|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Skulle ni kunna delge mig lite åsikter om Urban Green på en Z4? Snyggt/ok/fult? Säljbar/inte säljbar? Jag tycker själv den är lite småcool, men samtidigt kan den se helt vansinnigt konstig ut i vissa ljus. Man vill ju inte köpa en sådan och sedan vara tvungen att lacka om den för att bli av med den.... Mvh Johan |
|
Kan det vara denna färg?: Länk Jag tycker inte det ser bra ut, i alla fall inte på bild. Passar dock utmärkt till försvarsmakten. Blir nog svår att bli av med. Mvh Tommie |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jepp, det är den färgen. den ser riktigt illa ut i det ljuset. Hmm, det lutar nog åt en lite mer normal gråmet om det nu någonsin skulle bli en Z4. mvh Johan |
|
Köp inte, hur länge stod BMW Solna: s Urbangröna? 1år, längre? Jag gillar den inte trots att jag klarar många udda färger, till och med hatobjektet Beigemetallic är snygg i jämförelse, kom på mig själv att tänka denna bil kanske kan vara något... Länk en mycket ovanlig färg på 540i E34, ännu ingen känd med 6vxl låda. Mvh Stephan |
|
|
Håll dig borta från den färgen för allt i världen! Som Stephan säger, BMW Solna hade en i hallen som visningsbil i mer än ett år vilket väl säger en del om hur lättsåld en bil med den färgen är... /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Jag kan inte komma ifrån att färgen på något vis är fulsnygg.. Är priset grymt rätt och tanken är att behålla skulle jag kunna köpa, tror jag skulle kunna trivas med färgen. En sån med svart cab och vita 19" :D Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Militärgrön stridvagnskuör lär nog bli skapligt ovanligt ja... Men egentligen så är den rätt tuff. För hur många lär det säljas innan färgen läggs ner tro? En samlarbil med rätt kringutrustning och 2.5si spisen m.a.o. ;) | |
|
PowerMac: Urbangrön (eller gestapogrön som den kallats här tidigare) lades ner i slutet av 2003 om jag inte minns fel så vi får hoppas att det inte kom ut så många ;) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
| ser förjävlig ut.. satsa på en silver,grå, svart eller maldivesblå | |
|
Silver, grå, svart eller blå som alla andra.. :) Har jag inget vinstsyfte skulle jag som sagt kunna köpa en. Bara för att alla andra ratar den, betyder det ju inte att färgen saknar charm :D Snarare ett extra plus att bilen inte ser ut som alla andra Z4:or. Gjorde en snabbsökning på Mobile.de. Fanns över 1000 Z4:or, tre av dom hade grön ikryssad som färg, ingen av dessa var Ubbegrüna. Dare to be different :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| visst är det kul att ha nåt speciellt men då ska det oxå vara snyggt | |
|
Med det resonemanget ryker minst hälften av alla bilar som ställs ut på Elmia och Vallåkra ;) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
På Z3 fanns en färg vid namn Evergreen, den är efter "all time favorit Estorilblau" nummer 1, trots/tack vare sin speciella nyans, men Urbangreen avger inte dom rätta vill ha känslorna för mig, utan jag väljer Saphirschwarz, Alpinweiss III, Hellrot av standardfärgerna, fast allra helst min gamla favorit Estorilblau... Länk Länk Finns det någon färg som slår Estoril? Knappast, Maledivenblau II, Sterlinggrau, Merlotrot? Aldrig då går jag hellre. Mvh Stephan Ps; Det finns en Urbangrön 5/03 3,0iA med navi, 1äg 72413km i hos Tysk BMWhandlare för €26800, den ser inte mycket värre ut än Malediven eller Merlot som inte kommer högt upp hos mig. |
|
|
Nu blir jag antagligen både lynchad och rullad i tjära och fjädrar.. Men jag har aldrig sett det speciella i Estorilblått. Sett många BMW-modeller i den färgen bland länkarna här, alltid åtföljda av ett kollektivt suktande och dreglande.. Men jag förstår fortfarande inte. En Laserblå BMW? :) Urbanen kanske inte vore förstahandsvalet, men för min del skulle den helt säkert komma före Estorilblå, Kawasakigrön och rosa :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Börjar digga den mer och mer. Kanske något att ta en utflykt på det gröna helvetet med? ;) Grönt är skönt... | |
|
Laserblå gillar jag inte, den tycker jag är långt i från Estoril, SAAB: s jubileumsfärg till 9-3 Cabrio är däremot nära, vilket även MMC Carisma facelifts Ljusblåmetallic är, det är nyansen som är helt rätt på Estoril, Laserblå? Vilket skämt, det går inte att nämna dom tillsammans. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i> Seså, nu ska vi inte ta mig på allvar. Just skillnaden och att den laserblåa återfanns på den nutida folkhemscontainern fick mig att välja den :) För min den ska en blå vara betydligt mörkare och ha avsevärt mycket mer djup för att attrahera mig, men det är jag det. Har faktiskt använt någonting mycket likt Estoril på en lastbil jag designade lackjobbet på. Bara något mörkare i visst ljus. Men jag valde inte, nyansen fanns på den äldre bilen i åkeriet, som skulle rulla kvar parallellt. Gjorde sig dock rätt bra med en kritvit solid och en brandbilsröd solid. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Estorilblå skiftar vell med vitt va? laserblå är i övrigt rätt lik om jag minns rätt, så kanske om man ser båda en gråmulendag...!? | |
| när jag tänker efter är nog laserblå mörkare... | |
| Det där var verkligen en vidrig färg! Att man kan köpa en bil med den groteska färgen 2006 förvånar mig verkligen. | |
|
Urban Green var verkligen inte snyggt om färgen stämmer med den kulör jag fick upp på skärmen. Hade jag aldrig köpt. Måste hålla med Hangaround, jag har heller aldrig förstått varför vissa är förtjusta i Estorilblå. Hade en mycket mörkare blå kulör som på kvällen skiftade i lite i lila på en Audi. Det var en snygg färg. Sen hade den kanske inte passat på en Z3, men på en Z4 hade nog blivit läcker i en sådan kulör. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.