AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.261

Små prickar i toningen!

Sida 1 av 2
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Behöver hjälp nu!
Har precis fått bilen tonad runt om, blev snyggt när det var nygjort (i torsdags) men nu börjar där bli en massa små vita prickar lite överallt.

Ska det bli så när det är nygjort eller ska jag tillbaka med bilen till han som gjort det?

Förövrigt har han lyckats bra med allt utom bakruta och vindruta högst upp och längst ner, där ser det ut som filmen inte sitter riktigt.

Kan han fixa till dessa prickar och kanter utan att riva av filmen, t.ex. värma på den?

Tacksam om någon kunde hjälpa mig!
Mi
189
MiliaN
325i -90
Antar att prickarna är små "luftbubblor", fråga toningskillen hur du ska göra. Själv tror jag problemet kan vara löst med en värmepistol/hårtork och en plattskrapa. Akta filmen bara!
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Isåfall får han ta med värmepistol för dem verkar inte försvinna, ser inte ut till att komma fler nu heller iofs. Men kommer de att försvinna av sig själv annars?
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Mm tycker jag med, vet att de brukar kunna komma fram sådana prickar och ska dom bort så är det med värmepistol annars göra om det då.
Blev inte bakrutan och framrutan bra? Är det så att filmen släppt lr inte slutit sig runt dom där små svarta prickarna man har längsmed listen?

--
DTM system och rak 6a ;)
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Ser ut som den inte har satt sig längst där det är svårast att komma åt. Kan han fixa till det med värmepistol då?
Bakrutan får han ju fixa iaf, filmen på framrutan får ju ändå av innan nästa besiktning så dem prickarna där längst ner kan jag nästan acceptera, fick ju gjort det väldigt billigt iaf.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hmm, borde kanske gå fixa. Har du froffstonat alltså? Låt han göra nytt om du inte är nöjd, om det inte går fixa till acceptabelt resultat villsäga.
Hur mycket fick du ge för jobbet då?

--
DTM system och rak 6a ;)
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Lämnade den till en glasmästare i här trakterna. "Proffs"toning vet jag inte om jag vill kalla det med detta resultatet. Priset var betydligt lägre än en riktig firma också. Filmen han använde var f.ö. en film från Sungard som är "proffsfilm" om jag förstått det rätt, för tydligen krympte han den osv för att passa på bakruta/vindruta.
alex_328
är det gjort på en Frima ! har du garanti som täcker det ! lämma in den o säg att dem ska gära om det du är inte nöjd !
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
jigga: En fråga bara, har du tonat vindrutan? Vilken toning blev det på den? Bilder?
ji
729
jigga
428i coupé -2014
e34brilliant.
Ja det gjorde jag, har 65 % runt om. Ska lägga upp bilder senare, har blivit av med dem jag hade pga hdd krash.
Nån länk där man kan lägga upp dem någon?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
65% toning på vindrutan? Skojar du?

MVH Christofer
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Nä jag skojar inte?
Körde för första gången i riktigt mörker ikväll. En mörk sommarkväll känns som en vinterkväll ungefär. Skymningen är lite värre än vanligt, annars funkar det bra.
65% låter betydligt mer än tillåtet... Ligger int egränsen vid 80% ljusgenomsläpp eller nåt sånt? Alltså genom både film och ruta...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Man får inte ha nån sorts film på varken vindruta eller framsidorutor...Gränsen för ljusgenomsläpp är ca. 80 % om jag inte minns fel men en vanligt ruta (alltså från fabrik, ex. vindruta, sidoruta) har ungefär detta ljusgenomsläpp. Så det spelar ingen roll vilken film man slänger på, det är inte tillåtet där fram.

Men jag undrar hur det ser ut! Bilder, jigga! nu! :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter som man får vad man betalar för tyvärr. Be han göra om jobbet. kanske? Risken finns att du åker in på koll och ta bort det om polisen stoppar dig på flygande besiktning plus att det blir böter men det känner du säkert till.
Lycka till
Asken
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag har funderat på polisen och toning ja, om bilen är besiktigad då? Dom kan ju inte veta om jag hade toningen då eller inte och vissa besiktningar släpper igenom toning på främre sidorutor.
De går ju inte precis kolla med besiktningen om just den bilen hade tonat då, men anser polisen det är olagligt så blir det nog en lapp...iaf om det är en bmw.
Har man så att man kan ha ögonkontakt vid skymning genom rutan så borde det inte vara något som hellst problem men som sagt vindrutan verkar spännande =)
Den borde vara lika mörk som min board är, har rökfärgat på den.

--
DTM system och rak 6a ;)
Be
202
Benn
525iA M 2003
Polis kan ju göra flygande besiktning och man får inte ha solfilm eller" annat material som är avsedd att minska insyn eller tona rutan" och då får man åka och besikta!

BMW for the man inside you!
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Känner till allt detta så det får av innan nästa bes. om ett år. Hoppas att kunna köra med det tills dess.
Var kan man lägga upp bilder på nätet? Behöver utrymme nämligen!
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Garaget är ju rätt bra, annars kan man ju lägga upp en fpt-server

--
DTM system och rak 6a ;)
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Hittade en server så här kommer bilder. Båda före och efter toningen.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Riktigt ruskigt snyggt jigga!!! =D

--
DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.