylvätskan... tänkte bara så att inte topplockspackningen spökar.... det där med explosionen gjorde mig misstänksam... men o andra sidan är jag inte expert heller.... "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
Paap Reeder |
... numer finns nästan inget på hyllan utan det är dagen efter som gäller. MVH /// Paap R |
| Ne jag ringde och hörde, och som sagt inget på hyllan, 1720:- kostar den | |
|
Priset sjunker betydligt om du/ni går in på EBAY. Sonen fixade en ny visko för 415 kr inkl frakt nyligen ... (12/2013) |
|
|
Kul att se att denna tråd lever. Jag köpte en ny fläkt. Nu är bilen skrot eftersom en XC70 körde rätt in i fronten, försäkringsbolaget köpte in bilen. |
|
|
Länk En bild visar hyggligt hur visko fungerar i praktiken... |
|
|
Bra bild Bengt. En bimetallfjäder som expanderar och böjer sig när den blir varm. Genom att den böjer sig, så öppnar den så att oljan som finns i huset kan flyta ut och börja driva propellern. Enda anledningen att den blir svagare (fläkten snurrar svagare) verkar bero på att oljan i huset med tiden försvinner. (Bara en gissning från min sida) Det går inte att fylla på, vad jag vet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.