|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Ok, drar tillbaka påsen med nötter som jag delade ut :D | |
|
Qvarnis; chip som itsfun säljer, t.ex. till turbobilar. om man bytat avgassystem, satt en lite större IC, öppet luftfilter tex. menar du att Itsfun chippets "mapp"/värden som ligger på chippet är inte vidare bra för dessa nya specs? Eftersom det är en mappning gjord på orginalmotor, frågar ni överhuvudtaget om folk gjort något med sin bil och tar med det i beräkningarna vid chip installation? Isåfall är ju det skillnaden på en riktig mappning och chip, kan inte tänka mig att man kör bilen helt orginal och slänger på ett chip och sedan inte gör något mer med bilen. Får inte riktigt ihop det, förklara gärna. Kan inte tänka mig att ni är begränsade till bilar som är helt i standardskick, varken filter eller avgas rekommenderas att bytas för att kunna bibehålla optimala värden från chippet gentemot bilens verklighet. mvh fråga ang. Qvarnis citat nedan; "Vad är skillnaden på en mappning på en originalmotor vs en mappning som gjorts på en originalmotor som sedan sparats och bränns som chip? Är inte det samma sak elr menar du att toleranserna på en modern BMW motor är väldigt stora?" |
|
| Är det någon som har chippat en 530d 184hk hos itsfun? kommentarer? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.