AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
24.361

Vad är SNYGG styling egentligen?

Sida 1 av 2
Pe
130
Peteess
520i -88
Ursäkta en "gubbe" men efter att ha tagit del av någon kebab-5:a med påskruvade Merca-bitar på sidan undrar jag:

Vilken styling är egentligen snygg? Var går gränsen mellan Pimp-mobil och Klassisk skönhet?

Inte fasen tycker jag det är snyggt med 17-19" fälgar med lite isoleringsband mellan vägen och hjulet, krom och blankt så det gnistrar. Dessutom jäkligt obekvämt och stötigt. Inte heller tycker jag det är särskilt snyggt med kjolar och nedhäng under kofångarna.

Men det är ju min smak......

Vad tycker Ni?
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag tycker att snygg styling är sånt som inte syns.. Alltså, folk ska tycka bilen är speciell och vända på huvet när man kör förbi, men inte kunna säga riktigt vad som är förändrat! Clean styling. Inga monstervingar eller lexuslysen och liknande för min del.

Men det är svårt tycker jag att få en snygg bil utan att sänka den lite och större fälgar. Men allt måste hålla proportionerna..!

Men det är ju vad jag tycker!

Diesel-räsern
/Rickard
När man inte blandar grejer från olika bilmärken, modeller eller tillverkare.
Tex lexusljus och supra vinge och en e46 M3 front på en e36 med M5 replicafälgar samt toppa anrättningen med lite neon.

Diskret, gärna orginal M prylar.
Jag tycker i alla fall en "ren" bil är snyggare än en våldtaget plastmonster.

Men det är ju min åsikt och uppenbarligen delas den inte av alla BMW ägare.

-Phil
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
För mig är snygg styling på t.e.x en E34 som jag själv äger: Ett par snygga fälgar, helst med ganska djup kant, 17-18 tummare, med ca 235/45 R17 bak och 225 fram. M5 kjolar runtom, och en M5 vinge, vita blinkers runtom, svartlackade lister och grill, lagom tonad på bakrutan samt sidobakrutorna, ögonlock samt angeleyes och självklart ett par fina utblås. Typ dubbla 3" (Som en M5 E34 original).

Ja det är vad jag tycker ser oerhört snyggt ut, med detta ser bilen heller inte råstylad ut utan välldigt clean och schysst, men man ser ändå direkt att bilen är fet och långt ifrån original. Ungefär som Tarzan325 säger.

Beemer, a way of life.
Original är snygg styling. :)

Mvh
Mikael
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Glömde en sista liten petitess, det är då M3 speglar med blinkers.

Beemer, a way of life.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Länk :-(

-Phil
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Diskret styling är fin styling om man drar alla stylingbilar över en kam!Därför var det sista året på elmia i år......

Mpower
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Stackars 325 caben..fy fan...hur fan kan man förstöra en fin bil sådär. Ser så fruktansvärt ut att jag får lust att ringa snubbeo o fråga om han hade otur i tänket!
JP
156
JPB
728iA - 99
Styling = nej. Original = ja.

Jag tycker inte det är snyggt annat än original "fabriks-styling" tex. original M-paket. Men absolut viktigast är att ha en ren och hel bil. Det finns ingen styling som rår på smuts, skit och rost. Tycker man ser många som rullar runt med en massa dyrbar extra-styling med som inte ens orkar göra rent fälgarna från bromsdamm eller tvätta bilen ö.h.t.

Kolla in denna original-katalog för E34:an. Snyggare än så här han det inte bli enligt min mening: Länk

Att tex slänga på lågprofildäck mm på en E34:a ser helt enkelt inte bra ut...

Men men, detta är nog minst två olika skolor: vissa tycker att styling är självklart och det snyggaste som finns medans andra, tex. jag, tycker det ser billigt ut. Smaken är som baken ;-)

//Jonas
JP
156
JPB
728iA - 99
Här är en bättre direktlänk: Länk
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Ciao.

Fin länk.
Finns det någon liknande för 540 ? (har ju det :)

Jag ska försöka styla min så cleant (rent) som möjligt, men funderar på att ha spegelglas toning i alla fall, som tonar ut sig bilens färg. (svårt att förklara)

Alternativt ha en mörk toning endast..

Förslag emmotages gärna:))))
Wi
70
Wik
M5 -92B
Spännande diskussion det här. Har själv stylat min M5:a men i mitt tycke rimliga mängder. Meningen har hela tiden varit att behålla den så original som möjligt men ändå få en unik look.

Bilder på min: Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Alla har vi olika smak!
Tur är väl det,annars skulle man ha svårt att hitta till rätt bil på stormarknadens parkering.
Min syn på snygg styling är kanske en lagom sänkning med andra fälgar, måste det tonas så ska det definetivt inte vara nattsvarta rutor.
Andra s.k lexusbakljus går helbort men möjligtvis xenonljus med angeleyes beroende på bil.
Samlarbilar och klassiker ska helst inte stylas alls, måste man det så bör försiktighet tagas i åtanke!
Var och en får väl styla sin bil till sina egna behov och önskemål!
Det är ju trots allt betraktarens öga som avgör!

MVH Patrik
Ro
63
Rossi!
530iA -04
523i -97
Men sen kan man fråga sig vad styling är. Är ett M-paket verkligen styling? Det är ju orginalmonterat i många fall. Stora fälgar och sänkning? Det avgör ju i stora drag hur bilen beter sig, väghållning osv., alltså inte direkt styling. Även tonade rutor har en praktisk betydelse.
Styling anser jag är icke orginal tillbehör som inte förbättrar bilen på något sätt utan bara är för syns skull.
JP
156
JPB
728iA - 99
Wik: hatten av för en fin bil! Snyggt och rent.

Till Tommyv6: Här har du en länk till en E34 M5 på samma sajt: Länk

Hela siten finns här: Länk Massor med originalbroschyrer!

//Jonas
Wi
70
Wik
M5 -92B
I mina ögon så är allt som förändrar bilens utseende styling.
Wi
70
Wik
M5 -92B
I mina ögon så är allt som förändrar bilens utseende styling.

JPB: Man tackar så mycket! Alltid kul att fler än jag gillar bilen :P
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Rossi!
"Stora fälgar och sänkning? Det avgör ju i stora drag hur bilen beter sig, väghållning osv., alltså inte direkt styling."

"Styling anser jag är icke orginal tillbehör som inte förbättrar bilen på något sätt utan bara är för syns skull."

Menar du med ditt inlägg att en sänkning samt större fälgar innebär förbättrad väghållning?
Detta anser jag vara ganska så fel, såvida bilen inte sänks med förbättrade stötdämpare alt coilovers!
Större fälgar med mindre gummi anser inte jag eller säkert många fler här inte heller förbättrar en bils vägegenskaper!
Allting som kommer på en bil av eftermarknadsprodukter, som förändrar bilens utseende från originalutförande är såvida jag vet styling.
Dvs allt från färgad växelspaksknopp till breddningskit!

MVH Patrik
Pe
130
Peteess
520i -88
Patrik
Tittade på din 3.0:a. En RIKTIGT snygg bil! Men så skriver du:
"Exteriör / Styling: Original!
Varför förstöra en fulländad sportvagn från 70-talet
Visserligen ska den stylas med original Csl paket!
Innehållande bakspoiler,framspoiler,vindavvisare ovan bakruta samt fenders på flyglarna vid motorhuv.
Framtidsplaner: Ska totalrenoveras och begåvas med en motor från 745iA, dvs Turbomatad 3,4 liters rak 6:a(Inte säkert ännu)
Csl front och bakspoiler ska monteras

Varför skall du hänga på en massa grejor som inte satt på från början?
Om et antal år kommer någon, kanske du själv, att undra varför du har satt på en massa bjäfs och sumpat originalskicket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.