AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.252

En gammal Z film jag gjort

Sida 1 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det mesta av filmen är från Stockholmsträffen i juni 2004 som tyvärr innehöll en kvaddad bil. Sedan är det lite bilder inklippta på framförallt min egen bil.

Filen är STOR, ca 100MB, men skall det bli någon bra kvalité så.. Hoppas länken till min hemsa fungerar och att hela filmen blev uppladad, orkade inte kolla med den trötta 0,5Mb uppkopplingen jag råkar ha just nu.

Här är den iaf. Länk

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Fy fan säger jag bara. Kan inte varit kul för den killen... Kan tänka mig att det blev lite antiklimax på träffen, eller?

Bilen =)
Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Blir det fler zäta filmer Kaspar eller har du slut på material? =) Hursomhelst de två du gjort är ruggigt trevliga!

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Klart trevlig väg, kul film osv. Utom då smällen.
En reflektion, är det så smart att lägga upp en film som även försäkringsbolagen kan se?
Killen kan ju faktiskt få problem med tanke på hur det kördes.

///Micke
Min cabrio Länk
Bra film, helt klart :D

Fick inte killen punktering och det var därför han körde av vägen?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Micke även du kan få ex punktering.
Hrrmm, en punktering får inte en bil ur balans på det sättet. Jag har kört flera km utan luft i ett däck, när jag sänkte volymen på stereon något, tyckte jag det slamrade konstigt bakifrån. Stannade och gick ur, däcket var bara slamsor, men fälgen hade klarat sig. Föraren i den vita Coupén satt ju och lekte bakom ratten, en kompis gjorde likadant, fast i blött väglag, jag såg honom volta framlänges ut på en åker i backspegeln, har nog aldrig sprungit så fort innan. Som väl är undkom han med en stel och öm nacke, bilen blev totalskrot.

/Fredrik
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Fredrik,

Har du inte slitit ut den där "Hits for Kids" skivan ännu ? ; )

Caspar,

När kommer 2006 filmen ?
Se det som ni vill, för mig är det uppenbart.
Hade det varit min bil och jag som kört av vägen så hade filmen inte fått visas online på det här viset, men det är jag och min uppfattning.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Trevlig film men som sagt krocken var mindre trevlig =(, väldigt synd på en sån fin bil. hoppas det löste sig ialf med bilen och snubben som satt i. Jag måste då säga att det är rätt onödigt att "vingla" sådär, lätt att säga med facit i handen men jag undeviker faktiskt detta körnings sätt.

Ang. punktering så kan väl allt hända. Kolla bara på denna viper som fick punkter när han körde ner i i en ganska stor grop som han fullständigt missade pga. fest dagen innan och trötthet. Kör i 100mph när punkteringen sker:

Länk

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vems bil var det?

___
Bilbloggen: Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Vet inte vems bil det var, men vems det är idag. Idag tillhör den Jakan Racing och är lackad röd, med en turbomatad S14 motor under huven.

Mvh Henrik
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Mugge: Tidigare ägaren kallar sig .arvid. här.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
"Jag måste då säga att det är rätt onödigt att "vingla" sådär, lätt att säga med facit i handen men jag undeviker faktiskt detta körnings sätt."

På dig låter det som han körde av vägen med flit. Jag tycker det ser ut som han blir överraskad av det dåliga fästet bak under inbromsning och får en liten sladd. Sen styr han mot för kraftigt och får retursladd, ytterligare en retur och sen tappar han kontrollen och åker av vägen.

Det bästa vore väl om föraren själv kunde komentera händelsen. Kanske finns det nåt att lära för alla Z3 ägare.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Om det är kraschen ni vill diskutera så finns det en tråd om det sen snart två år tillbaka där Arvid kommenterade det hela.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Daniel Sjölund: Nej så tycker jag absolut inte det låter. Vem vill köra av med flit liksom? Det jag menade är att det ser ut som han kör vingel körning sedan tappar greppet och kvaddar. Som ni kan se innan krashen gör han det vid ett tillfälle till. Men om han verkligen gjorde det vid kraschen vet jag ej.

Hobbe Z4, "Hits for kids" kan du hålla dig till själv, inget jag lyssnar på.

/Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Micke Olsson: Vilken bil som kvaddar kan man inte se i filmen, visst kan man anta att det är densamma som ligger före tidigare men det kan lika gärna vara min tyska polare som var på besök som kvaddade.

ViccoA: Det är slut på material och jag har inte klurat ut hur man får över filmerna till datorn med min nya DV kamera.. :-(

CompaktK: Jo det blev lite antiklimax, fast träffen blev lång då alla väntade tills bilen var bärgad någon gång efter midnatt. Sammanhållningen är stor i Z klanen.

Fredrik M: Stor skillnad om man får punktering fram eller bak, punkar man fram och samtidigt bromsar så går det åt helsefyr. Det räcker dock med att bara bromsa för länge in i en lurva med helt perfekta hjul för att lyckas skrota bilen.

/Caspar
Al
24
AlpinaJonatan
Alpina B3 3,3 -00
vad heter låten i början av filmen när man ser alla bilar köra förbi framför?
Al
24
AlpinaJonatan
Alpina B3 3,3 -00
öpp! nevermind
antar att det är: Fatboy Slim - Long Haired Freaky People
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
AlpinaJonatan: Nästan rätt! Fatboy Slim var det, men låter heter "Don't Let the Man Get You Down" från skivan Palookaville.

Det blir rätt mycket Fatboy Slim när jag bygger ihop filmer, gillar hans sjuka halv-instrumentala stil..

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.