|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare Greenberg>>>Ja,är det någon modell som i dagsläget torde vara svår att hitta köpare till,så är det 530 E34 V8,så jag förstår att det var svårt att sälja den,trots bra med utrustning. Och procentuellt sett så är det dock en viss skillnad mellan begärt pris 25000 på den aktuella vagnen i denna tråd och de 33000 som V8 ägaren fick.. Tycker mig dock se att denna bil har skinnstolar,kanske ser fel? Mycket + är ju också att den har dubbla uppsättningar 17'' fälgar,brukar kunna vara värt en del vid försäljning av en "något" begagnad bil+bes+skattad dessutom. Det tycker jag kan vara värt en slant det med.. Mvh Janne. |
|
| Janne T du har sett rätt bilen har helskinn! Man vet ju inte riktigt hur man ska göra alla tycker ju olika. men smaken är ju som baken, delad | |
|
Glöm vad dom allra flesta skriver, det är skillnad på att vilja ha en E34 med 17" x2, M-stötfångare, en senare modells färg osv. Och att vara tvingad att köpa en 17år gammal E34 när man mycket hellre vill sitta med en ny 318d E90, den senare person värderar alla 530i-89 till samma summa, medan personen som vill ha en snygg E34 uppskattar alla uppgraderingar, vad skulle det kosta att få till sin standardutrustade tidiga 525i/530i/535i med Daytonaviolettfärg, 17" hjul, sänkningssats. Det är sånt som personen som vill ha den utrustningen tänker på, nästa jämförelse är vad kostar andra motsvarande utrustade E34: or? Denna bil bör köpas av någon som uppskattar dens utrustning, självklart inte till vilket pris som helst, men att värdera den till samma som en standard är att vara blind. Jag önskar bättre inkännande om vad köpare/säljare är ute efter, världen är inte svart/vit = alla vill ha ny standardutrustad bil, utan många uppskattar lite mer personlighet vilket är lättare att få med en äldre vagn som dessutom inte kräver stora lån som många måste ta för en 318d E90. Vad denna 530i-89 är värd? Hur gärna vill du ha den? Ta upp med säljaren att hans bil ligger över vad andra E34: or kostar och att du är beredd att betala mer, men inte hur mycket som helst. Mvh Stephan |
|
|
Visst kan den vara värd 25 000, men då ska det vara bra skick på bilen och inte sönderrostade framskärmar och dörrar, fallfärdig inredning med Wunderbaum-stank och kassa däck runt om. Daytonaviolett med svart skinn är väldigt, väldigt trevligt och väldigt, väldigt lätt att stirra sig blind på. Jag personligen skulle inte köpa den, men det beror på vad jag värderar hos en bil. I mitt tycke är motorn oattraktiv, fälgarna "fel" och miltalet för högt för att min köplust ska vakna. Det betyder dock inte att andra - t ex du - kommer till samma slutsats. Åk och kolla på bilen och se om den motsvarar vad du vill ha. Gör den det är det ju bara att slå till. Lycka till! :) |
|
Stekaren |
Jag har ute köpesannonser på E34, kan förmedla en lågmilad 535a som du kanske kan vara intresserad av. |
| Stekaren, vilken del av landet står den bilen i? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.