|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Troligen att motorn började bli sliten med följden att olja pressades upp över kolvringarna och sen började den att spika. De är den teorin jag hade efter jag plockade i sär motorn. |
|
| Preben var din motor chippad? | |
|
Nej den var ju inte det, annars så kunde man ju ha mistängt det. |
|
| Fick lite börvärden av bmw till llm som ja mätte upp, och dom va lite utanför gränserna. Pratade med en bekant som Har 2st likadana och hans llm va ochså utanför börvärdens gränsen och hans bilar gick perfekt...... Då börjar man undra vad som är fel och det käns som ja står på ruta 1 igen:-( funderar på att såga upp kattarna och plocka ur keramikblocken och testa sen. Tobbe | |
|
Öppna kattarna och plocka ur innehållet var det första jag gjorde för att testa om det var det felet på min 540, det funkade för mig, men det är jobbigt att svetsa igen dom och få dom täta, det är någon konstig metall, fräser och ryker konstigt, sen köpte jag ett par billiga universalkattar för 1500kr, bilen gick bättre än någonsin!! |
|
| Konstig metall? Det är väl att den är galvad för rost skydd el så? Ska väl gå att slipa lite med vinkel putsen så det går att svetsa. Får hoppas att det är dom som e dåliga, trist att inte veta vad som är galet. Om kattarna "skramlar" låter det som hårt metall ljud då? El mer som ett mjukt ljud? | |
|
Ja galvad på utsidan men det är insidan som är belagd med någon ädelmetall (kommer inte inåg nu vad det är), med det går även om det fräser lite och luktar fan, tänk på att ha mask på dig när du rensar kattarna, inte nyttigt att andas in dammet! Skramlet är svårt att beskriva, kryp under och slå hårt på kattarna så hör du, men dom kan vara täppta utan att dom skramlar! Och dom kan skramla utan att det påverkar något också, hade en Audi S6 4,2 V8 en katt skramlade som fan men märkte inget på gången! |
|
|
Ta bort kattarna och ersätt med vanligt rör istället, kan ju vara onödigt att såga sönder dem om dom nu är hela... Bensinen är ju dyr nu... /Fredrik |
|
|
Sök på "Bränslepump and M5". /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.