AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.867

vettigt pris bmw 530 -89?

Sida 1 av 2
Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin
Miltal: 20 000 - 24 999

Färg: daytona lila
Växellåda:5-vxl manuell
Bränle: bensin
6cyl
Hissar
lucka
elspeglar
17" sommar och vinter däck på bild
exra vinter däck 15"plåt
Sterio: mp3,basslåda mm
skatt o bes
säljes på grund av att jag ska köpa en nyare bil

Pris: 32 000:-
Billigare vid snabb affär

Så då är frågan är en bmw 530 från 89 värd dessa pengar? vad kan annars vara ett vettigt pris på den?
vad kostar en 530 ungefär i försäkring?
Priset känns för att uttrycka sig milt klart optimistiskt. Du kan iofs testa responsen. Själv skulle jag tro att kanske 10KSEK är realistiskt om den inte är ett mycket bra skick.
Är det din bil? Eller är du intresserad av att köpa den?

Att den saknar skinn ac och stora motorn gör ju inte bilen direkt het. Jag skulle välja en 535 före den alla dagar.
Finns en hel del bilar att välja på så den går bort, tyvärr.
Max värde... gissningsvis om den är riktigt fin 20?

Försäkring är en högst individuell sak och beräknas med hjälp av väldigt många parametrar. Ring och fråga, FB har listor med bilar så du kan fråga vad det skulle kosta för just dig. Har du reg nr på en sådan bil går det mycket snabbare! Ring runt priserna kan variera riktigt mycket.

-Phil
Jaha den bilen, ok den ser fin ut.
Skinn och M paket. Var sugen på den för några år sedan men bodde i andra änden av landet.

-Phil
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
varken 530 eller 535 e34 står högt i kurs, är den i fint skick så är ett realistiskt pris kanske 15000 till rätt köpare!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
32k är tok för högt pris på en sådan bil rätta priset ligger någonstanns mellan 10-13k, e34an är ganska så död på marknaden (det är gamla kärror nu mera) och lillbror 530i är inte en eftertraktad kärra
Nu skall vi kanske inte dödförklara E34 jag fick 30 för min 525 utan skinn och AC men det är ju jag det.

Om någon hade ringt mig och sagt att jag får 12 eller ngt sådant för min bil hade jag nog inte blivit så glad.

Bilen det talas om ser faktiskt hyfsat bra ut.

-Phil
Visst finns det en efterfrågan på E34. Men knappast de gamla 12-ventilarna, och speciellt inte 530i. Den är slö, men har i princip samma förbrukning som den snabbare 535i. En 525i 24v går rentav lite bättre, och är en modernare konstruktion med lägre förbrukning. Sen tillhör 530i (R6) de tidiga E34orna som inte har samma kvalitetskänsla som de senare årsmodellerna, plus det faktumet att de har fler år av slitage på nacken.

Hälften av vad som begärs vore en mer realistisk prissättning.

/Olof
Stekaren
Känner att det sitter många förståsigpåare här som faktiskt inte handlar med bilar. Om jag får 10 papp för en sunkig 535iA som går bra så tror jag denna går mellan 15-20 papp.
här är annonsen Länk
15000 kanske närmare 20000, men då ska den vara riktigt fin.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Då vet man det! Men tror dock inte han går ner så mycket, vilket är synd... jag får leta vidare efter någon vettig bil.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
förvisso min favoritfärg, men 32000kr, nej!
Han lär ju bli lite sur om man bjuder han hälfen av det han begärt :D
zalsson....
Skickade du någe bud till han eller ?

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Han sa nu att jag skulle få ta den för 25000. Men enligt er är det ju fortfarande ett överpris eller har jag fel?
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
zalsson: Fast se det så hær: Om du vill ha bilen, skit i om folk hær tycker 25 ær før dyrt... Som sagt vill du ha den ær det bara att slå till men som sagt det blir npg svårt att få mer æn 15-20 om du ska sælja den inom att år eller så men om du tænkt ha den i flera år ær ju værdeminskning obetydlig om du gett 25 k før den...

Jag førlorar typ 50 000/ år på den bil jag har nu så vafan spelar det før roll om man ger 5-10 000 i øverpris på en bil man verkligen vill ha, småpengar i det stora hela ju...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
zalsson,

det hela är naturligtvis upp till dig. Mitt råd är att kolla på andra bilar och jämföra. Spontant känns 25KSEK som sanslöst dyrt. Köper man bil i den prisregionen spelar oftast priset en stor roll varför det inte är roligt att ge 25KSEK nu och få 8KSEK om ett år t ex. Då kunde man lika gärna köp en bil för 120KSEK till "rätt" pris. Hursomhelst lycka till med bilköpet!

Ja ni det är inte lätt detta med bilaffärer!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

25 papp är ju "ingenting" för en fin E34 M30..Är den "rostfri" och toppen kanske dessutom är renoverad så är det väl inga pengar att förlora...Du förlorar ju max 25000kr räknat på inköpspriset :)

Visst,vissa reparationer kan det ju bli,men om bilen nu är fräsch så ser jag ingenting som ska "ruinera" dig i nuläget med en dylik affär.

Kolla kamaxeln+kompressionstrycket i alla cylindrar+kika på kylarvätskan+naturligtvis en rejäl provkörning innan du slår till bara så att eventuella missljud eller annat inte uppenbarar sig..t.ex...

Men förvänta dig ingen "racer" direkt...Lite "halvslö"(jmf mot t.ex 535:an) +drar något mer soppa än en 535 också..

Mvh Janne.
Ingen rolig motor, inget skinn, ingen farthållare, färddator osv... Det känns som ett kraftigt överpris med tanke på att du får en fin 525/535 för det priset med betydligt bättre utrustning. Jag kan som kuriosa nämna att polaren sålde sin superfina 530iAt -93 för 33000:- förra veckan, med all tänkbar utrustning.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.